Το μακιγιάζ
Αφού η τεκνατζού Hanna Schmitz στο The reader του Stephen Daldry που διασκεύασε τη νουβέλα του Bernhard Schlink, παραδέχτηκε ότι εντάχθηκε στα Ες Ες το 1943, αφήνοντας μία δουλειά καριέρας, όταν μάλιστα είχε πάρει προαγωγή στην Ζήμενς, για να υπηρετήσει ως ανθρωποφύλακας των κρατούμενων γυναικών στη φρίκη του Άουσβιτς, κρύβοντας έτσι το μυστικό του αναλφαβητισμού της, τι περιμένατε να κάνουν οι καλογυαλισμένοι, πολυμορφωμένοι, λαδωμένοι ποντικοί της Ψωροκώσταινας, με τα δέκα δύο μάστερ και τα δακτυλίδια από τα αμερικάνικα πανεπιστήμια, που παπαρολογούν με θράσος στα παράθυρα της τηλεαπάτης, με μάτια ζαργάνας, πιστοποιημένοι κλεφτοκοτάδες, κρατώντας στα χέρια τα τιμολόγια για τα τηλεφωνικά κέντρα και τους απορροφητήρες. Να μην τα πάρουν τα φράγκα του θείου Ζήμενς και να καταντήσουν σαν την Hanna του απόλυτου καθήκοντος ή και ακόμα χειρότερα, σαν τον εφιάλτη που μετέτρεψαν την Kate Winslet οι μακιγιέρ της παραγωγής?
Άλλωστε η ιστορία αποδεικνύει ότι στην ελλαδίτσα η τύχη της Hanna είναι μόνο για το σινεμά. Διότι αμέσως μετά την είσοδο των Γερμανών στην Αθήνα τον Μάιο του 1941, ο αντιπρόσωπος της εταιρείας και γαμπρός του Ζήμενς, Ιωάννης Βουλπιώτης, ανέλαβε ως γενικός διευθυντής, την αποκλειστική εκμετάλλευση των ραδιοφωνικών εκπομπών όταν ιδρύθηκε η Α.Ε. Ραδιοφωνικών Εκπομπών (ΑΕΡΕ). Λέγεται μάλιστα ότι ο Βουλπιώτης παρακολουθούσε στενά την δραστηριότητα και των τριών δοσίλογων κυβερνήσεων, έχοντας κύριο λόγο στις αποφάσεις τους.
Μετά την κατοχή, ο Ιωάννης Βουλπιώτης συνέχισε να είναι αντιπρόσωπος της Ζήμενς. Τον Αύγουστο του 1955 με την εμπλοκή του σε ένα κορυφαίο σκάνδαλο, αναφορικά με τις προγραμματικές συμβάσεις του ΟΤΕ, προκάλεσε κυβερνητική κρίση, γεγονός που ανάγκασε τον υπουργό συγκοινωνιών και δημοσίων έργων, Κωνσταντίνο Καραμανλή, που αντιδρούσε στις απαιτήσεις της γερμανικής εταιρείας, να θέσει την παραίτησή του στη διάθεση του ετοιμοθάνατου στρατάρχη Παπάγου.
Τα σχόλια στον τύπο, που πρωτοστατούσε η εφημερίδα Ελευθερία, μιλούσαν για στημένη και σκηνοθετημένη υπόθεση. Βλέπετε, οι εγχώριοι σκηνοθέτες των υπερπαραγωγών του πολιτικού χρήματος τα καταφέρνουν καλλίτερα, επιβλέποντας οι ίδιοι το μακιγιάζ του κουκουλώματος, υλοποιώντας τα πρωτόκολλα υψηλής αισθητικής: Μετά τη θύελλα του 1955, η σύμβαση θα κυρωθεί τελικά από την Βουλή των Ελλήνων το 1957, όταν στην εξουσία θα είναι πια η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή...
14 σχόλια:
ω, τι ταινία!
ω, τι βρώμικη η νεότερη μας ιστορία!
Τη θεωρώ από τις πιο σπουδαίες ταινίες που είδα φίλε ΦΠ.
Τα δικά μας όπως βλέπεις δεν αλλάζουν ποτέ. Διασκεδάζω με την ιδέα ότι θα σκάσουν, κατά λάθος, τα ονόματα των λαδωμένων ποντικών που ήταν στο "μισθολόγιο" των Γερμανών...
σπουδαία ταινία...εξαιρετικές ερμηνείες....
οσο για το "μισθολόγιο" που αναφέρεις, μόνο "κατά λάθος" μπορούν να σκάσουν ονόματα... αλλιώς η ιστορία μας διδάσκει οτι αυτά συνήθως κουκουλώνονται, όπως κατέγραψες και στην παράλληλη ιστορία της κατοχής...ή και επι το συνηθέστερον "ξεχνιούνται" γρήγορα!
Καλό σου βράδυ...
Δεν την ήξερα αυτή την ιστορία, δηλαδή οι μίζες καλά κρατούν εδώ δεκαετίες.
@ mtryfo
Αυτός ο κόσμος έχει πολύ μικρή χωρητικότητα στο σκληρό της ιστορικής μνήμης. Τόσο μικρή που τον κλέβουν χωρίς να αντιδρά για περίπου δύο αιώνες, Μαρία...
@ ο δείμος του πολίτη
Πολύ καλά δείμε. Η ιστορία του ποστ παρότι είναι πολύ λίγο γνωστή, αποτελεί την διαχρονική απόδειξη της ληστείας αυτού του τόπου από τους ίδιους και τους ίδιους...
κοίτα να διε,
σήμερα είδα μία ταινία όπου στα trailers πριν, έδειξαν σκηνές από την ταινία που μου φάνηκε πάρα πολύ καλή!! Πρόσφατα είδα και το "αποστολή στη Μπριζ" (άλλη φάση) με τον Φάινς και... ξέφυγα!
Σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες, είσαι φοβερή πηγή ρε συ! Μπράβο-δεν ξέρω που πας και τα βρίσκεις όλα αυτά-αλλά χρειάζεται σε μία χώρα που εύκολα ξεχνάει.
Τους χαιρετισμούς μου,
φιλιά
@ μετεωρίτης
Να μην τη χάσεις Φαίη. Να ξεκλέψεις χρόνο από τα μωρά σου και να την δεις οπωσδήποτε. Είναι σπουδαία ταινία!
Ρε κάτι επαναλήψεις που έχει η ιστορία...Και δεν ξέρω αν είναι φάρσες ή απλώς σπάει πλάκες. Ευχαριστώ για την ταινία
Η ιστορία πάντοτε επαναλαμβάνεται είτε ως φάρσα είτε ως τραγωδία έχει πει κάποιος που την στιγμή αυτή με διαφεύγει, απλά αλλάζουν ο τόπος, ο χρόνος και τα πρόσωπα.
Γιά την ταινία μου είπαν πως είναι "βαρειά" και δεν την είδα, αλλά το ποστ αυτό στέκεται αφορμή να το κάνω.
Όταν ο Καρλ Μαρξ έγραφε Γίγαντα πως η ιστορία επαναλαμβάνεται, την πρώτη φορά σαν τραγωδία και τη δεύτερη σαν φάρσα, δεν θα είχε στο μυαλό του την ελληνική φαρσοκωμωδία της διαχρονικής απάτης.
Η τραγικότητα σε τούτο τον τόπο περιορίζεται από τα σκοτεινά όρια της ιστορίας που ως γνωστόν γράφεται από τους νικητές.
Και φτάνει να δει κανείς ποιοι νικούν μονίμως εδώ κάτω, αγαπητέ Γίγαντα...
Δηλαδή θα μπορούσε να πει κανείς οτι ο διάδοχος του Βουλπιώτη στην μετά το 80 ιστορία της Ελλάδας είναι ο ιδιοκτήτης της ομάδας της οποίας το 'άπαρτο κάστρο" έπεσε πρόσφατα?
-)))
Διδακτικές πάντα οι ιστορικες αναδρομές σου.
@ squarelogic
Συνεργάτης του διαδόχου, αγαπητέ. Συνεργάτης. Υπάρχει μία παραφιλολογία που λέει ότι ο μπαμπάς του Χριστοφοράκου ήταν φίλος του Βουλπιώτη, αλλά δε μπορώ να διαπιστώσω την ακρίβεια της πληροφορίας...
Την ταινία δεν την εχώ δει αλλά αν οι Γερμανοί δεν αρχίζανε τις έρευνες για την ζιέμενς, εμείς στην Ελλάδα δεν θα είχαμε πάρει πρέφα...
Μη το λες έτσι. Υποτιμάς τα λαγωνικά του έθνους που τελευταία εκπαιδεύονται στην αεράμυνα...
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα