Κυριακή 2 Αυγούστου 2009

Φωτιά και τσεκούρι

Δεν υπάρχει τίποτα πιο ασφαλές σε αυτό τον τόπο, από να κολλάει κάποιος ένσημα προοδευτικότητας κριτικάροντας την Εκκλησία. Με αφορμή τη λογοκρισία από το νέο Μουσείο της Ακρόπολης στο φιλμ του Κώστα Γαβρά, οι κομμένες σκηνές του οποίου εμφανίζουν ρασοφόρους να καθαιρούν τμήματα του ναού της Παλλάδας Αθηνάς, ακούστηκαν πολλά, εναντίον κυρίως της Εκκλησίας, που επιβάλλει στη Διοίκηση πράξεις, που δεν ταιριάζουν στο προφίλ μίας ευρωπαικής χώρας.

Όμως, στη χώρα που η μνήμη είναι επιλεκτική, η Εκκλησία είναι κράτος, η γνώμη της είναι νόμος και ο αχταρμάς της ασυναρτησίας που όλα τα χωρά, από μινωική προϊστορία μέχρι κλασσική Ελλάδα, Μέγα Αλέξανδρο και ορθόδοξο Βυζάντιο, αποτελεί την ελληνοχριστιανική θολοκουλτούρα του νεοέλληνα απογόνου τόσο του Περικλή και της Ασπασίας, όσο του Ιουστινιανού και της Θεοδώρας, είναι επόμενο να συμβαίνουν τέτοιου είδους επεισόδια.

Όταν η Πολιτεία λειτουργεί τρομοκρατημένη απέναντι στην πολιτική υπερδύναμη της Εκκλησίας της Ελλάδας και τους εκπροσώπους της, που τελούν χριστιανορθόδοξα μνημόσυνα στον τάφο του Φίλιππου στην Βεργίνα την δεκαετία του ενενήντα, και εορτάζουν τα γενέθλια του Μεγαλέξανδρου στην παραλία της Θεσσαλονίκης κάθε Ιούνη, σε ανάμνηση των αλησμόνητων τελετών της χούντας για την πολεμική αρετή των Ελλήνων, υπό την αιγίδα του Ζορό, που φέτος τόνισε με νόημα ότι "ο Μεγαλέξανδρος έχει ελληνικό αίμα το ίδιο, όσο και ο Αχιλλέας και ο Ηρακλής".

Απέναντι σε μία Εκκλησία, που ο ορθόδοξος λόγος κόβει βόλτες έξω από το μαντρί της, ενώ οι λίγες, οι ελάχιστες ορθόδοξες φωνές που τυγχάνει να βρίσκονται εντός της ιεραρχίας, αποτελούν ισχνή μειοψηφία. Η εκλογή του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου αποτέλεσε αναμφίβολα ένα αισιόδοξο γεγονός, στην κατεύθυνση της αλλαγής πορείας στην ιεραρχία. Ωστόσο αγκυλώσεις αιώνων και συναλλαγές δεκαετιών με την εξουσία, δεν ξεπερνιώνται με την εκλογή ενός μετριοπαθούς και τίμιου κληρικού, στην κορυφή της Ιεραρχίας της Ελλάδας. Με την εκλογή του Ιερώνυμου τερματίστηκαν οι επεμβάσεις στα πολιτικά πράγματα της χώρας, από την "δεξιά του Κυρίου", αλλά και οι διενέξεις με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, που ο μακαριστός προηγούμενος είχε θέσει ως θέματα πρώτης γραμμής, υιοθετώντας ένα ύφος σύγχρονου Παπαφλέσσα απέναντι στο Φανάρι.

Χρόνια τώρα, η ιστορική αλήθεια και η όποια επιστημονική θέση, που δεν είναι του γούστου όσων θέλουν να τα έχουν καλά με τους ταλιμπάν παπάδες, κονιορτοποιείται στις μυλόπετρες της θρησκευτικής λογοκρισίας. Την επομένη των λαμπρών εγκαινίων του νέου Μουσείου, ο δεσπότης της βυζαντινής συμβασυλεύουσας Άνθιμος, στο κυριακάτικο κήρυγμα του, καυτηρίασε την απουσία της εκκλησίας της Ελλάδας από την τελετή - ο Αρχιεπίσκοπος απουσίαζε στην Αλεξάνδρεια για επίσκεψη στο εκεί Πατριαρχείο - και τη μη τέλεση κατά το ορθόδοξο τυπικό, των εγκαινίων του νέου Μουσείου.

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος του Μουσείου καθηγητής Παντερμαλής, πετσόκοψε το φιλμάκι του Γαβρά, ακυρώνοντας τον εαυτό του ως ακαδημαϊκό δάσκαλο. Αλλά δεν είναι μόνο το σκληρό παπαδαριό, που επιβάλει τον καιάδα της επιστημονικής γνώμης στην Ελλάδα. Είναι και ο όχλος. Την ίδια στιγμή που ο Παντερμαλής λογόκρινε τον Γαβρά, οι αρχαιολόγοι Μεταξία Τσιποπούλου και Κωστής Χρηστάκης προκαλούσαν την οργή "των τοπικών φορέων" της Κρήτης γιατί σε πρόσφατη επιστημονική εργασία τους, τόλμησαν να υποστηρίξουν ότι οι Μινωίτες είχαν σημιτική καταγωγή.

Δυστυχώς οι δύο αρχαιολόγοι - παρά το γεγονός ότι δυσκολεύομαι να δεχτώ τις απόψεις τους με τα στοιχεία που παρουσίασαν, και ιδιαίτερα την απόλυτη, σε ενοχλητικό βαθμό, θέση του Χρηστάκη "είτε αρέσει είτε δεν αρέσει σε κάποιους, οι Μινωίτες ήταν σημιτικό φύλο" - δεν φρόντισαν να εξασφαλίσουν την σύμφωνη γνώμη των μαυριδερών κτηνοτρόφων του νησιού και της ομοσπονδίας της ένωσης γεωργικών συλλόγων των θερμοκηπίων που θίχτηκαν με τις θέσεις των δύο επιστημόνων για το ζήτημα της καταγωγής των μινωιτών, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αινίγματα της παγκόσμιας αρχαιολογίας, κατακεραυνώνοντας την άποψη τους, με επιχειρήματα του επιπέδου του επίσης κρητικού Στυλιανού Παττακού, περί Ελλάδος Ελλήνων Χριστιανών, Μινωιτών, Πελασγών και λοιπών ενδόξων προγόνων, αλλά και με την καταγγελία των εβραίων εχθρών της πατρίδας που επιβουλεύονται την ακεραιότητα της χώρας και απεργάζονται σχέδια συνωμοσίας.

Έχει γούστο στ' αλήθεια το γεγονός ότι αυτοί οι περίεργοι ελληναράδες, που προασπίζονται με πάθος τα δίκαια του ελληνισμού απέναντι στην εβραική λαίλαπα, δεν αντέδρασαν ποτέ για την εβραική μυθολογία που διδάσκονται τα ελληνόπουλα ως θρησκευτικά στα σχολεία, και ότι ενδεχομένως οι ίδιοι φέρουν ονόματα με εβραική ρίζα. Αλλά αυτή τη φορά δεν ήταν μόνο οι γνωστοί αρλουμπολόγοι της φασιστικής ελληνοκαθαρότητας που ξεσηκώθηκαν. Ήταν οι πολιτικοί και τα τοπικά ΜΜΕ που σήκωσαν το θέμα, με απίστευτα επιχειρήματα, μνημεία ασχετοσύνης, που ανάγκασαν τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων να παρέμβει και να πάρει θέση, προστατεύοντας στην ουσία το δικαίωμα της διατύπωσης της επιστημονικής άποψης.

Με την ευκαιρία ας θυμηθούμε ότι ο διάσημος ελληνικός ιδρυτικός μύθος της Κρήτης, περιγράφει την απαγωγή της φοινικοπούλας πριγκίπισσας Ευρώπης από τον Δία, τη μεταφορά της στην Κρήτη πάνω στον λευκό Ταύρο - Δία, τους ιερούς γάμους του Πατέρα των Θεών με την νεαρή Ευρώπη κάτω από τον αειθαλή ιερό πλάτανο στην Γόρτυνα, και την γέννηση του Μίνωα, του Ροδάμανθυ και του Σαρπηδώνα. Η σημιτική καταγωγή των Φοινίκων, δεν φαίνεται να ενοχλεί σε αυτή την περίπτωση.

Σε αναζήτηση της Ευρώπης, ο αδελφός της πρίγκιπας Κάδμος έφτασε στην Θήβα, όπου ίδρυσε την πολιτεία που λατρεύτηκε ο Διόνυσος όπως περιγράφεται στις "Βάκχες" του Ευριπίδη, το θεολογικότερο των σωζόμενων έργων του μεγάλου τραγωδού, ένας πραγματικός ύμνος στην διονυσιακή λατρεία, γεγονός που ωστόσο δεν πτόησε τον μακαριστό αρχιεπίσκοπο, που παρακολούθησε με την ρασοφόρα συνοδεία του τον Αύγουστο του 2001, στο Ηρώδειο, την παράσταση του Θεσσαλικού Θεάτρου, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Νικολαίδη με τον Μάριο Φραγκούλη στον ρόλο του Διονύσου.

Σε κάθε περίπτωση, οι σύγχρονοι διάδοχοι του Φαλμεράιρερ οφείλουν να οδηγηθούν στην πυρά προς παραδειγματισμό. Η επιστημονική αλήθεια που επιβάλλεται, εδώ και τώρα, από τους άρρενες με φουστάνια εκπροσώπους του Θεού, αλλά και από τους ένδοξους απογόνους του Μίνωα, που εγκαταβιούν στα θερμοκήπια της Μεσαράς και στις χασισοκαλλιέργειες του Ψηλορείτη, θα νικήσει.

Βεβαίως όπως στην περίπτωση του καθηγητή Παντερμαλή, που ποτέ δεν άκουσε ότι οι πρωτοχριστιανοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς, και ότι η έλευση του Χριστιανισμού σήμανε το βάρβαρο τέλος του πολιτικού ανθρώπου του αρχαίου κόσμου και την απαρχή του σκοτεινού μεσαίωνα, όμοια και οι κρητικοί βοσκοί δεν έτυχε ποτέ να μάθουν ότι οι προιστορικοί κάτοικοι της Κρήτης πριν την κάθοδο των Ελλήνων Μυκηναίων τον 14ο πχ αιώνα δεν ήταν ελληνικό φύλο. Λεπτομέρειες...

19 σχόλια:

Τη 2 Αυγούστου 2009 στις 6:32 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger glam είπε...

Αγαπητέ vasike, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, είναι απίστευτη η βλακεία σε ορισμένους "ηγήτορες μας".
Λες και έχουν σημασία σήμερα γεγονότα που έγιναν πριν από 15 αιώνες, πέρα από καθαρά ιστορική σκοπιά φυσικά...
Σαν να λέμε δλδ ότι κάποιος δημοσιεύει ότι ο 30ος προπάππου μου έκανε κάτι κακό, και γω να νιώσω προσβεβλημένος και άρα την ανάγκη να τον υπερασπιστώ....
Γελοιότητες....

 
Τη 2 Αυγούστου 2009 στις 9:03 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ, Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΧΟΝΤΡΟΚΟΜΕΝΑ.

 
Τη 3 Αυγούστου 2009 στις 7:12 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Ψουξ Γκλώστερ είπε...

Νομίζω πως το ποσοστό αυτών που έχουν πρόβλημα με την εκκλησία
(τις Συμπεριφορές και την αντιμετώπιση της απ΄την Πολιτεία βλέπε και ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ)
και Ενεργά συμμετέχουν σε κάποιο αόριστο έστω:-))
πρόγραμμα Αντίδρασης- Αντίστασης των Προνομίων της εκκλησιαστικής Εξουσίας
ισούται με το ποσοστό των Ζευγαριών της Ελλάδας
που δεν παντρεύτηκαν σε Ναό και Δεν βάφτισαν σε Ναό.
Προτίμησαν δλδ πολιτικό γάμο και επέλεξαν την διαδικασία της ονοματοδοσίας.
Προτίμησαν την Πολιτεία!

//////////////Αυτό μπορεί και να τους έκανε Μάρτυρες σε καρδιακά επεισόδια και λιποθυμίες πολύ κοντινών και αγαπημένων προσώπων
Άλλοι υπέστησαν το μαρτύριο των τηλεφωνικών παρακλήσεων απο το Εξωτερικό η την Επαρχία.
Λιγότεροι έγιναν αποδέκτες απειλών και ήπιων ικεσιών-////////////////

Ο Περίγυρος ήθελε να "βοηθήσει"
ο λαός είναι Σοφός
Ο Περίγυρος Ξέρει οτι

Αυτές είναι κινήσεις που δεν Ωφελούν καθόλου αυτούς που τις κάνουν
δεν Βοηθούν ούτε την "Ελληνοποίηση - ούτε και την Κοινωνική Συνενοχή"
όχι μόνο του ζευγαριού αλλά Κυρίως του παιδιού.
Το παιδί άλλωστε είναι το Μέλλον!!
''''''''''''''''''''''''''''''


Πότε Πότε ακούμε πως ένα ζευγάρι δεν κατεβλήθη
Ευτυχώς!!!
και για το ζευγάρι και για το παιδί!
αλλά δυστυχώς το ποσοστό αυτό φαίνεται να είναι πολύ μικρό.


Πρέπει κατά την γνώμη μου να ισοδυναμεί με το ποσοστό των ανθρώπων που επιθυμούν Πραγματικά κάτι ν΄αλλάξει σ΄αυτή την Σχέση
έστω και Αργά Αργά.

με το ποσοστό των ανθρώπων που μπορούν ν΄αναλάβουν την Ευθύνη να Ψηφίσουν ή να Καταψηφίσουν
-Σε δύο κινήσεις
εάν Θέλουν ή αν Δεν Θέλουν.

 
Τη 4 Αυγούστου 2009 στις 11:08 π.μ. , Ο χρήστης Blogger mtryfo είπε...

αγαπητέ vasike γι άλλη μια φορά πολυ εύστοχος....!!!!

εμένα μ ενόχλησε πολύ περισσότερο η συμπεριφορά του "ακαδημαϊκού" Παντερμαλή απ το παπαδαριό και τους πολιτικάντες (απ τον Σαμαρά δεν ανέμενα διαφορετική αντιμετώπιση)...

θα περάσουν πολλά πολλά χρόνια για να "τελειώσουμε" με το πρόβλημα που λέγεται "παρέμβαση της εκκλησίας" στα της πολιτείας...
εύχομαι να το ζήσουν τα παιδιά μας γιατί για μας θα μείνει μόνο στα όνειρα μας...

 
Τη 4 Αυγούστου 2009 στις 8:31 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Elias είπε...

Σε αυτή τη γειτονιά του Αιγαίου οι επιμειξίες δεν θα μπορούσαν παρά να είναι ο κανόνας. Μύθοι του Κάδμου, των Δαναών, της Ευρώπης από τη μια, ανακαλύψεις σύγχρονες ότι Φιλισταίοι είναι αιγιακής καταγωγής από την άλλη. Ο Όμηρος μακαρίζει τη Κρήτη για τους πολλούς της λαούς. Η φυλετική καθαρότητα δεν μπορεί να θεωρηθεί παρά ανέκδοτο.

Όσοι κατοικούσαν σε αυτές τις γειτονιές, όποιοι και αν ήταν είχαν ένα κοινό : το εμπόριο. Μετακινήσεις, αγοραπωλησίες, κλοπές, νέες ιδέες.
Τι είναι όμως αυτό που μεταμόρφωσε τους κατοίκους αυτής της χώρας από κοσμοπολίτες θαλασσοπόρους σε εσωστρεφείς κακομοίρηδες που, σαν ανίκανοι γιοί, γαντζώνονται στην πατρική περιουσία αντί να τολμήσουν.

Τεράστια κουβέντα που αξίζει όμως το κόπο να γίνει.

-- Μόλις σήμερα επέστρεψα από τη χώρα του Μίνωα και είναι ακόμα το κεφάλι μου γεμάτο Κρήτη--

 
Τη 6 Αυγούστου 2009 στις 6:09 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ glam

Η συγκεκριμένη αντιδικία που αναφέρεται το ποστ αφορά στους κάτοικους της Κρήτης που έζησαν το 7.000 πχ...

@ Καπιταλιστικό Κουμμούνι

Εδώ δεν έχουμε ξεκαθαρίσει τι έγινε στην προδοσία της Κύπρου το1974, και παράλληλα ανεχόμαστε το καθημερινό ξεπούλημα της πατρίδας στα ξένα συμφέροντα, οι προιστορικοί πρόγονοι μας μάραναν...

 
Τη 6 Αυγούστου 2009 στις 6:20 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ Ψουξ

Ο διαχωρισμός κράτους - εκκλησίας στο ατομικό επίπεδο είναι σαν τον γόρδιο δεσμό. Κόβεται με το μαχαίρι από όλους όσους τολμούν να κάνουν το βήμα, αρνούμενοι να ακούσουν τα σχόλια της θείας και της γειτονιάς. Δυστυχώς αυτές οι πράξεις είναι συνήθως οδυνηρές.

@ mtryfo

Οι πολιτικοί τρέμουν την εξουσία των παπάδων. Είναι πολλά τα ψηφαλάκια και πολύ δυνατά τα συμφέροντα που εξυπηρετούνται δια των θείων εκπροσώπων. Συνεπώς είναι απόλυτα φυσιολογικό να στέκονται σούζα μπροστά στις συμμορίες του ράσου, οι ...συμπαθέστεροι της κοινής γνώμης.

@ elias

Η γειτονιά της ανατολικής μεσογείου φιλοξένησε πολιτισμούς που σημάδεψαν την πορεία του ανθρώπου. Τα επιχειρήματα περί ...ζωολογίας μόνο αστεία μπορεί να είναι πράγματι...

 
Τη 8 Αυγούστου 2009 στις 5:27 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger habilis είπε...

Οι πολιτική εξουσία μας έχει συνηθίσει να κάνει τα χατήρια της εκλησίας.
Απαράδεκτο όμως είναι να το κάνει ένας επιστήμονας.

 
Τη 8 Αυγούστου 2009 στις 5:27 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger habilis είπε...

Οι πολιτική εξουσία μας έχει συνηθίσει να κάνει τα χατήρια της εκλησίας.
Απαράδεκτο όμως είναι να το κάνει ένας επιστήμονας.

 
Τη 12 Αυγούστου 2009 στις 11:57 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Λωτοφάγος είπε...

Θλιβερή η στάση του Παντερμαλή, αλλά είναι συνέχεια εκείνης απέναντι στον Τσουμί.
Παρακμή και στο χώρο των αρχαιολόγων. Γιατί όχι;
Όσο για τους Κρητικούς, ας προσπαθήσουν πρώτα να αγαπήσουν πραγματικά την πατρίδα τους προστατεύοντάς την από την καταστροφή αντί να θεωρούν τους εαυτούς τους κατευθείαν απογόνους των Μινωιτών που λάτρευαν την ίδια τη Ζωή!

 
Τη 15 Αυγούστου 2009 στις 1:00 π.μ. , Ο χρήστης Blogger αθεόφοβος είπε...

Παντρεμένος με κρητικιά και από αυτούς που αγαπούν το νησί έχω πειστεί ότι οι Κρητικοί δεν προέρχονται από σημιτικά φύλα.
Προέρχονται από κάποια βάρβαρη φυλή που το ιδιαίτερο φυλετικό της χαρακτηριστικό είναι να καταστρέφουν τον τόπο τους.
Παράδειγμα;
Ας δεί κανείς μια φωτογραφία πριν 40 μόνο χρόνια του Αγίου Νικολάου ή του Φραγκοκάστελλου ή του Ηρακλείου ή,..ή ...και θα καταλάβει τι εννοώ.

 
Τη 15 Αυγούστου 2009 στις 1:36 π.μ. , Ο χρήστης Blogger fractal είπε...

Κάτοικος του Αιγαίου και εγώ..
Συμφωνώ απόλυτα με τον elias.
Ο Σβορώνος έλεγε. πως το να ερευνάται από το αίμα η εθνικότητα είναι ζωολογία και όχι ανθρωπολογία.

 
Τη 23 Αυγούστου 2009 στις 7:43 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Μετεωρίτης είπε...

χαίρομαι που έπιασες αυτό το θέμα - καθυστερημένα σε διάβασα- αλλά πολύ μου άρεσε, σύμφωνη με βρίσκεις... όσο για τη δύναμη της Εκκλησίας... καλά να πάθουμε. Όλοι μας. Το πιστεύω αυτό, εμείς φταίμε πρώτα και μετά οι Σκοταδιστές που ζουν ανάμεσά μας και ευθύνονται για πολλά καθημερινά εγκλήματα -οικονομικά και όχι μόνο...

Ζήτω ο Ορθόδοξος Συναγερμός βρε! (ήταν το ανέκδοτο της ημέρας).

 
Τη 27 Αυγούστου 2009 στις 12:11 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ektoras είπε...

Για τα περι "Εκκλησίας" συμφωνώ απόλυτα. Περι Κρήτης, ό,τι γίνεται στο υπόλοιπο Ελλάντα γίνεται και σε εμάς κάτω Βασικέ, δλδ. χασισοφυτείες υπάρχουν μόνο στην Κρήτη; Οι λοιποί συνέλληνες είναι απευθείας απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου;
Και που ισχυρίστηκαν οι Κρητικοί οτι είναι απόγονοι Μινωϊτών Ελλήνων καθαρών; ίσως ψηλά εκεί που αν και μισός Κρητικός δεν έχω πατήσει όπως εσύ; γιατί πρώτη φορά τ'ακούω αυτά

 
Τη 3 Σεπτεμβρίου 2009 στις 4:43 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

Η απουσία του μπλόγκερ ήταν αποτέλεσμα της δράσης του βαρέος καπιταλισμού που βάλθηκε να με ξετινάξει καλοκιαριάτικα. Ένα Σάββατο κατάφερα να δραπετεύσω από τις συμπληγάδες και αυτό ήταν ο δεκαπενταύγουστος....Χρόνια είχα να πέσω σε τέτοια ένταση. Και πάνω που ανάσανα φέρνει πελατεία ο Καραμανλής με την προκύρηξη των εκλογών. Καλή σαιζόν αδέλφια.

Οφείλω να καλοσωρίσω-έστω και με καθυστέρηση - στα σχόλια τους habilis και fractal,αλλά και να ευχηθώ καλό χειμώνα στην φίλτατη Φαίη - Μετεωρίτη, στον Αθεόφοβο και στον Λωτοφάγο.

Για τον αγαπητό Έκτορα που μάλλον ενοχλήθηκε από την αναφορά στο ποστ, οφεόλω να διευκρινήσω ότι οι φίλοι μου Κρητικοί ουδέποτε δοιανοήθηκαν να εκφράσουν τέτοιες παπαριές σαν κι αυτές που διατύπωσαν οι "φορείς" αντιδρώντας στην επιστημονική ανακοίνωση των αρχαιολόγων. Κι αν τ' ακούς Έκτορα για πρώτη φορά ρίξε μια ματιά εδώ: http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/591580c9-7a7e-4275-a66b-f25604d32f28. Μέχρι και ερώτηση στη βουλή κατέθεσαν για το ζήτημα αγαπητέ φίλε, "οι φορείς" που λέγαμε...Αυτούς αποκαλώ "βοσκούς" και "χασισοκαλλιεργητές" εννοώντας τους άσχετους και τους "προστάτες" των φυτειών...

 
Τη 3 Σεπτεμβρίου 2009 στις 5:19 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

....Και φυσικά ας μην αφήσω να περάσει έτσι, η ακριβής παρατήρηση του Λωτοφάγου και του Αθεόφοβου για την καταστροφή της Κρήτης. Εκεί που η προιστορική μινωική απαλότητα έδωσε σταδιακά τόπο στο πένθος και στην παλικαριά των Κρητικών, και που σήμερα, εκφυλισμένα, επικρατούν τα κάθε λογής Ζωνιανά...

 
Τη 5 Σεπτεμβρίου 2009 στις 11:44 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Λωτοφάγος είπε...

@ Έτσι ακριβώς είναι, Βασικέ μου. Ο Μινωικός είναι ένας "θηλυκός" (ας μου επιτραπεί η έκφραση) πολιτισμός: λάτρευε τη θεά της γονιμότητας, την Πότνια Θηρών, το χορό, τη νιότη, το ανθρώπινο σώμα, τη δημιουργικότητα, τα χρώματα, τη θάλασσα, τη φύση. Δεν ήταν πολεμοχαρείς, δεν είχαν τείχη ούτε είχαν δεχτεί επιθέσεις. Οι "δύσκολοι" Αιγύπτιοι τους σέβονταν, και κυριαρχούσαν στο θαλάσσιο εμπόριο.
Στη Σχολή είχα γοητευτεί τόσο από τον πολιτισμό τους, ώστε όλες μου οι εργασίες αφορούσαν τους Μινωίτες και μόνο!
Τώρα, πώς κατέληξε η Κρήτη να κατοικείται από αυτούς τους βλοσυρούς και ξιππασμένους τύπους που έκλεβαν κατσίκες και έσφαζαν τις γυναίκες και τις κόρες τους για ψύλλου πήδημα μέχρι πριν από λιγα χρόνια, πώς τα υπέροχα βουνά της καλύφθηκαν από χασισοκαλλιέργειες και οι ακτές της από κακάσχημα ξενοδοχεία, είναι κάτι που θα απασχολήσει τους ιστορικούς του μέλλοντος!

 
Τη 7 Σεπτεμβρίου 2009 στις 12:57 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

Λωτοφάγε, υπάρχει όμως και η "άλλη" Κρήτη, αυτή που αναδεικνύω κατά καιρούς σε τούτο το μπλογκ, όπου σαν ταπεινός μύστης αφουγκράζομαι τα μυστικά της, και που συνεχώς ανακαλύπτω χάρη στους ακριβούς μου φίλους. Στην κρητική ήπειρο όπως έγραφε ο Λακαριέρ...

 
Τη 15 Σεπτεμβρίου 2009 στις 2:14 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ektoras είπε...

Συγγνώμη Βασικέ, άλλη φορά θα πατάω και τα links. Συνήθως δηλαδή το κάνω, αλλά τώρα δεν το έκανα και έβγαλα λάθος συμπεράσματα. Να είσαι καλά

Καλό μεσημέρι

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα