Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2009

Αποθανέτω

Το μακελειό που ξεκίνησε το Ισραήλ χρονιάρες μέρες στη λωρίδα της Γάζας αποτελεί ντροπή για την ανθρωπότητα που ανέχεται μία νέα σφαγή των νηπίων στην ανατολή του νέου έτους. Πάει να γίνει έθιμο να μας ξεκινάνε τον καινούργιο χρόνο με ωραίες ειδήσεις. Η εκτέλεση του Σαντάμ πριν δύο χρόνια, η εισβολή στη Γάζα φέτος και θα έχουμε προφανώς συνέχεια στη λογική του "όποιος μου κουνηθεί τον έφαγα", ανεξάρτητα εάν πρόκειται για καταπιεστές ηγέτες μίας εξουσίας που ανέχθηκαν και χρησιμοποίησαν οι ισχυροί της γης ή για αθώα παιδιά σε μία προσπάθεια για ολοκλήρωση της δουλειάς που άφησε στη μέση ο Ηρώδης.

Σήμερα σε μία αντίστροφη επανάληψη της εβραϊκής μυθιστορίας, οι Ισραηλινοί επαναφέρουν τον μύθο του Δαυίδ με τον Γολιάθ με ανεστραμμένους τους ρόλους. Γιατί ο νεαρός Δαυίδ πριν γίνει βασιλιάς του Ισραήλ με το γνωστό άστρο του, που κυματίζει σήμερα πάνω από τα ματωμένα χώματα της Γάζας, με την ανοχή της παγκόσμιας κοινότητας, εξόντωσε τον Φιλισταίο γίγαντα Γολιάθ σύμφωνα με τον "ιδρυτικό" μύθο του βασιλικού οίκου του βασιλέα των βασιλέων, ο γιος του οποίου, Σολόμωντας, θα ιδρύσει τον Ναό - σύμβολο του Ιουδαϊσμού.

Η ίδρυση του κράτους του Ισραήλ το 1948, αποτελεί την επιστροφή των Εβραίων στην Γη της Επαγγελίας που τους χάρισε ο Θεός του Αβραάμ, μετά την βίαιη απομάκρυνσή τους το 135 μ.χ, όταν οι Ρωμαϊκές λεγεώνες του Αδριανού κατατρόπωσαν τους εξεγερμένους Εβραίους, ισοπέδωσαν την Ιερουσαλήμ, εξόρισαν τους εναπομείναντες Εβραίους από την Ιουδαία, ολοκληρώνοντας την εβραική Διασπορά, όργωσαν τη γη της Ιουδαίας και την μετονόμασαν σε Παλαιστίνη. Νωρίτερα, σε μία άλλη επανάσταση το 70 μ.χ, ο στρατηγός και μετέπειτα αυτοκράτορας Τίτος είχε κατατροπώσει τους επαναστάτες, καταστρέφοντας τον Ναό και πνίγοντας την Ιουδαία στο αίμα.

Μία απίστευτη επιστροφή μετά από χίλια οκτακόσια δεκατρία χρόνια - ελέω Εγγλέζων αρχικά και Αμερικανών αργότερα - που όμοια δεν υπάρχει στην ιστορία των εθνών. Μία εθνική ολοκλήρωση στη γη που υποσχέθηκε ο Θεός στον Μωυσή, ο Μπάλφουρ στους Σιωνιστές και τους έδωσε οριστικά ο Τρούμαν το 1948... Και είναι τόσο εντυπωσιακή αυτή η επιστροφή που προφανώς κάνει τους Ισραηλινούς να πιστεύουν ότι ήταν θέλημα θεού και ότι δεν θα αργήσει η ημέρα που ο Μεσσίας θα ανοικοδομήσει τον τρίτο Ναό. Άλλωστε στην εβραϊκή Βίβλο, όπως παρατήρησε ο Βρετανός καθηγητής θρησκειολογίας John Bowker: "ο Θεός χαρακτηρίζεται βασιλιάς του Ισραήλ. Επομένως όπως όλοι οι βασιλιάδες στην αρχαία Εγγύς Ανατολή, ο Θεός είναι ένας πολέμαρχος. Η Βίβλος ερμηνεύει τους πολέμους των Εβραίων βασιλιάδων ως πράξεις σωτηρίας και δικαιοσύνης". Είναι προφανές ότι μερικές χιλιάδες χρόνια αργότερα τίποτα δεν έχει αλλάξει, γεγονός που επιτρέπει στους Ισραηλινούς να γράφουν εκεί που δεν πιάνει μελάνι τον ΟΗΕ και τις αποφάσεις του, αφού θεωρούν ότι επιτελούν θεϊκό έργο...

Και επειδή όπως γράφει ο Μανώλης Ρασούλης όλο με Εβραίους ασχολούμαι. Ο Χριστός, ο Μάρξ, ο Τρότσκι, η Λούξεμπουργκ, ο Αινστάιν, ο Φρόιντ, ο Μπομπ Ντίλαν, ο Λέοναρντ Κοέν. Δηλώνοντας το Ρασούλειο καλύτερα Αλαντίν παρά Μουτζαχεντίν, καθώς επίσης και ότι άλλο Εβραίος και άλλο Ισραηλινός, ας δούμε πως τα γεγονότα στην περιοχή της Γάζας απλώς επαναλαμβάνονται, αλλάζοντας ρόλους οι πρωταγωνιστές από τις απαρχές της ιστορίας.

Η Γάζα, στη λωρίδα του σημερινού χωρίς όρια μακελειού, είναι μία πανάρχαια πόλη που την εποχή του χαλκού εποικίστηκε από τους Φιλισταίους, έναν λαό με καταγωγή από το Αιγαίο. Όταν διδαχτήκαμε την εβραϊκή μυθολογία στο δημοτικό σχολείο ως θρησκευτικά, μάθαμε ότι ο κακός Φιλισταίος Γολιάθ, νικήθηκε από τον καλό Δαυίδ και έτσι υλοποιήθηκε η προφητεία για την εγκατάσταση των Εβραίων στην γη της Επαγγελίας, μετά την Έξοδο από την Αίγυπτο, που ξεκάθαρα ήταν θέμα που σχετιζόταν με την εκδίωξη των Φιλισταίων από την Παλαιστίνη και τον ολοκληρωτικό αφανισμό τους. Ποτέ όμως δεν μάθαμε από τους δασκάλους μας, τι ήταν οι Φιλισταίοι.

Η Βίβλος αναφέρει, (Γένεσις Ι 13) ότι η πατρίδα τους είναι η νήσος Καφθώρ, που ταυτίζεται με βεβαιότητα από τους αρχαιολόγους, τους ιστορικούς και τους μελετητές της Βίβλου με την Κρήτη. Οι Φιλισταίοι εποίκισαν τα νότια παράλια της Παλαιστίνης (δηλαδή και τη λωρίδα της Γάζας), αφού απωθήθηκαν από την Αίγυπτο. Τα αιγυπτιακά κείμενα - ιερογλυφικές επιγραφές του 13ου και 12ου αιώνα από το Κάρνακ και το Λούξορ - αναφέρουν τους λεγόμενους εισβολείς Λαούς της Θάλασσας που εισέβαλαν στην Αίγυπτο στα χρόνια της βασιλείας του Ραμσή του Γ.

Οι Φιλισταίοι, Πελεστήμ στα εβραϊκά, Πελεσέτ στα αιγυπτιακά κείμενα, από τους οποίους προέρχεται η ονομασία της Παλαιστίνης, αποτελούν τον μοναδικό από τους εισβολείς λαούς στην Αίγυπτο, που αναφέρονται στην Βίβλο με πολλές μάλιστα αναφορές στα βιβλία των προφητών (Αμώς 9:7, Σοφονίας 1:15, 2:5, Ιερεμίας 47:2,4, Ησαΐας 9:11,12, Ζαχαρίας 9:3,5,6, Ιεζεκιήλ 25:15-17). Κατά το Δευτερονόμιο (Β 23), είχαν εγκατασταθεί στη Γάζα την εποχή που ο Μωυσής και τα στρατεύματα της δεύτερης γενεάς της Εξόδου, έφθαναν βορειοανατολικά της Νεκρής Θάλασσας.

Σύμφωνα με τον ανασκαφέα του ανακτόρου της Ζάκρου στην ανατολική Κρήτη, καθηγητή Νικόλαο Πλάτωνα, η συστηματική μετεγκατάσταση των Κρητών στην Παλαιστίνη σχετίζεται με την καταστροφή των μινωικών ανακτόρων τον 14ο αιώνα, μετά την έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας που κατέστρεψε και το ανάκτορο της Ζάκρου. Εκείνη την εποχή το νησί καταλαμβάνεται από τους Αχαιούς της ηπειρωτικής Ελλάδας (Νικόλαος Πλάτων, Ζάκρος, έκδοση της αρχαιολογικής εταιρείας, 1974).

Όμως εάν πάρουμε την Βίβλο τοις μετρητοίς (πράγμα που δεν είναι και τελείως απαραίτητο), στη Γένεση (21.32-34, 26.1-8) αναφέρεται ότι στην περιοχή Γέραρα της γης Χαναάν ο Φιλισταίος Αβιμέλεχ και ο αρχιστράτηγος Φιχόλ έκαναν συμφωνία με τον Αβραάμ (εκτιμάται τον 19ο π.Χ.), ώστε να παραμείνει ο Πατριάρχης των Εβραίων ως ξένος στη χώρα των Φιλισταίων, τη γη Χαναάν, για πολύ καιρό...

Οι Φιλισταίοι - Κρητικοί ίδρυσαν πέντε πόλεις (Ιησούς του Ναυή 13:3, Α' Σαμουήλ 6:17,18) με κυριότερη τη Γάζα την οποία σύμφωνα με τον Γάλλο καθηγητή Paul Faure, ονόμασαν Μινώα (Paul Faure, Ulysse le Cretois, έκδοση στα ελληνικά από τις εκδόσεις Παπαζήση σε μετάφραση Σταύρου Βλοντάκη). Είναι αλήθεια ότι οι Μινωίτες είχαν ιδρύσει αρκετά λιμάνια στη Μεσόγειο με αυτό το όνομα που τα χρησιμοποιούσαν ως εμπορευματικούς σταθμούς.

Η Γάζα ήταν ένας ενδιάμεσος σταθμός για το ταξίδι στην μινωική Κρήτη από την Αίγυπτο, που γινόταν σε μία διαδρομή τεσσάρων εβδομάδων περίπου, διαγράφοντας ένα τόξο, με φορά αντίθετη των δεικτών του ρολογιού, που ξεκινούσε από το δέλτα του Νείλου, διένυε τις συροπαλαιστινιακές ακτές, την Κύπρο, την Λυκία και την Ρόδο και κατέληγε στην Κρήτη μέσω Κάσου και Καρπάθου από τα βορειανατολικά. Η Ζάκρος αποτελούσε ίσως, τον πρώτο κρητικό σταθμό για τα πλοία που έρχονταν από την ανατολή, με προορισμό την Κνωσό. Είναι λοιπόν λογικό - με βάση τα προερχόμενα από την Αίγυπτο αρχαιολογικά ευρήματα στην Κρήτη - η πρώτη μινωική εγκατάσταση στη Γάζα να έγινε τον 20ο αιώνα π.Χ., επιβεβαιώνοντας την Βίβλο.

Πρόσφατα, το 2007, ανακοινώθηκαν τα ευρήματα των ανασκαφών της τελευταίας δεκαετίας, που βρέθηκαν στον Ασκάλωνα, μία από τις πέντε πόλεις των Κρητών στην Παλαιστίνη, που βρίσκεται στο σημερινό Ισραήλ, νότια του Τελ Αβίβ. Τα ενεπίγραφα κεραμικά με χρώμα κόκκινο που βρέθηκαν ήταν αποτέλεσμα μιας καταστροφής της πόλης κατά τον 15ο π.Χ. αιώνα. Οι ανασκαφές έφεραν στο φως ότι οι Φιλισταίοι είχαν αναπτύξει αξιόλογη αγγειοπλαστική τέχνη στην παραγωγή των φημισμένων αγγείων τους, και αξιόλογη αρχιτεκτονική κατασκευών. Από τα ευρήματα διαφαίνεται η ανωτερότητα του πολιτισμού των Φιλισταίων από αυτόν των γειτονικών σημιτικών φυλών του Ισραήλ, οι οποίες είχαν εγκατασταθεί στους γύρω λόφους και ήταν κατ' εξοχήν βοσκοί.

Τα ενεπίγραφα ευρήματα παρουσιάστηκαν στο τεύχος του Μαρτίου του 2007 (Volume 56/2) του αρχαιολογικού περιοδικού The Israel Exploration Journal από δύο καθηγητές του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, τον Frank Moore Cross και τον Lawrence Ε. Stage. Ο Dr. Cross, ως ειδικός στις γλώσσες και τις διαλέκτους της Μέσης Ανατολής, αναφέρει ότι η γραφή στα ευρήματα είναι αιγαιακής προέλευσης και τη χαρακτήρισε κράμα Κυπρο-Μινωικής και Γραμμικής Α γραφής, δηλαδή πρόκειται για ελληνική γραφή. Στη θέση αυτή συμφωνεί και ο επικεφαλής της ανασκαφής αρχαιολόγος Dr. Stage.

Οι αγώνες για την κατάκτηση της Παλαιστίνης από τους Ισραηλίτες εναντίον των Φιλισταίων κράτησαν μέχρι τον καιρό του Δαυίδ, για διακόσια χρόνια, γιατί σύμφωνα με την Βίβλο οι Εβραίοι αλλαξοπίστησαν και προσκύνησαν τα είδωλα. Έτσι ο Θεός έστειλε τους Κριτές για να τους επαναφέρουν στον ορθό δρόμο. O Κριτής Σαμψών, που είχε προτίμηση στις Φιλισταίες κατά παράβαση του Ιουδαικού νόμου, γοητεύτηκε σύμφωνα με τη γνωστή αφήγηση από τη μοιραία Δαλιδά που τον κούρεψε, με αποτέλεσμα να χάσει τη δύναμή του και να συλληφθεί. Όταν οι Φιλισταίοι τον έβγαλαν ως περιφερόμενο λάφυρο χλεύης στη μεγάλη θρησκευτική τους γιορτή, τυφλό και αλυσοδεμένο στον Ναό, ο Σαμψών, που στο μεταξύ είχαν μεγαλώσει τα μαλλιά του, γκρέμισε το Ναό στη Γάζα, παίρνοντας μαζί του ως ένας πρώιμος κομάντο αυτοκτονίας, τρεις χιλιάδες Φιλισταίων φωνάζοντας (Κριταί 16:30)"αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων"...

Ο ηγέτης της Αλ Φατάχ, Γιάσερ Αραφάτ, θεωρούσε τον εαυτό του απόγονο των Φιλισταίων και με υπερηφάνεια δήλωνε την ...κρητική καταγωγή των Παλαιστινίων σε μία αγωνία διαμόρφωσης μίας ιδιαίτερης εθνικής ταυτότητας για τον λαό της Παλαιστίνης. Όπως πάντα, κάθε παρόμοια προσπάθεια περιπλανιέται στα όρια του μύθου, της φαντασίωσης αλλά και της ασυναρτησίας. Η ιστορία συνεχώς επαναλαμβάνεται με τους πρωταγωνιστές απλά να αλλάζουν ρόλους. Τώρα είναι οι Παλαιστίνιοι που διεκδικώντας το δικαίωμά τους για απόκτηση κρατικής οντότητας πρέπει να "απωθήσουν" τους Ισραηλινούς που επέστρεψαν πάνοπλοι με τις πλάτες των ισχυρών του πλανήτη, στη γη της Χαναάν.

Αφού στις μέρες μας, οι Ισραηλινοί υβρίζουν την παγκόσμια ιστορία, προσφέροντας αθώα νήπια ως θυσία στο όνομα του πολέμαρχου Θεού της εβραϊκής Βίβλου, που βοήθησε το λαό του Ισραήλ να διώξει τους Φιλισταίους από τη Γη της Γάζας, καλό είναι να θυμηθούν ότι τα πράγματα άλλαξαν ελαφρώς και δεν έχουν πλέον την αποκλειστικότητα επικοινωνίας με τον Θεό, γιατί πριν δύο χιλιάδες χρόνια σε μία προσπάθεια εκσυγχρονισμού της θρησκείας τους από μία σέχτα Εβραίων μεταρρυθμιστών, προέκυψε ο Χριστιανισμός που κάνει κουμάντο στο Βατικανό, όπως αργότερα σε μία άλλη ιστορική συγκυρία, δημιουργήθηκε ο Μουσουλμανισμός ως αναγκαία εξέλιξη, και επικαλείται και αυτός τον ίδιο πολέμαρχο Θεό, αυτόν τον Θεό του Αβραάμ, η πίστη στον οποίο επιβάλει σήμερα στην Χαμάς να αγωνισθεί μέχρι τελικής πτώσεως, σε έναν ιερό Τζιχάντ για την δικαίωση του λαού της Παλαιστίνης.

Γιατί μπορεί κατά την Βίβλο τα τείχη της Ιεριχούς να έπεσαν, με την επιθυμία του Θεού, από τις σάλπιγγες του Ιησού του Ναυή, αλλά η ιστορία σήμερα φέρνει στο προσκήνιο τους εκκολαπτόμενους, στη σημερινή φρίκη της Γάζας, Μουτζαχεντίν, που παρακινούμενοι από τον ίδιο Θεό, θα φωνάξουν σε λίγο, με τον δικό τους τρόπο, γεμάτοι μίσος για τους φονιάδες των παιδιών (Al Jazeera, live) αποθανέτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων....

22 σχόλια:

Τη 10 Ιανουαρίου 2009 στις 4:55 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger mtryfo είπε...

Είναι γνωστό πλέον ότι υπάρχει και η άλλη πλευρά στο Ισραήλ...(ευτυχώς)

http://www.jewishvoiceforpeace.org/

και αυτό

http://december18th.org/?message=Some+required+fields+are+missing%3A+%3Cli%3ELast+Name

ειδικά το δεύτερο ας το διαβάσουμε,
γιατί αφορά νέα παιδιά 16, 17 & 18 χρονών που είναι φυλακισμένα επειδή αρνούνται να καταταγούν στο στρατό για να μην συμμετέχουν σε σφαγές οπως αυτή που συντελείται αυτές τις μέρες...

 
Τη 10 Ιανουαρίου 2009 στις 7:29 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger glam είπε...

Θα ήταν, ίσως, δόκιμο να αναφερθεί, ότι τις μεγαλύτερες καταστροφές, ο Παλαιστινιακός λαός, τις υπέστει όχι από το Ισραήλ, αλλά από τους "αδελφούς" Άραβες.....

 
Τη 11 Ιανουαρίου 2009 στις 11:12 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς υπάρχουν και αυτοί που πιστεύουν ότι είναι περιούσιοι λαοί (αυθεντικοί και γιαλαντζί= ελληνορθόδοξοι). Όμως η αιτία του φανατισμού Εβραίων και Παλαιστινίων (ακόμα και αυτών που έχουν σχέση με την θρησκεία την εξπερνά κατά πολύ...)
Για να μπορέσει η "χριστιανική αίρεση" να ριζώσει είχαν γίνει ακόμα και στο εβραϊκό μονοθεϊσμό τεράστια βήματα από τον Γιαχβέ της Ιεριχώ.
Ανάλογα βήματα είχαν γίνει και στο σύγχρονο Ισλάμ..
Αλλά ο ιμεπριαλισμός φτόντισε άλλα..
Πάντως ως και Άραβες οι Παλαιστίνιοι είναι αδέλφια με τους Εβραίους.
Υπάρχει και συμβολισμός στην Π.Δ. Ο Αβράαμ είναι δια του Ισμαήλ και της Αγάρ(=Αγαρηνοί) πατέρας και των Αράβων!

 
Τη 12 Ιανουαρίου 2009 στις 1:11 π.μ. , Ο χρήστης Blogger elias είπε...

Στη γειτονιά αυτή της μεσογείου οι ρόλοι συχνά αλλάζουν, οι έννοιες διαστρέφονται, η ιστορία χλευάζει απόψεις και στερεότυπα. Σε αυτό το μαγικό κόσμο επέστρεψαν τα παιδιά του Ισραήλ, 2000 χρόνια μετά την τελευταία τους έξοδο. Ήρθαν απ΄ όλα τα μέρη του κόσμου, κυριευμένα από τη νοσταλγία, γεμάτα απόψεις, ιδέες μοντέρνες, σίγουρα για το δίκιο τους. Και βρήκαν ανθρώπους πρωτόγονους, σκληρούς και βάρβαρους. Ένα μικρό εμπόδιο, απειροελάχιστό, τους χώριζε από το όνειρο, που έθρεφαν 2000 χρόνια.

Σίγουροι για το δίκιο τους, αφελώς πιστεύοντας ότι ο Θεός τους θα τους σταθεί, ρίχτηκαν στη σφαγή, σαν τους συντρόφους του Οδυσσέα, ανέμελα ξέκαναν τα βόδια του Ήλιου. Όμως εδώ κατοικούν δαίμονες παλαιότεροι του Ιεχωβά, η ύβρης έχει πλέον διατυπωθεί, το σκηνικό της τραγωδίας είναι στημένο.

Τι κι αν ο Οιδίποδας δεν γνωρίζει ποιόν σκοτώνει γυρνώντας στην πατρώα του γη, τι κι αν δεν ξέρει με ποια πλαγιάζει. Κάποια στιγμή έρχεται ένας τυφλός μάντης και του αποκαλύπτει την αλήθεια. Και αυτός συνειδητοποιώντας το μέγεθος της πλάνης, ξεριζώνει τα μάτια του, που δεν τον βοήθησαν να δει, και γυρνά έρμαιο ζητώντας συγχώρεση από τους ισχυρούς, ένα τόπο για να πεθάνει.

(Σχόλιο στο σχόλιο
Προσπαθώντας κάτι να γράψω για σχόλιο σκέφτηκα το μύθο του Οιδίποδα. Και αυτός γυρνά από το τόπο εξορίας του, και αφελώς, δίχως να ξέρει τι κάνει σκοτώνει τον πατέρα του και παντρεύεται τη μητέρα του. Όταν το Τειρεσίας του αποκαλύπτει την πράξη του αυτός απελπισμένος ξεριζώνει τα μάτια του, και γυρνά σα ζητιάνος εκλιπαρώντας για συγχώρεση. Η ύβρης λειτουργεί δίχως να αποκαλύπτει τους τρόπους της παρά μόνο όταν είναι ποια πολύ αργά.

Τα παραπάνω κάπως μοιάζουν με την ιστορία των εβραίων γι αυτό προσπαθώ να κάνω την σύνδεση. Υπάρχει όμως και ένα ακόμα απρόσμενο στοιχείο που συνδέει το μύθο του του Οιδίποδα, με τους Εβραίους. Ο Λάιος, άρα και ο Οιδίποδας, είναι Θηβαίοι και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι προπάτορας τους ο Κάδμος ήταν Φοινικικής καταγωγής, λαού συγγενή των Εβραίων.

Σχόλιο στο δικό σου κείμενο.
Έκπληκτος και εγώ συνειδητοποίησα πριν μερικά χρόνια την καταγωγή των Φιλισταίων. Αν και η διεθνής ακαδημαϊκή κοινότητα πλέον δέχεται την Αιγιακή καταγωγή τους, εδώ κανείς δεν το συζητεί, για προφανείς φαντάζομαι λόγους.

Ένα ακόμα θέμα που έχει ενδιαφέρων είναι οι διασταυρώσεις των πολιτισμών που έγιναν στην περιοχή αυτή. Μην ξεχνάμε ότι οι Θηβαίοι ήταν περήφανοι για την Καδμεία καταγωγής τους, αλλά και το γεγονός ότι όταν οι Εβραίοι ήταν κάτω από την κυριαρχία των επιγόνων του Αλέξανδρου ζήτησαν βοήθεια από τη Σπάρτη στηρίζοντας το αίτημα τους στην κοινή καταγωγή. Ενδιαφέρουσες ακόμα είναι και οι απόψεις του Graves για την κοινή καταγωγή εβραϊκών και ελληνικών μύθων.)

 
Τη 12 Ιανουαρίου 2009 στις 1:59 π.μ. , Ο χρήστης Blogger αθεόφοβος είπε...

Πολύ ενδιαφέρον ποστ.
Μόνο εκείνο το -της Ιεριχώ θα έλεγα να διορθώσεις σε Ιεριχούς.

 
Τη 12 Ιανουαρίου 2009 στις 10:14 π.μ. , Ο χρήστης Blogger ELvA είπε...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
Τη 12 Ιανουαρίου 2009 στις 10:57 π.μ. , Ο χρήστης Blogger ο δείμος του πολίτη είπε...

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί οι χρονικές συμπτώσεις πρέπει να ταυτίζονται με επέκταση λαοτήτων. H παλαιστινιακή γλώσσα δε σχετίζεται καθόλου με τη Γραμμική Α΄ και οι τέχνες (ζωγραφικές παραστάσεις και ειδώλια) των Μινωικρητών και των Φιλισταίων δεν έχουν καμία απολύτως σχέση.

Ιστορικά οι Φιλισταίοι είναι μία λαότητα αραβική-μεσοποταμιακή προερχόμενη από μία ή δύο πόλεις-κράτη. Περισσότερο ταυτίζονται (έθιμα ταφής, ειδώλια κτλ) με τους Φοίνικες παρά με ελληνικά φύλα. Πιθανότατα να ήταν άποικοι στη θαλάσσια ζώνη (και ίσως ένα μέρος τους να πειράτευσε όπως οι λαοί της θάλασσας όπου συλλήβδην βάζουμε πολλούς ναυτικούς λαούς, όπως οι Αχαιοί και οι Φοίνικες) και να είχαν μία δική τους πόλη κράτος.

Κάνεις όμως τραγικό λάθος όταν προσπαθείς να αντλήσεις ιστορικά στοιχέια από την Παλαιά Διαθήκη και κυρίως όταν προβαίνεις σε ταυτοποιήσεις χρονολογικές για γεγονότα και πρόσωπα που δεν επιβεβαιώνονται ιστορικά (π.χ. Μωυσής ή Αβραάμ) αποδεικνύοντας ότι πολύ απλά αποτελούν μυθικά στοιχεία.

 
Τη 12 Ιανουαρίου 2009 στις 11:52 π.μ. , Ο χρήστης Blogger ELvA είπε...

@mtryfo
Συμφωνω μαζι σου!Δυστυχως αυτη ειναι η αθεατη πλευρα του Ισραηλ, που για...
ευνοητους λογους δεν προβαλλεται!

@vasikos metoxos
Ειναι ξεκαθαρο οτι το κρατος του Ισραήλ και αυτοι
που το στηριζουν δεν εχουν ηθικους ενδοιασμους για τις σφαγες Παλαιστινιων νηπιων και ετσι τι να λεμε;
Ριξε και μια ματια στα δικα μας μερη
http://metanastis.blogspot.com/

 
Τη 12 Ιανουαρίου 2009 στις 12:00 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Ταχυδρόμος! είπε...

Θέλουμε άραγε τέτοιο Θεό;

 
Τη 12 Ιανουαρίου 2009 στις 8:36 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger καλημέρα είπε...

Διαβάζω με το ίδιο ενδιαφέρον και το ποστ που έγραψες αλλα και τα σχόλια σε αυτό.

Σε σχέση με αυτό που γράφει ο/η mtryfo, μου κάνει φοβερή εντύπωση, είναι νομίζω η πρώτη φορά που υπάρχει τόσος πολύς κόσμος ισραηλινοί ή εβραικής καταγωγής που ζουν σε διάφορα μέρη του κόσμου, και προσπαθούν, μιλούν κια κάνουν τόσα πολλά για την ειρήνη και τη συνύπαρξη.
Από την άλλη δε συμφωνώ με elva που γράφει ότι "για ευνοητους λογους δεν προβαλλεται" αυτή η πλευρά. Ή μάλλον όχι, συμφωνώ ότι στην Ελλάδα δεν προβάλλεται καθόλου (μπορεί και να μας χαλάει το έργο με τους καλούς και τους κακούς, λέει ο "προβοκάτορας" μέσα μου) γιατί στο εξωτερικό, σε διεθνή ΜΜΕ χαλάει ο κόσμος με τις πρωτοβουλίες και τη στάση τους και ίσως αυτή καταφέρει να αλλάξει πολλά στο καλύτερο.
Βέβαια, δεν περίμενα τίποτε διαφορετικό από την ενημερωση της κοινής γνώμης στην Ελλάδα, εδώ που τα λέμε.

Πάντως, βασικέ μέτοχε, γίνεται ουσιαστική συζήτηση σε αυτό το μπλογκ, οι κουβέντες, συμφωνούν ή διαφωνούν έχουν νόημα, αυτό δεν είναι καθόλου συνηθες αυτές τις ημέρες και οφείλεται σε σένα.

 
Τη 13 Ιανουαρίου 2009 στις 6:21 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ δείμος του πολίτη

Νομίζω ότι για πρώτη φορά με αδικείς κρίνοντάς με αυστηρά.

Δεν είμαι ιστορικός, φιλόλογος ή αρχαιολόγος και συνεπώς δεν διεκδικώ δάφνες επιστημονικής γραφής. Ωστόσο ότι γράφω θέλω να το τεκμηριώνω με τις πηγές που γνωρίζω και αυτό κάνω σε αυτό το ποστ σε σημείο που ίσως κουράζει τον αναγνώστη.

Πουθενά στο κείμενο δεν κάνω χρήση της Βίβλου ως ιστορικού βιβλίου. Αντίθετα γράφω για "εβραϊκή μυθιστορία", "εβραϊκή μυθολογία που μας μάθανε για θρησκευτικά" και ότι "δεν είναι απαραίτητο να παίρνουμε την Βίβλο τοις μετρητοίς".

Οι αναφορές στην Βίβλο γίνονται σε μία προσπάθεια σύνδεσης της κουλτούρας των Ισραηλινών με το σήμερα.

Όσο για τους Φιλισταίους, η μόνη αξιόπιστη αναφορά για την αιγαιακή καταγωγή τους είναι οι αιγυπτιακές επιγραφές όπως γράφω στο ποστ. Από εκεί μαθαίνουμε ότι οι Πελεσέτ είναι μεταξύ των λαών της Θάλασσας που εισβάλλουν στην Αίγυπτο. Μάλιστα ο Πωλ Φωρ γράφει, στην πηγή που αναφέρω στο ποστ, αλλά και στο βιβλίο του "Η καθημερινή ζωή στην μινωική Κρήτη, εκδόσεις Παπαζήση)ότι με τον όρο Πελεσέτ αναφέρονται όλοι οι Αιγαιάτες εισβολείς και μπορεί να σχετίζεται με τους Πελασγούς. Κατά τον Όμηρο η Κρήτη της εποχής του χαλκού με τις "εκατό πολιτείες" κατοικείται και από Πελασγούς.

Σχετικά με τη γλώσσα, την κεραμική και τα ταφικά κτερίσματα των Φιλισταίων αναφέρω την επιστημονική εργασία από το Volume 56/2 του αρχαιολογικού περιοδικού The Israel Exploration Journal. Εάν οι ερευνητές αρχαιολόγοι λένε ψέμματα στην συγκεκριμένη επιστημονική ανακοίνωση ενταγμένοι στην προσπάθεια "κατασκευής" του αρχαίου Ισραήλ είναι άλλο ζήτημα και δεν το γνωρίζω.

Οι Φιλισταίοι είναι ο μοναδικός λαός που γειτονεύει με το τότε Ισραήλ που γίνεται αναφορά στην Βίβλο. Γεγονός που αποδεικνύει ότι υπήρχε ανταγωνισμός μεταξύ των δύο λαών για την κατοχή της γης της Παλαιστίνης, αφού στο υπόβαθρο των μύθων ανιχνεύονται και ιστορικές αναφορές.

Το μόνο που χρησιμοποιώ από τη Βίβλο είναι η αναφορά για την καταγωγή των Φιλισταίων από την Κρήτη, κάτι που είναι γενικά αποδεκτό από τους ερευνητές. Οι αιγυπτιακές επιγραφές αναφέρουν τους μινωίτες Κρήτες ως "Κεφτιού" οπότε η "Καφθώρ" της Βίβλου είναι κατά τους επιστήμονες πάντα, η Κρήτη.

Η Βίβλος μας δίνει στοιχεία πολιτιστικά, καθημερινότητας αλλά και των σχέσεων μεταξύ των λαών. Δε σημαίνει ότι όλες οι αναφορές στην Βίβλο είναι μυθεύματα. Για παράδειγμα αναφέρεται ότι η έξοδος έγινε στα χρόνια του Ραμσή του Β που ήταν ένα υπαρκτό πρόσωπο. Σε αυτά μένω και δεν κάνω καμία αναφορά σε ιστορικές πηγές από την Βίβλο. Η Βίβλος αποτελεί μία συλλογή κειμένων από την διανόηση των τότε Εβραίων που μεταξύ τους παρουσιάζουν σοβαρές αντιφάσεις.

Ωστόσο είναι καλό πράμα που διαφωνούμε.
Και παλαιότερα έγραψα ότι οι απόψεις περί τον Καμύ διίστανται. Και καλά κάνουν!

 
Τη 13 Ιανουαρίου 2009 στις 6:30 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ αθεόφοβος

Ταλαντεύτηκα πολύ για την συγκεκριμένη κατάληξη και κατέληξα στο "της Ιεριχώ" επηρεασμένος από τα κείμενα των εφημερίδων, αλλά πρέπει να συμφωνήσω μαζί σου ότι "της Ιεριχούς" είναι πιο ωραίο και γι αυτό το αλλάζω αμέσως!

@ mtryfo

Σε ευχαριστώ για την υπέροχη συνδρομή, Μαρία. Να είσαι καλά.

@ elias

Ωραίο σχόλιο. Συμπληρώνω ότι και η πριγκίπισσα Ευρώπη φοινικοπούλα ήταν. Μάλιστα η απαγωγή της από τον Δία ήταν η αιτία να κουβαληθεί η γενιά του Αγήνορα στην Θήβα, προς αναζήτηση της αδελφής Ευρώπης...

 
Τη 13 Ιανουαρίου 2009 στις 6:36 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ Elva

Καλώς ήρθες! Σε ευχαριστώ για την παραπομπή.

@ καλημέρα

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γίνονται τέτοια σχόλια σαν το δικό σου από ανθρώπους που γνωρίζουν πολύ καλά καλά την παραγωγή της ενημέρωσης σ' αυτό τον τόπο. Σ' ευχαριστώ.

ΥΓ Είμαι εκτός αυτές τις ημέρες και δεν σε ακούω. Παίξε όμως αν θες την Πετροπέρδικα του συντέκνου μου. Θα το ακούσω όπου κι αν είμαι...

 
Τη 13 Ιανουαρίου 2009 στις 6:43 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ glam

Βεβαίως και έχεις δίκιο. Και σήμερα αυτό συμβαίνει. Οι εξουσίες των αραβικών κρατών παίζουν το παιχνίδι του Ισραήλ. Στην ουσία συναινούν στην σφαγή κάνοντας το κορόιδο συμμετέχοντας σε τραπέζια υψηλής διπλωματίας.

Κομμούνι

Οι λαοί αγαπητέ ήταν πάντα έρμαιο των ιμπεριαλιστών και των γεωστρατηγικών επιλογών τους...

 
Τη 13 Ιανουαρίου 2009 στις 6:50 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ postman

Αυτός είναι και δεν αλλάζει. Και όπως ξέρεις τα μεγαλύτερα εγκλήματα έχουν γίνει στο όνομά Του. Δυστυχώς.

 
Τη 13 Ιανουαρίου 2009 στις 10:34 π.μ. , Ο χρήστης Blogger καλημέρα είπε...

Καλημέρα!
Δεν είμαι όλα αυτά τα σπουδαία που γράφεις για μένα, αληθινά δεν είμαι, αλλά ένα τραγούδι μπορώ να σου στείλω! Μια πετροπέρδικα έρχεται σε λίγα λεπτά στην εκπομπή, χαρισμένη, εννοείται,
φιλιά!

 
Τη 13 Ιανουαρίου 2009 στις 6:31 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger fpboy είπε...

Ένας φίλος είναι φωτογράφος σε μια μεγάλη Μ.Κ.Ο.
Έχει πάει σε όλα τα ''σκατά''.
Γιουγκοσλαβία στον εμφύλιο,
Ταυλάνδη μετά το τσουνάμι,
Βαγδάτη μετά το ντου των Αμερικανών,
την μεγαλύτερη εξαθλίωση την είδες στους προσφυγικούς καταυλισμούς της Παλαιστίνης.
Τους ζητιανεύανε νερό.

Όσοι έχουνε πάει εκεί (γιατροί, φωτορεπόρτες, δημοσιογράφοι) λένε ένα πράγμα όταν κλείνουν τα μικρόφωνα.
''Δεν υπάρχει λύση''.

Την καλησπέρα μου Βασικέ Μέτοχε.
Εξαιρετικό το κείμενο σου όπως πάντα.

 
Τη 13 Ιανουαρίου 2009 στις 7:41 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ καλημέρα

Το κατάλαβα. Θ' ανεβώ στον ουρανό...

@ fpboy

Μετα από χθεσινή παρακίνηση του από χρόνια συνοδοιπόρου μου στις ψηλές κορφές της Κρήτης Γιάννη Φ στα Χανιά, σήμερα το πρωί διαπίστωσα εμβρόντητος από έναν άραβα ότι οι Παλαιστήνιοι αυτοπροσδιορίζονται στα αραβικά ως ....Φελιστήμ!!!

 
Τη 15 Ιανουαρίου 2009 στις 9:23 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger giant13 είπε...

Υπέροχο ποστ ρε συμπολίτη!!!

Μπήκα στο νόημα ιστορίας 4000 χρόνων, με το άρθρο σου.
Εξ άλλου αν δεν διαβάσεις πραγματική ιστορία και μείνεις στην σχολική παλαιά διαθήκη, τι περιμένεις;

Ξέρεις όμως τι θυμήθηκα;
Την χολυγγουντιανή υπερπαραγωγή "Οι Δέκα Εντολές" με τον συγχωρεμένο αρχιφασίστα (κατά τα άλλα καλό ηθοποιό) Τσάρλτον Ηστον στον ρόλο του Μωυσή.
Είναι η σκηνή που αφούαλλαξοπίστησαν οι Εβραίοι, είχαν φτιάξει ένα άγαλμα από ατόφιο χρυσάφι με κεφάλι ταύρου το οποίο και λάτρευαν, δηλαδή βλέπε Μινώταυρο. Τότε, αν θυμάμαι καλά, οργισμένος ο Μωυσής έριξε πάνω του τις πλάκες των δέκα εντολών και το κατέστρεψε.

 
Τη 15 Ιανουαρίου 2009 στις 10:53 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ giant13

Η σκηνή που περιγράφεις είναι ικανή για ένα ποστ για την λατρεία του ταύρου στην Μεσόγειο που περιλαμβάνει καταπληκτικά έθιμα. Μου έδωσες ιδέα!

 
Τη 22 Ιανουαρίου 2009 στις 6:01 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Λωτοφάγος είπε...

Η Ιεριχώ-της Ιεριχούς: έχει δίκιο ο Αθεόφοβος, φίλε μου. Κλίνεται, έχει εξαλληνιστεί. Μην καταντήσουμε σαν κάτι ημιμαθείς που τώρα τελευταία λένε το παλτό-τα παλτό, το καζίνο-τα καζίνο, το Μεξικό-του Μεξικό και άλλες τέτοιες αηδίες!
Πολύ ωραία η ανάρτησή σου.
Πάντως, Πελασγοί και Μινωίτες δεν έχουν σχέση με τους Έλληνες που είναι βορειοευρωπαϊκά φύλα.
Ούτε οι σημερινοί Κρητικοί είναι απόγονοι εκείνης της όμορφης φυλής με τη νατουραλιστική τέχνη και τη φιλειρηνική συμπεριφορά!
Απλώς, χάριν φιλοφρονήσεως, λέμε αδέλφια μας τους Παλαιστίνιους. Οι Έλληνες ήταν πολεμοχαρείς και βάρβαροι αρχικά.
Όσο για τους Φοίνικες, δεν γνωρίζουμε πολλά πράγματα γι αυτούς. Κάποιοι μάλιστα αμφισβητούν την ύπαρξή τους.
Όσο για τη σφαγή νηπίων, γιατί όχι; Όταν ο ίδιος ο θεός τους ζητάει από τον Αβραάμ να θυσιάσει το μοναδικό του παιδί, γιατί να νοιαστούν οι Ισραηλινοί για παιδιά αλλων και μάλιστα εχθρών;
Στους N.Y. Times δημοσιεύεται μια έρευνα, στην οποία ισραηλινοί πολίτες δηλώνουν ότι δεν συμφωνούν με την κατάπαυση του πυρός και πως θα έπρεπε να ισοπεδωθεί η Γάζα!

 
Τη 23 Ιανουαρίου 2009 στις 9:00 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ λωτοφάγος

Βεβαιότατα οι Πελασγοί όπως και οι "Μινωίτες" του Έβανς δεν είναι Έλληνες.
Ωστόσο η κατάληψη του νησιού από τους Αχαιούς μετά το 1450 που ταυτίζεται με την καταστροφή των ανακτόρων από το ηφαίστειο της θήρας, γεγονός που διευκολύνει τους εισβολείς να καταλάβουν την εξουσία αποτελεί την έναρξη της κρητομυκηναικής φάσης του μινωικού πολιτισμού.

Έτσι, στην Κνωσό εγκαθίσταται ένας "άνακτας" κατά τις πινακίδες της Γραμμικής Β που βρέθηκαν, τα σύμβολα της οποίας πιστοποιούν μία ελληνική γλώσσα όπως την αποκωδικοποίησε ο Μάικλ Βέντρις.

Αυτός είναι ο ηγεμόνας, που ο Όμηρος στο Β της Ιλιάδας τον ονομάζει Ιδομενέα, που μαζί με τον Μηριόνη παίρνουν μέρος στον Τρωικό Πόλεμο με τα "ογδόντα μαύρα πλοία" της Κρήτης...

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα