Να χαμηλώναν τα βουνά
Να χαμηλώναν τα βουνά, να δω τη Σαλονίκη τα μεσάνυχτα, λέει ένα παλιό τραγούδι σε καλαματιανό σκοπό, που προσαρμόστηκε ο στίχος του για τις ανάγκες της βορειοελλαδίτικης δημώδους άσκησης. Και είναι πράγματι πολλά τα βουνά που περιτριγυρίζουν τον κάμπο της Συμβασιλεύουσας, που την προστάτευσαν στους είκοσι τρεις αιώνες της ιστορίας της από τους εισβολείς, αφήνοντας τις διόδους από συγκεκριμένα φυσικά περάσματα, που πάντοτε φυλάσσονταν με οχυρά, κάστρα και βίγλες.
Έτσι ανατολικά, στο ύψος της Ρεντίνας είναι τα περίφημα Μακεδονικά Τέμπη, ανάμεσα στον Χολομώντα και στα Κερδύλλια Όρη, με το σπουδαίο ιουστινιάνειο οχυρό, ενώ στα βόρεια και δυτικά είναι ο δίαυλος γνωστός ως "διάδρομος του Μοναστηρίου" που κυριαρχούσαν τα μεσαιωνικά οχυρά των Μογλενών και των Σερβίων. Πρόκειται για το πέρασμα από όπου εισέβαλαν οι Γερμανοί τον Απρίλιο του 1941, υπερφαλαγγίζοντας τις ελληνικές και "αυτοκρατορικές" βρετανικές δυνάμεις, πριν καν προλάβουν να λάβουν θέσεις άμυνας στη γραμμή Αλιάκμονα, σε ένα πρωτοφανές φιάσκο - επιμελώς θαμμένο από την ελληνική ιστοριογραφία - και μία ανώφελη θυσία των δυνάμεων της Γηραιάς Αλβιώνας, με αποτέλεσμα αμέσως μετά την τραγική κατάληξη, οι Άγγλοι να κατηγορούν τον αρχιστράτηγο Παπάγο για την αδυναμία στήριξης του μετώπου και την ουσιαστική προδοσία του φιλόδοξου σχεδίου από τα φιλογερμανικά στοιχεία του ελληνικού επιτελείου που συνθηκολόγησαν και σχημάτησαν την πρώτη δοσίλογη κυβέρνηση, ενώ οι Αυστραλοί, οι Νοτιοαφρικάνοι και οι Νεοζηλανδοί - οι οποίοι κατέγραψαν τραγικές απώλειες στην Ελλάδα - τον Τσώρτσιλ, που αποφάσισε και σχεδίασε προσωπικά το σφαγείο της Ελλάδας για τα στρατεύματα των αποικιών της αυτοκρατορίας, όπως γράφει στο εξαιρετικό βιβλίο του "Το Ημερολόγιο μίας Καταστροφής", ο Αμερικανός καθηγητής της Ιστορίας Robin Higham, περιγράφοντας την ευθύνη και ανικανότητα του Βρετανού Πρωθυπουργού, σαν συνέχεια των αποτυχιών στην Νορβηγία και στην Δουνκέρκη, καταδικάζοντας με τις επιλογές του, την γενναία αντίσταση του ελληνικού λαού σε μία οδυνηρά σκληρή κατοχή.
Συνεχίζοντας όμως τη βόλτα μας στα οχυρά του βυζαντινού Θέματος της Θεσσαλονίκης περνάμε στον βορρά, πάνω στον άξονα που ορίζεται μεταξύ των ποταμών Αξιού και Γαλλικού όπου βρίσκεται το βυζαντινό επιβλητικό κάστρο του Γυναικόκαστρου, που ιδρύθηκε από τον Αυτοκράτορα Ανδρόνικο τον Γ', τον Παλαιολόγο, το 1328-1341 για την άμυνα και προστασία της Συμβασιλεύουσας, και στον νότο, τα στενά των Τεμπών της κοιλάδας του Πηνειού, ανάμεσα στον Όλυμπο και τον Κίσαβο, που κρατούσαν την αρχαία Μακεδονία απομονωμένη από την υπόλοιπη Ελλάδα. Εκεί, στην έξοδο της κοιλάδας βρίσκεται το μεσαιωνικό κάστρο του Πλαταμώνα χτισμένο τον 10ο αιώνα πάνω στα ερείπια της αρχαίας πόλης Ηράκλειο. "Από δε του Πηνειού ποταμού Μακεδόνες εισίν έθνος και κόλπος Θερμαίος. Πρώτη πόλις Μακεδονίαν Ηράκλειον" γράφει ο Σκύλαξ ο Καρυανδέας, ενώ το κάστρο που δεσπόζει σήμερα στο λόφο κτίστηκε από τους Λομβαρδούς Σταυροφόρους κατακτητές το 1204.
Στις ημέρες μας, τα σύγχρονα περάσματα της νεοελληνικής και ευρωπαίας πλέον, επικοινωνίας, δεν τα φυλάνε οι μεσαιωνικοί βιγλάτορες, ούτε οχυρά κυριαρχούν στις αντίστοιχες θέσεις. Στον καιρό των οίκων της οικονομικής αξιολόγησης, τα στενά τα εκμεταλλεύονται εργολάβοι με το αζημίωτο, αφού εισπράττουν τα διόδια της σύμβασης παραχώρησης.
Έτσι το χειμώνα τούτο, και τα βουνά χαμήλωσαν και οι βράχοι κατέβηκαν, στα Τέμπη που τα έκλεισαν οι παραλήψεις των παραχωρησιούχων εργολάβων. Σε ένα θλιβερό γεγονός όπου σχεδόν σύσσωμος ο τύπος και τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ κάνουν τα παγώνια, ενώ κάθε είδους "ειδικοί", καθηγητές πανεπιστημίων, τεχνικά επιμελητήρια - δηλωμένοι προσκυνημένοι, εξωνημένοι και αργυρώνητοι υπηρέτες των εθνικών νταβατζήδων - μας εξηγούν από τηλεοράσεως, ότι φταίνε για την καταστροφή, τα βράχια που δεν επέδειξαν το αντίστοιχο φιλότιμο παραχώρησης και αποφάσισαν να πέσουν χριστουγεννιάτικα "λόγω των παρατεταμένων βροχοπτώσεων", λες και μόνο φέτος έβρεξε από τη δεκαετία του πενήντα που εγκαινιάστηκε (1959) η διέλευση της κοιλάδας από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Το τμήμα των Τεμπών κατασκευάστηκε τότε (έναρξη εργασιών το 1954), με πλάτος 10,5 μέτρων αντί των 13,0 που είχε η υπόλοιπη εθνική οδός Λάρισας - Κατερίνης, λόγω του δύσκολου ανάγλυφου της περιοχής. Το έργο κόστισε συνολικά 296 εκατομμύρια δραχμές εκ των οποίων τα 123 ήταν οικονομική βοήθεια από τις Η.Π.Α., σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ.
Μόνο ένα πρωτοσέλιδο, αυτό του εντύπου των χολωμένων εκδιωγμένων από το λίκνο του εκδοτικού συγκροτήματος του αλογοφτερωτού εθνικού εργολάβου, επιβεβαιώνει τον κανόνα. Μία και μοναδική εφημερίδα έγραψε για τις παραλήψεις και ευθύνες της κοινοπραξίας που εισπράττει τα διόδια - ως αντάλλαγμα μίας σύμβασης παραχώρησης - για ένα έργο που δεν έχει ολοκληρωθεί. Το μόνο που δεν ακούσαμε από τους μισθοφόρους της ενημέρωσης ήταν ότι με αφορμή την κατολίσθηση, θα μάθουμε τις άγνωστες ομορφιές της πατρίδας μας, παίρνοντας τις παρακαμπτηρίους στο τουλάχιστον επόμενο εξάμηνο χρονικό διάστημα -εδώ θα είμαστε- που θα παραμείνει κλειστός ο εθνικός οδικός άξονας ταλαιπωρώντας τα φορολογούμενα κορόιδα, που καλούνται να πληρώσουν περιβαλλοντικά χαράτσια με τα τέλη κυκλοφορίας, απαξιώνοντας τη χώρα σε επίπεδα Ουγκάντας, καταστρέφοντας τις χερσαίες μεταφορές της.
Μην βαρυγκωμάτε λοιπόν αδέλφια για την ταλαιπωρία. Τα επώνυμα συμφέροντα φροντίζουν για την αξιοποίηση της μεσαιωνικής πολιτιστικής κληρονομιάς και οργανώνουν τις οδικές μεταφορές από τους πανάρχαιους δρόμους επικοινωνίας της βαλκανικής, με αναφορές ακόμα αρχαιότερες. Μάλιστα, ετοιμάζονται να κλείσουν τις Θερμοπύλες και να εκτρέψουν την κυκλοφορία από το όρος Καλλίδρομο, στην μοιραία για τους αμυνόμενους του Αυγούστου του 480 πΧ, Ανοπαία Ατραπό που υπέδειξε στον Ξέρξη, ο παρεξηγημένος πρόδρομος των ξεπουλημένων κάθε εποχής, Εφιάλτης. Διότι αγαπητοί φίλοι, είναι μοιραίο στη διαχρονία των Ελλήνων να επιβεβαιώνεται κάθε τόσο, ο καβαφικός στίχος, επιτέλους οι Μήδοι (και πάλι) θα διαβούνε...
19 σχόλια:
Γεωγραφία,Ιστορία(σύγχρονη και μεσαιωνική),δοσμένη όπως θα έπρεπε να είναι,και φυσικά,πάντα μ'ενα χαριτωμένο άλμα,η αναγωγή στα σύγχρονα βάσανά μας...υποκλίνομαι στο ταλέντο σου Βασικέ!
Ποτέ δεν κατάλαβα αυτές τις συμβάσεις παραχώρησης των διοδίων για έργα που ΘΑ τελεστούν,και μάλιστα αλλού.Αν ξέρεις και έχεις χρόνο επεκτείνεσαι σε αλλη ανάρτηση επί αυτών.
Στο τέλος του φετινού Ιουλίου-αρχές Αυγούστου τεράστιος αριθμός αδειούχων καταταλαιπωρήθηκε στην είσοδο της Αττικής από το κλείσιμο 2 εκ των 3 λωρίδων κυκλοφορίας δίχως κανείς να βλέπει που γίνονταν τα έργα.Στην επάνοδό μου στην Αθήνα,μετά 8 χλμ.κλεισμένης λωρίδας δίχως προφανή λόγο ανακάλυψα τα "μεγάλα έργα":2 μαυριδεροί έβαφαν το τσιμέντο του διαχωριστικού στηθαίου!!!Να πάρει ο διάολος(ή ο Αλμούνια..) τους "νταβατζήδες",να πάρει...
Καλή Πρωτοχρονιά φίλε!
@ squarelogic
Πληροφορίες για τη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης μπορείς να δεις εδώ, στο κατατοπιστικό άρθρο της "Μακεδονίας".
Παρατήρησε ιδιαίτερα τα χρονοδιαγράμματα και τις υποχρεώσεις του αναδόχου. Είναι προφανές ότι μας δουλεύουν ψιλό γαζί, αγαπητέ φίλε...
Έγραψα : Το μόνο που δεν ακούσαμε από τους μισθοφόρους της ενημέρωσης ήταν ότι με αφορμή την κατολίσθηση, θα μάθουμε τις άγνωστες ομορφιές της πατρίδας μας, παίρνοντας τις παρακαμπτηρίους στο τουλάχιστον επόμενο εξάμηνο χρονικό διάστημα -εδώ θα είμαστε- που θα παραμείνει κλειστός ο εθνικός οδικός άξονας ταλαιπωρώντας τα φορολογούμενα κορόιδα, που καλούνται να πληρώσουν περιβαλλοντικά χαράτσια με τα τέλη κυκλοφορίας, απαξιώνοντας τη χώρα σε επίπεδα Ουγκάντας, καταστρέφοντας τις χερσαίες μεταφορές της.
ΛΑΘΟΣ! Και όμως το έγραψαν !!! Δεν ξέρετε τι απώλεια ήταν να μην περνά η εθνική οδός από την Κάτω Σωτηρίτσα...
"Έτσι το χειμώνα τούτο, και τα βουνά χαμήλωσαν και οι βράχοι κατέβηκαν, στα Τέμπη που τα έκλεισαν οι παραλήψεις των παραχωρησιούχων εργολάβων."
Τα λες όλα!
Δεν έχω να προσθέσω κάτι παρά μόνο ότι το κείμενό σου είναι ουσιαστικό και καυστικό.
Μακάρι να υπήρχαν και "ώτα ευήκοα".. κι όχι μόνο "τσέπες ευήλιες".
Καλή εβδομάδα
:-)
@ Βάσσια
Με την Ελλάδα κομμένη στη μέση, τα ΜΜΕ να θάβουν το ζήτημα, και την κυβέρνηση των 100 ημερών παρά κάτι, να κάνει το κορόιδο για να μη θιγούν οι μεγαλοκαρχαρίες της παραχώρησης που εισπράττουν μηνιαίως περί τα 15 εκατομμύρια ευρώ από τα διόδια και που προφανώς φέρουν εγκληματική ευθύνη με τις παραλήψεις ΚΑΙ τις εργασίες διάνοιξης της παρακείμενης σήραγγας, ο θυμός γίνεται οργή και η δήλωση πρόδηλη - πριν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου τους αναθέσει την αποκατάσταση της ζημιάς με την διαδικασία του κατεπείγοντος - οφείλω να ομολογήσω δημοσίως: Μας έχουν για τελείως μαλάκες.
ΥΓ1 Αναρτώ στο ποστ με την ευκαιρία το ανάλογο σκίτσο του Στάθη.
ΥΓ2 Θα ζητήσω συγγνώμη από τον ΓΓΔΕ ή όπως αλλιώς τον λένε τώρα, εάν με διαψεύσουν οι αποφάσεις του υπουργείου. Εάν δηλαδή η ηγεσία του, έχει κάκαλα να τη βγει στους καρχαρίες και να τους αναγκάσει να αποκαταστήσουν με δαπάνη τους -από τα διόδια της ληστείας φυσικά -τη ζημιά που προκάλεσαν στο οδικό δίκτυο και στήν εθνική οικονομία.... Οψόμεθα,
Ακρως ενημερωτικό πόστ (συνδυασμένο όπως πάντα και με λίγη Ιστορία). Μένω έκθαμβος απο το βάθος της σήψης αυτού του τόπου. Εκεί που νομίζω πως όλες οι λοβιτούρες και διαπλοκές είναι τουλάχιστον θεωρητικά γνωστές, νάσου το τέρας βγάζει καινούργιο κεφάλι. 30 χρόνια στην ΕΕ καί ακόμα δεν έχουμε ολοκληρώσει ένα οδικό δίκτυο...
Η οικογένειά μου, που έχει επαγγελματικά συμφέροντα στον χώρο των μεταφορών, ληστεύεται επίσης καθημερινώς, απο την κοινοπραξία της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου. Οι συναντήσεις με τον τότε υπουργό μεταφορών, κατέληξαν σε διόδια 27 ευρώ για φορτηγά και λεωφορεία. Η υπόσχεση ποτέ δεν κρατήθηκε. Τα διόδια είναι σήμερα 58 ευρώ το όχημα. Πουθενά στο κόσμο δεν έχω δεί ανάλογες ταρίφες.
Καλή σου χρονιά αγαπητέ μου Βασικέ, σε σένα και την οικογένειά σου. Και να σου αποδώσω ειλικρινά, την αναγνώριση ενός απο τους καλύτερους κειμενογράφους της μπλογγόσφαιρας. Ελπίζω όταν το διαδικτυακό τοπίο αρχίζει και αραιώνει, να παραμείνεις ενεργός με τις καυστικές σου παρατηρήσεις.
@ locus publicus
Αγαπητέ υπερατλαντικέ συμπλόγκερ το φοβερό είναι ότι το θέμα είναι θαμμένο με έναν απίστευτο τρόπο από τους ταγούς της ενημέρωσης, και απόλυτα υποβαθμισμένο από τα επαγγελματικά σωματεία των τεχνικών όπως και τα κάθε λογής επιστημονικολαμόγια με τα οποία είναι μπαζωμένα τα ελληνικά πανεπιστήμια. Είναι να τρελαίνεσαι δηλαδή. Η Ελλάδα κομμένη στα δύο και όλοι αυτοί να παπαρολογούν με θράσος, δίνοντας μία εικόνα ότι τέτοια κατολίσθηση - αποκόλληση βράχων για την ακρίβεια- είναι συνηθισμένο φαινόμενο για τα Τέμπη. Και όμως ποτέ στα πενήντα χρόνια της λειτουργίας της εθνικής οδού παρατηρήθηκε κάτι παρόμοιο. Είναι προφανές ότι η ζημιά αποτελεί το συνδυασμένο αποτέλεσμα των εργασιών για την διάνοιξη της σήραγγας και του ανεπαρκούς ελέγχου της υπερκείμενης βραχομάζας. Με βεβαιότητα φρονώ ότι κάτι έκαναν και τους έπεσαν τα πρανή, έχοντας πάντα κατά νου ότι η διάνοιξη της σήραγγας στα Τέμπη γίνεται με ελεγχόμενη χρήση εκρηκτικών.
Όσο για τη Γέφυρα που σωστά αναφέρεις σου θυμίζω ότι τα ίδια εργολαβικοεκδοτικά συμφέροντα εμπλέκονται και στα δύο έργα...
Καλή χρονιά να έχουμε αγαπητέ Locus με υγεία και είναι προφανές νομίζω ότι δε θα το βάλουμε κάτω!
"Πολιτική ψυχαγωγία".
Ταιριάζει, αυτή η έκφραση ή όχι;
Μου πέρασε από το μυαλό, διαβάζοντας το ποστ σου..
Έχεις ταλέντο, στην αφήγηση και στην περιγραφή:)
"Σταθερή και βασική μετοχή"!
Χρόνια σου πολλά και καλά.
Καλή ΠΡΩΤΟΧΡΌΝΙΑ, εύχομαι!!
Δεν θάθελα να αναφερθώ στα τεχνικά, μιας και ανήκω στους "ειδικούς", ας πούμε.
Έχω επισκευάσει και έχω προστατεύσει δρόμους από κατολισθήσεις.
Και όχι μόνο, δρόμους. Κινδυνεύουν και εγκαταστάσεις, αλλά...την τύφλα τους οι βολεψάκηδες και εκείνοι που βολεύονται με το γράμμα του νόμου και όχι την ουσία του. Εν πλήρη συνειδήσει, τα λέω..
Εκείνο που έχω να πω, είναι ότι:
Πολλοί δρόμοι, είναι παραμελήμενοι και πολλά παρόμοια συμβάντα μπορούν να συμβούν.
Είμαστε στο έλεος ανίδεων, αναισθήτων κερδοσκόπων και ανευθύνων, "υπευθύνων".
Αν όμως τολμήσεις να επισημάνεις, κάτι που δεν τους "συμφέρει", τότε.."ψυγείο".
Δεν μπορείτε να φανταστείτε..δυστυχώς.
Επί της ουσίας Σπίθα και για να μη μασάμε τα λόγια μας: Αυτό που έγινε προκλήθηκε προφανώς από παρέμβαση. Κατά πάσα βεβαιότητα οι εργασίες για την διάνοιξη της σήραγγας προκάλεσαν την αποκόλληση των βράχων και πιθανή διατάραξη των υφιστάμενων χαρτογραφημένων ρηγμάτων. Φαίνεται όμως ότι κανείς δεν ανέβηκε πάνω να επιθεωρήσει την κατάσταση.
Χάρηκα τον κ. Θ. Τάσσιο σήμερα που ανέλυσε το γεγονός τονίζοντας ότι στην Ελβετία και στην Ιταλία αυτά είναι συνηθισμένα πράγματα (!!!). Και θυμήθηκα τα πύρινα άρθρα του στο "Βήμα" στις αρχές της δεκαετίας του ενενήντα που ξεσπάθωνε κατά της αναξιοκρατίας...
Θάψιμο κανονικό φίλε Σπίθα για την υπόθεση, και ψυγείο όπως σωστά λες σε όποιον τολμήσει να αντιμιλήσει στο κατεστημένο των εργολαβομαφιόζων.
Αναμφισβήτα, έχεις δίκιο.
Θα σου θυμίσω μια παρόμοια υπόθεση "Μαλακάσα". Την θυμάσαι;
Έφυγε όλος ο εθνικός δρόμος...
Γιατί;
Και όμως, η εξήγηση ήταν απλή!
Τεχνικά, αυτό που έγινε, ήταν ένα, ακόμη, αστείο, ιλαροτραγωδία!
Φτιάχνοντας τον δρόμο, κατασκεύασαν, πολύ σωστά, κατά μήκος του, τοίχους αντιστήριξης, για προστασία από την πτώση των φερτών, αλλά...
Δεν υπολόγισαν, δεν σκέφθηκαν(;) και δεν κατασκεύασαν, για την παροχή των ομβρίων, συλλεκτήρες και τεχνικά έργα για την απορροή τους, σε περίπτωση βροχοπτώσεων!!
Ο όγκος των υδάτων, στην διάρκεια των βροχοπτώσεων προσέκρουε στους τοίχους αντιστήριξης.
Δεν έφτιαξαν "τεχνικούς οχετούς" δηλαδή κανάλια διαφυγής, ώστε να μην σωρευτούν και αυξηθούν οι γαιοστατικές πιέσεις προς τους τοίχους αντιστήριξης.
Τα τοιχεία, φυσικά, δεν άντεξαν στις πιέσεις με επακόλουθο την πλήρη καταστροφή του εθνικού δρόμου...
Με απλά λόγια τα εξηγώ..
Το ίδιο, έγινε και στην περιοχή του Αγ. Κωνσταντίνου, στο πέταλο του Μαλιακού. Μετά το πολύνεκρο δύστύχημα, έφτιαξαν προστατευτικά τοιχεία και διαχωριστικό διάζωμα στο δρόμο...
Δεν έφτιαξαν, ταυτόχρονα και αντιπλημμυρικά έργα..δεν υπήρχε απορροή ομβρίων προς την θάλασσα και αν θυμάστε, πλημμύρισε όλη η πόλη του Αγ. Κωνσταντίνου, πρίν μερικά χρόνια..!!
Αυτά, για τεχνικούς, είναι, τι να πω... ασύλληπτα γεγονότα.
Για το γεγονός που αναφέρεις..
Έγιναν δονημετρικοί έλεγχοι;
Δεν θάπρεπε να φτιάξουν πλέγματα προστασίας;
Δεν είναι απλά, αλλά..στοιχίζουν αυτά..:))
Τώρα φίλε Σπίθα φέρνουν τους Ελβετούς με τα πλέγματα και τους παρουσιάζουν σαν "ειδικούς" που θα λύσουν το πρόβλημα...
Το ζήτημα δεν είναι εάν έκαναν μετρήσεις για την απόσβεση των δονήσεων όσο το ότι είμαι σχεδόν βέβαιος ότι τρύπαγαν από κάτω και δεν ανέβηκαν να δουν τυχόν συνέπειες!
Στα παραπάνω πολύ διδαχτικά που αναφέρεις, θα πρόσθετα την περίπτωση - σχολείο για γενιές μηχανικών αυτήν της Παναγοπούλας στα Αίγιο. Τι θυμήθηκα τώρα...
Θα φτιάξουμε και κανένα νέο "φορέα";
"Σύσταση επιτροπων", κλπ...
Καλή Πρωτοχρονιά!
(θάλεγα "καλά Χριστούγεννα", αλλά ...πέρασαν)
Εμάς δε μας θέλουν Σπίθα, ούτε ζωγραφιστούς. Έχουν τους οσφυοκάμπτες τιμητές της μάθησης και των ιερών του έθνους που ξιφουλκούν ενίοτε κατά των τεμπέληδων φοιτητών τους, που ωστόσο δε βλέπουν οι ίδιοι ποτέ, αφού όλος ο χρόνος τους αναλώνεται σε επιτροπές και ίντριγκες.
Και αφού φίλε Σπίθα μάθαμε τελευταία πως τα βουνά πέφτουν από βαρεμάρα όταν βρέχει μετά από μεγάλη περίοδο ξηρασίας ας ευχηθούμε Καλή Χρονιά να 'χουμε με λιγότερα λαμόγια!
Είθε!
Ας πούμε..:)
Να ευχηθούμε πραγματικά ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ... αλλά με λιγότερα λαμόγια.... δεν το βλέπω... όσο πάνε και πληθαίνουν και γίνονται και επικίνδυνοι...
Εξαιρετική οπως πάντα η προσέγγισή σου στο θέμα που έχει πραγματικά θαφτεί απο τις φυλλάδες και τα κανάλια που ελέγχουν και ελέγχονται...
Μου θύμησες το γνωστό άσμα......
“Δεν έχω δρόμο να διαβώ , σοκάκι για να ανέβω.....”
Μακάρι να ήταν μόνο οι εργολάβοι (δεν τους ξεχωρίζω σε μικρούς και μεγάλους, άλλωστε όλοι “μικροί” ξεκινούν...) των Εθνικών οδών που ζητούν “λύτρα” για την διέλευση.....
Το κακό είναι ότι υπάρχουν “βιγλάτορες” παντού με το χέρι απλωμένο για τα “λύτρα”.
Πχ Για να μας επιτραπεί η διέλευση καταβάλουμε “λύτρα” στους αγρότες κάθε χρόνο επίσης, με την μορφή κρατικών επιδοτήσεων ....
Αλλά και σε πάρα πολλούς άλλους , όπως:
Στην υγεία, στους γιατρούς
Στην οικονομία, στους εφοριακούς και πολλούς άλλους...
Στην παιδεία, στους καθηγητές κλπ
Ας μην ξεχνάμε, μια και έγραψες για “περάσματα”, πως τα λιμάνια “λυμαίνονται” οι τελωνειακοί με τους λιμενεργάτες, εισπράττοντας τα “λύτρα” με μορφή υπέρογκων μισθών, και όχι μόνο .....
Για να μην αναφερθώ στο τεράστιο κόστος σε ανθρωποώρες , και όχι μόνο, που καταβάλλουμε καθημερινά σχεδόν στο κέντρο της πόλης στις διάφορες ομάδες που διαδηλώνουν, με βηματισμό χελώνας με ρευματισμούς , προκειμένου να διορισθούν (οι περισσότεροι) και να εισπράττουν πλέον “λύτρα” ξεκούραστα, ανά μήνα με μορφή μισθού......
Κάτι σχετικό έγραψα εδώ
Εξαιρετική η ιστορική αναδρομή!
Αγαπητέ συμπολίτη βασικέ
Γλαφυρός όπως πάντα, συνδυάζοντας και ξεκινώντας με ιστορικά στοιχεία μας προσγειώνεις στην σημερινή κατάντια μας.
Παντελής απαξίωση, πες τους μαλάκες ότι οι βροχές φταίνε και είμαστε εντάξει.
Μα δεν βγήκε έστω μια καθαρή επιστημονική φωνή να τους βάλει στην θέση τους;
Εκτός και δεν το πήρα χαμπάρι εγώ.
Όλοι μα όλοι υποτελείς;
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΥΓΕΙΑ, ΕΥΤΥΧΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ.
@ mtryfo, glam, giant13
Καλή χρονιά με κάθε ευτυχία στις οικογένειές σας.
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα