Το μήλο της Έριδος
Στις συνέχειες του σήριαλ της μονής Βατοπαιδίου ο φερόμενος ως μπλεγμένος, Ζορό, μεταμφιεσμένος σε Νομάρχη, δήλωσε "ψάξτε το παρακράτος στην παράγκα των Αθηνών", αναζωπυρώνοντας το ζήτημα της κόντρας Αθήνας- Θεσσαλονίκης.
Ο Ζορό όμως ξέρει τι κάνει. Τίποτα δε λέγεται στην τύχη. Δεν προβοκάρει απλά με λαχαναγορίτικες ατάκες για να στείλει τη μπάλα στην κερκίδα, συσπειρώνοντας το λαό του, που τον εκλέγει φύλαρχο από την πρώτη Κυριακή, τρελαίνοντας τους Αθηναίους για τις επιλογές των συμπαθών ιθαγενών της συμπρωτεύουσας. Όλους αυτούς δηλαδή που τον θεωρούν στην καλύτερη περίπτωση ένα γραφικό ηγετίσκο της κομπλεξικής, βορειοελλαδίτικης, επαρχιώτικης, μίζερης αφασίας.
Ο Ζορό όμως είναι αυτός που τους αποτελειώνει, όταν στέλνει, την Δευτέρα των εκλογών, πακετάκι με σιροπιαστά (με προτίμηση στα φαλόσχημα τουλουμπάκια) από το συζυγικό ζαχαροπλαστείο, στα αθηναϊκά δημοσιογραφικά γραφεία που τον λοιδορούσαν κατά την προεκλογική περίοδο. Ο Ζορό είναι άπαιχτος. Δεν του κουνιέται κανείς. Το λέει και το εννοεί. Και όποιος δεν τον έχει παρακολουθήσει, να δείχνει σε φάση παροξυσμού, κρατώντας τ'αχαμνά του, που τους έχει όλους γραμμένους, δε ξέρει που πατά και τι τον περιμένει.
Αυτά όμως είναι για φθηνή εσωτερική κατανάλωση, για τους αφελείς. Σήμερα αυτό το μπλόγκ θα παρουσιάσει την πραγματική αιτία της κόντρας Αθήνας - Θεσσαλονίκης και θα αποδείξει την εξέχουσα σημασία της υπόθεσης του Βατοπαιδίου, σ' αυτήν την αντιπαλότητα. Οι εξελίξεις στο Βατοπαίδι αποτελούν τη ρεβάνς της Θεσσαλονίκης απέναντι στο ψευδοκράτος των Αθηνών. Σημειώστε παρακαλώ ότι όλα τα γεγονότα που αναφέρονται στο ποστ είναι αληθινά. Γιατί όσοι νομίζουν ότι Θεσσαλονίκη - Άγιο Όρος - κρατικοί ραδιούργοι - μηχανισμοί της εξουσίας, αποτελούν διαχρονικό πακέτο πλανώνται πλάνην οικτρά. Αυτά είναι κληρονομικά προνόμια της αθηναϊκής παράγκας και τώρα που ήρθε η ώρα του Ζορό θα γυρίσουν όλα στη θέση τους.
Η ιστορία μας ξεκινά πολλά χρόνια πριν, το 1929 στην Θεσσαλονίκη του μεσοπολέμου, -μόλις δέκα επτά χρόνια από την ενσωμάτωση της Μακεδονίας στο ελληνικό κράτος- όταν, μετά από συστάσεις του Τύπου, ο δήμαρχος εγκαινίασε τον πρώτο διαγωνισμό για τη Μις Θεσσαλονίκη στο ξενοδοχείο Mediteranee. Οι περιγραφές από τις πηγές της εποχής αναφέρουν ότι οι διαγωνιζόμενες χόρεψαν ένα ταγκό και μετά ένα βαλς με τους καβαλιέρους τους. Φυσικά δεν υπήρχαν μαγιώ, ούτε πασαρέλες.
Ωστόσο, ο Mark Mazower στο βιβλίο του Salonica city of ghosts μαζί με τα παραπάνω, γράφει ότι ο διαγωνισμός είχε μεγάλη απήχηση στην πόλη και οι ομοφυλόφιλοι στην ταβέρνα του "Κουφού" διοργάνωσαν την "Mις της Βραδιάς" τιμώντας το γεγονός!
Την επόμενη χρονιά, το 1930, νικήτρια του διαγωνισμού ήταν η προσφυγοπούλα καλλονή από την Προύσα, Ρωξάνη Στεργίου, 21 ετών. Η πανέμορφη Ρωξάνη μετά την εκλογή της ως Μις Θεσσαλονίκη, κατέβηκε στην Αθήνα για να διεκδικήσει τον τίτλο της Μις Ελλάς, όπου εμφανίστηκε ως το αδιαφιλονίκητο φαβορί. Ο διαγωνισμός γινόταν στο θέατρο "Ολύμπια" των Αθηνών, τον Ιανουάριο του 1930 και η ευθύνη της διοργάνωσης ανήκε, από το 1925, στην Ένωση Συντακτών. Και επειδή καθώς φαίνεται από την εμφάνιση του ανθρώπινου είδους, εάν βγει καράβι στο βουνό, μουνί θα το 'χει σύρει, δώστε σας παρακαλώ τη δέουσα προσοχή και θα σας αποκαλυφθεί η αιτία της ελληνικής εχθρότητας βορρά - νότου. Οι παλιοελλαδίτες λοιπόν που δε μπορούσαν να χωνέψουν το γεγονός ότι θα κέρδιζε το διαγωνισμό μία προσφυγοπούλα τουρκοσπορίτισσα από τη Θεσσαλονίκη, ακούστε τι έστησαν.
Μεταξύ των θεατών σε ένα από τα θεωρεία του θεάτρου, βρισκόταν η νεαρή Αλίκη Διπλαράκου, κόρη του μανιάτη μεγαλοδικηγόρου Γεωργίου Διπλαράκου, που παρακολουθούσε τα καλλιστεία με την οικογένειά της, μετά από πρόσκληση του Βρετανού πρέσβη στην Αθήνα. Ξαφνικά η κριτική επιτροπή φωνάζει το όνομα της δεκαοκτάχρονης Αλίκης και την καλεί να διαγωνισθεί. Κάποιος είχε δηλώσει το όνομά της χωρίς να την ρωτήσει(!!!). Η Αλίκη αρνείται, αλλά παρεμβαίνει ο παρευρισκόμενος Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Αλέξανδρος Ζαΐμης, Πελοποννήσιος στην καταγωγή, εκ Καλαβρύτων Αχαΐας, όπου της ανακοινώνει ρητά ότι η συμμετοχή της στον διαγωνισμό αποτελεί ...εθνική υπόθεση. Δηλαδή το παρακράτος των Αθηνών επιστράτευσε τη νεαρή γκάγκαρη καταλαυκιώτισσα, Αλίκη Διπλαράκου από το κοινό, όταν διαπίστωσε ότι η Μις Θεσσαλονίκη Ρωξάνη Στεργίου, δεν θα έχανε με τίποτα! Η παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας δήλωνε ξεκάθαρα ότι στην Αθήνα δεν θα άφηναν την ομορφιά της προσφυγομάνας να θριαμβεύσει. Δεν είναι δυνατό, θα σκέφτηκαν, το αθάνατο ελληνικό κάλλος να εκπροσωπηθεί στα πέρατα της οικουμένης από μία πρόσφυγκα τουρκογεννημένη, παραβλέποντας τη σημειολογία ότι η νεαρή Μις Θεσσαλονίκη έφερε το όνομα της περσίδας συζύγου του Μεγαλέξανδρου...
Έτσι με τις μηχανορραφίες του ψευδοκράτους η Ρωξάνη ήρθε σκανδαλωδώς δεύτερη πίσω από την Αλίκη Διπλαράκου, η οποία μάλιστα λίγες ημέρες αργότερα στις 6 Φεβρουαρίου 1930, κέρδισε και τον τίτλο της Μις Ευρώπη στο Παρίσι(!!!), δημιουργώντας ένα προσωπικό μύθο που παρέμεινε αναλλοίωτος μέχρι το θάνατό της τον Οκτώβριο του 2002, όταν έφυγε πλήρης ημερών ως Βρετανή λαίδη Ράσσελ μετά το δεύτερο γάμο της με τον άγγλο αριστοκράτη σερ Τζων Ράσσελ, απόγονο του 6ου δούκα του Μπέντφορντ.
Ορίστε πως παρουσιάζει την νικήτρια του διαγωνισμού Μις Ελλάς (φωτογραφία του ποστ) η Βραδυνή της 14ης Ιανουαρίου 1930 «...φοράει ένα γαλάζιο πενουάρ με μια γουνίτσα λευκή στο λαιμό που κυματίζει αρμονικά, σύμφωνα με τις κινήσεις του φειδίσιου κορμού, που όλο μαζί είναι ένα ποίημα. Ηγεμονικό παράστημα, χάρις και αρμονία κινήσεων, βάδισμα μεγαλοπρεπές, ελαφρότης νεράιδας. Τα δυο υπογάλανα μάτια της σπινθηροβολούν ασυνήθιστα, δείχνουν ένα πάθος ακαθόριστο, μια μελαγχολική διάθεση, που είναι αποτέλεσμα υπερβολικής αισθηματικότητας.(...) Κι έπειτα τα λεπτότατα χείλη που υπομειδιούν διαρκώς, με μια ανείπωτη γλυκύτητα.(...) Λαιμός χυτός, χέρια λεπτά, μπράτσα τορνευτά, που λεπταίνουν όσο ανεβαίνουν και απολήγουν σε λεπτότατα δάκτυλα, όπως μια μελωδία που σβήνει. Και το φινάλε, τα μακριά υπόξανθα μαλλιά, που κυματίζουν πάνω στους ώμους».
Την παρέμβαση του Αλέξανδρου Ζαίμη, επιβεβαίωσε η ίδια η Αλίκη Διπλαράκου με συνέντευξή της στο περιοδικό Time. Η ιστορία όμως δεν τελειώνει εδώ. Η γοητευτική μανιάτισα επιστρέφοντας από τη διεθνή θριαμβευτική της πορεία μπήκε μυστικά στο Άγιο Όρος ντυμένη με ανδρικά ρούχα με τη βοήθεια ενός καλόγερου που είχε μούρλα με τις διασημότητες, σκανδαλίζοντας το πανελλήνιο και προκαλώντας αισθήματα οργής στην Ελλαδική Εκκλησία(!!!).
Αντιλαμβάνεστε τώρα αγαπητοί φίλοι τι παίζεται πίσω από το φερόμενο ως σκάνδαλο της μονής Βατοπαιδίου. Η Θεσσαλονίκη με τον Ζορό επικεφαλής της προσφυγιάς, τραγουδώντας τα θούρια του Πόντου και τους καημούς του Καζαντζίδη, του Χρύσανθου και του Νίκου Ξανθόπουλου παίρνει το αίμα της πίσω, μετά από εβδομήντα οκτώ ολόκληρα χρόνια γκρεμίζοντας την παράγκα των Αθηνών, που αδίκησε κατάφωρα την προσφυγοπούλα θυγατέρα Ρωξάνη Στεργίου, ξεμπροστιάζοντας τη διαφθορά των αφορεσμένων χαμουτζίδων, που μας πίνουν το αίμα με το μπουρί της σόμπας, που μας πήραν τον Κούδα και τον Τσιτσάνη, που έριξαν τον Απόλλωνα Καλαμαριάς πέρσι στη Β Εθνική. Ο Βορράς είναι εδώ, δηλώνοντας στο σύμπαν περήφανα, ότι η Μακεδονία μας είναι προσφυγική, το κουλούρι είναι στρόγγυλο, το Άγιο Όρος θα το ορίζουν στο εξής μόνο οι βορειοελλαδίτες δικηγόροι και εργολάβοι μακριά από τους ιερόσυλους σφετεριστές της Αθήνας , η διεθνής έκθεση δε θα φύγει ποτέ από την Θεσσαλονίκη, ο ΠΑΟΚ ανήκει ελεύθερος στο λαό του και κάτω οι προδότες του ψευδοκράτους των Αθηνών και οι λοιπές χαμούρες.
17 σχόλια:
Φοβερή ιστορία, αλλά το κλείσιμο με το βίντεο του Ζουρλάλη είναι όλα τα λεφτά :))
έπρεπε να είχαμε στείλει καμία Διπλαράκου στο Βατοπέδι, να διπλαρώσει τα Γκόλντεν Μπόυς που παίζανε μονόπολυ με καλογέρους, μήπως από τότε κάνανε κάτι πιο σοβαρό και επωφελές για την ανθρωπότητα και γλιτώναμε όλη αυτή τη βαβούρα σήμερα...
@ χασοδίκης
Ενώ ο Μίνος, ο Πανίκας , τα συλλαλητήρια για ελεύθερο ΠΑΟΚ είναι φυσιολογικά...
Πολλές φορές αναρωτιέμαι φίλε εάν αυτή η βαλκάνομπαρόκ ασυναρτησία που κληρονόμησε την κοσμοπολίτικη πόλη του παρελθόντος έχει ιστορικό προηγούμενο. Και η Σμύρνη βεβαίως καταστράφηκε με την αποχώρηση των Ρωμιών και προέκυψε μία πόλη ομοιογενής τουρκική αλλά τέτοιο πράγμα δεν νομίζω ότι υπάρχει...
ΥΓ Το βιντεάκι με τον Ζουρλάρη, το οφείλω στον Tristan, που μου το υπέδειξε.
@ κομμούνι
Στείλανε (αστρο)Πελέκη αλλά τα έκανε μαντάρα...
Μπορεί οι νεοελλαδίτες να έβγαλαν σταρ Ελλάς πριν 80 χρόνια η Θεσσαλονίκη όμωςαπό την εποχή του Γκοτζαμάνη μέχρι σήμερα έβγαλε πρωθυπουργό,Ζουράρη,Άνθιμο,Ζορό,κουμπάρους,Νατάσες,Βατοπέδια οπότε από καιρό έχει πια την πρωτοπορία!
@ αθεόφοβος
Η ολική επιστροφή του Βορρά αγαπητέ αθεόφοβε. Με την ευκαιρία να σου πω ότι μου έδωσες την έμπνευση για το ποστ από την καταπληκτική σου ανάρτηση για τον Πανίκα!
@ Άπαιχτος! Διασκέδασα με την ψυχή μου!
Σιγά μην αφήναμε μια Ρωξάνη να πάρει το στέμμα!
Βασικέ, η Θεσσαλονίκη δικαιωματικά αξιώνει το μερίδιο που της αναλογεί ως φόντο στην αφήγηση των καθημερινών ιστοριών. Υποτονική η παρουσία της στην υπόθεση Ζαχόπουλου, σχεδόν ανύπαρκτη στο σκάνδαλο υποκλοπών, της Siemens, φαίνεται τώρα να επανακάμπτει. Εξάλου, κόντρα την προπαγάνδα των Αθηνών, ο σκοπός ήταν εξαρχής να χτιστούν μεζονέτες μια σταλιά, 3 επι 3, σε προσιτή τιμή, με την ευλογία του Αγίου Πνεύματος και την χάρη του Θεού και να δοθούν αποκλειστικά σε βιοπαλαιστές θεοσεβούμενους Σαλονικιούς. Ο Πανίκας μάλιστα θα παρέδιδε τα κλειδιά σε καθε δικαιούχο φιλώντας τους έναν έναν σε μια τελετή που θα άφηνε εποχή.
Πρέπει να αγωνιστούμε να μην ανατραπεί αυτό το συγκινητικό happy end απο τους άπληστους και κυνικούς χαμουτζήδες. Ας αντιδράσουμε απέναντι στα χανουμάκια και τα γιουσουφάκια, που θα ‘λεγε και ο Πανίκας...
Κοίτα τι μαθαίνει κανείς στα καλα blogs...
Πάντως απ'οτι ειδα στο βιογραφικό της Διπλαράκου,τα πήγε πολύ καλά στην μετέπειτα ζωή της.Γαμος στα 20 με Γαλλο ευγενή,ο γιος της πατέρας της πριγκιπισσας του Λουξεμβούργου,2ος γάμος με Αγγλο ευγενή,είχε άστρο το κορίτσι...
Η Ρωξάνη τι απέγινε τελικά?
Εξοχη ιστορία,σουρεαλιστικά συνδεδεμένη με τα τρέχοντα.
Οι βιντεοπαραπομπές,σκέτη θλίψη:
Ζουράρις και Ζαγοράκης να λαικίζουν ανερυθρίαστα(ειδικά ο 1ος,βεβαια...),κι όλος αυτός ο κόσμος που τραγουδά "Μακεδονία ξακουστή..." πριν πάει να δει αν οι Βούλγαροι και Ινδοί εργάτες έχουν μαζέψει την παραγωγή απ το χωράφι ώστε νάχει χρήματα για την Ουκρανή(Μολδαβή/Ρουμάνα κλπ)στριπτιζέζ ,ενώ βέβαια έχει μόττο το "πατρίς-θρησκεία-οικογένεια-ΠΑΟΚ"...
Γι'αυτό θα μας πάρει και θα μας σηκώσει με την επερχόμενη λαίλαπα...
Σε βρίσκω πολύ ανεβασμένο μετά την άφιξη του υιού σου...
Νά σαι καλά, γέλασα με την ψυχή μου με τα χάλια μας... δυστυχώς όμως όσο και να γελάμε δεν αλλάζει τίποτα...
Στο τελος θα σταματήσουμε να δηλώνουμε την προτίμησή μας στον ΠΑΟΚ για να μη μας ταυτίζουν με τους Ζουράριδες και τους υπόλοιπους φευγάτους:)
@ λωτοφάγος
Είδες αγαπητέ Λωτοφάγε? Με το καλημέρα σας, η εξουσία του ψευδοκράτους έδειξε ξεκάθαρα τις προθέσεις της.
Η φτωχομάνα όμως αντεπιτέθηκε. Και πάρε μία απολαυστική δόση Θεσσαλονίκης από τον αγαπημένο σου Γιάννη Σερβετά εδώ.
@ squarelogic
Ποιά λαίλαπα αγαπητέ. Έτσι και βγει ο Παοκ στο τσαμπιονς λήγκ θα γίνει ανάσταση. Δε μασάμε εμείς καρντάσι από κρίσεις και τα τοιαύτα!
@ tristan
Όχι και "υποτονική" σχέση. Σε όλα μέσα είναι. Μόνο τους πακιστανούς αφήσανε εκτός γιατί εδώ ασχολούνται με τον δενδροπόταμο και δεν έχουν χρόνο... Άλλωστε η Τσέκου τα αναλύει στο πόνημά της τα ζητήματα ξεκάθαρα!
@ mtryfo
Μόνο που αυτοί δίνουν τον τόνο Μαρία. Τον τόνο της καφρίλας και της ασυναρτησίας.
Συμπολίτη,
Είσαι γιά μιά ακόμη φορά άπαιχτος!!!
Μπιζίμ ΜΠΑΟΚ, μιά ζωή τα μυαλά στα κάγκελα.
Δεν μας σταματά το παρακράτος των Αθηνών και η χαμουτζίδικη "Αθλητική Κυριακή" με τίποτα και άμα λάχει ρίχνουμε και καμμία λατιναμερικάνικη μπουνιά σε ακριβοπληρωμένους φλώρους.
Η κόντρα Αθήνας-Θεσσαλονίκης κρατά από παλιά. Από την εποχή του εθνικού διχασμού.
Απλώς αλλάζει πρόσωπα.
Δυστυχώς η όμορφη Θεσσαλονίκη όσο πάει χάνει τα μυαλά της και φαινόμενα τύπου Ψωμιάδη έρχονται αναπόφευκτα στην επιφάνεια...
doctor
Υπέροχος! Σε ευχαριστώ πολύ, Βασικέ μου.
Καταπληκτικό το κείμενο, η ειρωνεία του, αλλά και τα γεγονότα που αναφέρει. Συγκλονιστική και η ζωή της "εθνικής υπόθεσης" Αλίκης Διπλαράκου. Καμμία ευκαιρία για διχόνοια δεν μένει τελικά ανεκμετάλευτη. Ναι, δεν είναι τυχαίο οτι όλες αυτές οι φανταχτερές προσωπικότητες (Ανθιμος, Ψωμιάδης, Ζουράρης) φιλοσοφούν στο Βορρά.
@ locus publicus
Τίποτα δεν είναι τυαίο αγαπητέ φίλε. Η ιστορία της πόλης, η απώλεια της πολιτισμικής ταυτότητάς της, οι τεράστιες αλλαγές στην ευρύτερη περιοχή της βαλκανικής που συντελέστηκαν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, ο εμφύλιος και ότι ακολούθησε ευθύνονται για την σημερινή εικόνα που έχει μεταβάλει τη Θεσσαλονίκη σε ένα μίζερο χωριό, που η κλάψα πάει σύννεφο με κάποιους να οικονομάνε χοντρά πάνω σε αυτό το σκηνικό του παραλόγου. Την ιστορία του ποστ την αλίευσα στο βιβλίο του Mark Mazower και τη βρίσκω χαρακτηριστική της λογικής που επικρατεί. Η Αθήνα να καπελώνει, και η Θεσσαλονίκη να κάνει όλες τις βρωμοδουλειές για λογαριασμό της κεντρικής εξουσίας. Και μετά να αναρωτιούνται τάχατες σαστισμένοι "ποιος κυβερνά αυτό το τόπο?"
Η απάντηση απλή: Ο Ζορό και ο Φούφουτος εναλλάξ.
@ giant13
Η μαγκιά Γίγαντα δεν είναι οι μπουνιές στους φλώρους, αλλά το το έχει πειστεί όλος αυτός ο κόσμος ότι τον κυνηγάνε και ότι για το χάλι του φταίνε κάποιοι στην Αθήνα, και ότι στήριξη στον ΠΑΟΚ σημαίνει αντίσταση στο κατεστημένο. Σκέτη τρέλα...
@ doctor
Ο διχασμός του μεσοπολέμου χρησιμοποίησε την Θεσσαλονίκη ως κέντρο επιχειρησιακό αλλά δεν οργανώθηκε τίποτα από την τοπική κοινωνία. Όλα ήρθαν από τους "από κάτω".
Η εχθρότητα που καλλιεργείται χρόνια τώρα έχει ρίζες βαθιές και κοινωνικές. Προσφυγιά, κατατρεγμός και μοιρολόι. Και δούλεμα χοντρό από όλους αυτούς που κάνουνε τις δουλίτσες τους στην πλάτη των κορόιδων...
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα