Παρασκευή 9 Μαΐου 2008

Της πατρίδας μου η σημαία...

Ο αιρετικός μπλόγκερ δεν θα συνεχίσει το γνωστό στίχο που τιτλοφορεί το ποστ αλλά θα αντιτείνει ότι της πατρίδας του η σημαία έχει χρώμα ...βαυαρικό. Γιατί η ιστορία της πώλησης του ΟΤΕ δεν αποτελεί την πρώτη γερμανική οικονομική εμφάνιση στην Ελλάδα. Είναι η ιστορική συνέχεια μίας σειράς γεγονότων που χαρακτηρίζουν την νεοελληνική αφασία. Υπάρχει παρελθόν. Σπουδαίο και διδακτικό. Αυτό το ποστ θα περπατήσει στις διαδρομές της γερμανικής εμπλοκής στη χώρα. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Τον Ιανουάριο του 1833, μετά την δολοφονία του Καποδίστρια που οργανώθηκε από τους Άγγλους, το ελεύθερο ελληνικό κράτος υποδέχεται στο Ναύπλιο, τον μονάρχη Όθων (Όττο Βιττελσμπαχ), γιο του βασιλιά της Βαυαρίας Λουδοβίκου του Α', που φθάνει με την αγγλική φρεγάτα Μαγαδασκάρη. Ο νεαρός, μόλις 17 ετών βασιλιάς των Ελλήνων κουβαλά μαζί του τους Γερμανούς αντιβασιλείς Άρμανμπεργκ, Μάουερ και Χάιντεκ , που του έδωσε προίκα ο μπαμπάς του για να κυβερνήσουν -ανεξέλεγκτα- την Ελλάδα μέχρι την ενηλικίωση του Όθωνα και να στήσουν τους μηχανισμούς της ελληνικής διοίκησης. Μαζί τους έρχονται περίπου τέσσερις χιλιάδες Βαυαροί στρατιώτες οι απόγονοι των οποίων, ως Έλληνες πολίτες πλέον, διακρίνονται στην νεοελληνική κοινωνία με ονόματα όπως Έβερτ, Βόζενμπεργκ, Χόιπελ, Βασενχόφεν κλπ. Επίσης Γερμανοί αρχιτέκτονες και επιχειρηματίες (πχ ο οινοποιός Γούσταβ Κλάους) θα ακολουθήσουν τον νεαρό Βασιλιά αργότερα στο μικρό πλην πανέμορφο Γκρίχελαντ...
Ο βασιλιάς Όθων απευθύνθηκε πρώτη φορά στους Έλληνες υπηκόους του στις 30 Ιανουαρίου 1833, φυσικά στα Γερμανικά. Μίλησε εμφατικά για την ανάγκη καταπολέμησης της αναρχίας! Ήταν δηλαδή ξεκάθαρος με το καλημέρα.
Η βασιλεία του Όθωνα άφησε ανεξίτηλα τα σημάδια της στην Ελλάδα. Η μεταφορά της πρωτεύουσας στην Αθήνα, το κίνημα της 3ης Σεπτεμβρίου 1843 με αίτημα το Σύνταγμα, η εφαρμογή του γερμανικού δικαίου, η καθιέρωση του αυτοκεφάλου για την ελλαδική ορθόδοξη εκκλησία είναι μερικά από τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα που συνεχίζουν να αποτελούν σημεία αναφοράς για το σημερινό νεοελληνικό κράτος. Παράλληλα το σύστημα εκπαίδευσης, η δημόσια διοίκηση, η δικαιοσύνη, ο στρατός και η χωροφυλακή ιδρύθηκαν από τους Βαυαρούς.

Την περίοδο της βαυαροκρατίας έγινε ο επανασχεδιασμός της ελληνικής σημαίας, με σκοπό το κυανό χρώμα να ταιριάζει με αυτό της εικονιζόμενης σημαίας της Βαυαρίας, δηλαδή της γενέτειρας του βασιλιά Όθωνα.

Φανταστείτε τι έγινε όταν ήρθαν οι Γερμανοί και προσπάθησαν να επιβάλλουν τους θεσμούς του νέου κράτους. Κοτζαμπάσηδες-φεουδάρχες, πολέμαρχοι, καπεταναίοι πρώην, αλλά και νυν κατσαπλιάδες έγινε προσπάθεια να μετατραπούν σε φορείς ενός δυτικοφανούς κράτους γερμανικής κατασκευής. Ωστόσο η βαυαρική διοίκηση της Αντιβασιλείας ήταν πολύ σκληρή. Ο αντιβασιλιάς Μάουερ θα μείνει στην ιστορία ως ο θεμελιωτής του ελληνικού νομικού συστήματος. Ήταν αυτός που δεν δίστασε να καθίσει στο σκαμνί τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη σαν προδότη και κόντεψε να τον στείλει στη λαιμητόμο. Ο γέρος του Μωριά ξεσήκωνε τους Ρωσόφιλους Μωραίτες (Ναπαίους)ενάντια στην αυταρχικότητα της Αντιβασιλείας και ζητούσε την εμπλοκή του εγγυητή Τσάρου στα ελληνικά πράγματα.
Οι Γερμανοί ξέροντας προφανώς με τι είχαν να κάνουν λειτούργησαν πατερναλιστικά και αυταρχικά τοποθετώντας στην κρατική μηχανή αποκλειστικά Βαυαρούς. Διέλυσαν τα ένοπλα σώματα και κυνήγησαν ανελέητα όσους από τους αγωνιστές του '21 αντιδρούσαν. Έτσι στο τέλος του 1834 υπηρετούσαν στον ελληνικό στρατό 5.000 Βαυαροί και ελάχιστοι Έλληνες. Ο αντιβασιλιάς Άρμανμπεργκ έστησε τον τακτικό στρατό ως γνήσιος πρόγονος των στρατηγών της Βέρμαχτ και απεδείχθη διοικητικός φορέας μνημειώδους αυταρχισμού.

Οι Βαυαροί είχαν επιβάλει μέχρι και την αρχιτεκτονική τους επιλογή για το νεαρό ελληνικό βασίλειο. Τυπικό δείγμα αποτελεί το σημερινό κτίριο της Βουλής που ολοκληρώθηκε ως βασιλικό ανάκτορο το 1847, σε σχέδια του Φρίντιχ φον Γκέντερ, διευθυντή της ακαδημίας καλών τεχνών του Μονάχου. Νωρίτερα είχε προταθεί από τον μπαμπά του Όθωνα, Λουδοβίκο, ως θέση του ανακτόρου η ... Ακρόπολη, πρόταση η οποία ευτυχώς απερρίφθη.

"Γκρεμίστε τα ξενόφερτα νεοκλασικά" φώναζε ο Άρης Κωνσταντινίδης προκαλώντας την απορία των νεοελλήνων που πάντα θεωρούσαν τα κτίρια με τους φοίνικες ως σήμα κατατεθέν της νεοελληνικής αρχιτεκτονικής. Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι αντικατέστησαν τον οθωμανικό τύπο αστικής κατοικίας με τα σαχνισιά και τα καφασωτά, με τις χουρμαδιές στην αυλή και τις καμήλες που συμπλήρωναν το ντεκόρ της Αθήνας της απελευθέρωσης.

Το 1853 ξέσπασε ο Κριμαικός πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας. Ο Όθων έχοντας πάρει αέρα πια μετά από διακυβέρνηση είκοσι χρόνων, σχεδιάζει την κατάληψη της Ηπείρου και της Θεσσαλίας. Ο αξιωματικός Δημήτριος Καραισκάκης, γιος του στρατηγού του '21 Γεωργίου, μπουκάρει στην Ήπειρο και την ελευθερώνει! Η μάχη στα Πέντε Πηγάδια έμεινε στην ιστορία. Οι Άγγλοι που δεν πολυγουστάρουν τέτοια, αποφασίζουν να στριμώξουν τον Βαυαρό βασιλιά που κάνει του κεφαλιού του. Την άνοιξη του 1854, σε ένα γεγονός που θυμίζει τα Δεκεμβριανά, αγγλογαλλικά στρατεύματα καταλαμβάνουν τον Πειραιά. Θα μείνουν στην Αθήνα τρία χρόνια μέχρι το τέλος του Κριμαικού πολέμου το 1857 για να αποτρέψουν τις αποκοτιές του Όθωνα και τον ενθουσιασμό των Ελλήνων. Ήταν η πρώτη κατοχή της Ελλάδας όπως σοφά παρατήρησε ο Βασίλης Ραφαηλίδης...

Τελικά με την εμπλοκή των αιώνιων νταβατζήδων της νεοελληνικής μιζέριας Άγγλων, ο Όθων κηρύσσεται έκπτωτος το 1862 μετά από κίνημα που εκδηλώθηκε από τον συνταγματάρχη του πυροβολικού (συμπτώσεις που σοκάρουν) Δημήτριο Παπαδιαμαντόπουλο την 10η Οκτωβρίου και πήρε το δρόμο της επιστροφής στην Βαυαρία. Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα του τελειώνει γραφικά με την φράση "Παρακαλώ τον εύσπλαχνον Θεόν να απονέμει πάντοτε την χάριν του εις τας τύχας της Ελλάδας". Ο ίδιος δεν παραιτήθηκε ποτέ από τον Θρόνο. Πέθανε το 1867 και ετάφη στο Μόναχο φορώντας την ελληνική φουστανέλα!

Η εμπειρία της γερμανικής κατοχής 1941 - 1944 δεν αντέχει κριτικής. Ο ελληνικός λαός τον χειμώνα του λιμού του 1942 αντιμετώπισε τον κίνδυνο της γενοκτονίας. Εκτιμάται ότι 300.000 Έλληνες πέθαναν από ασιτία. Περίπου 1.000 θάνατοι την ημέρα. Ταυτόχρονα με την μέθοδο του δανείου και των "εξόδων κατοχής" η χιτλερική Γερμανία λήστεψε τον χρυσό του ελληνικού κράτους. Το Γερμανικό κράτος, ενιαίο από το 1992, δεν επέστρεψε ποτέ τον ελληνικό χρυσό των κατοχικών δανείων, όπως αρνείται να δώσει τις αποζημιώσεις για τις καταστροφές και εκτελέσεις του άμαχου πληθυσμού παρά τις αποφάσεις των δικαστηρίων.

Το 1993 εγκαθίσταται ως ανάδοχος για την κατασκευή του αεροδρομίου στα Σπάτα η Γερμανική εταιρεία Χόχτιφ. Με μία αποικιοκρατική σύμβαση διαχειρίζεται την κατασκευή του "Ελ Βενιζέλος" χρησιμοποιώντας ως υπεργολάβους ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες που δουλεύουν με τιμές εξευτελιστικές σε συνθήκες αραπιάς για το μεγαλείο του Γερμανού αναδόχου. Πλήθος αγωγών των Ελλήνων υπεργολάβων- χορηγών της Χόχτιφ -υποβλήθηκαν στα ευρωπαικά διαιτητικά δικαστήρια εναντίον των Γερμανών. Βλέπετε, σύμφωνα με το ελληνικό δημόσιο οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες δεν ήταν ικανές να κατασκευάσουν το έργο και έπρεπε να έρθουν οι Γερμανοί. Ωστόσο, οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες μερικά χρόνια αργότερα θα ολοκληρώσουν στην ώρα τους, πολλές φορές με ίδια χρηματοδότηση τα ολυμπιακά έργα, το ελληνικό τεχνικό θαύμα, βγάζοντας ασπροπρόσωπη τη χώρα και αναγκάζοντας τον πρόεδρο της ΔΟΕ Ζαγκ Ρογκ, που έτρωγε και έπινε τζάμπα για ένα μήνα το 2004, να ομολογήσει τον θαυμασμό του και να δηλώσει πριν την τελετή έναρξης της Ολυμπιάδας ότι "το 1997 που ήρθαμε πρώτη φορά είδαμε μία μπουλντόζα που την πήγαιναν από εργοτάξιο σε εργοτάξιο". Και δεν βρέθηκε ένας να του απαντήσει "Φαντάσου να είχαν και δεύτερη μπουλντόζα, τι θα έκαναν".
Το αεροδρόμιο στα Σπάτα άνοιξε τον Μάρτιο του 2001. Θα το εκμεταλλεύεται η Χόχτιφ για 30 χρόνια, μέχρι το 2031. Αξίζει να υπενθυμίσω ότι πριν από λίγους μήνες η Χόχτιφ ως "έμπειρος" διαχειριστής του αεροδρομίου, στον φετινό χιονιά της 19ης Φεβρουαρίου, άφησε το αεροδρόμιο απροστάτευτο με αποτέλεσμα να ανασταλεί η λειτουργία του από το χιόνι, γιατί δεν διέθετε τον ανάλογο εκχιονιστικό εξοπλισμό! Πλήρης ελληνοποίηση του Γερμανού διαχειριστή, δεν βρίσκετε? Πιστεύω ότι η Χόχτιφ δεν θα άφηνε ποτέ να κλείσει οποιοδήποτε γερμανικό αεροδρόμιο από το χιόνι. Στην Ελλάδα όμως...

Σε μία άλλη, πιο πρόσφατη περίπτωση οι μίζες της Ζίμενς ταλανίζουν την ελληνική πολιτική σκηνή. Η γερμανική εταιρεία φέρεται ότι τα "έχωνε" κανονικότατα σε πολιτικούς και διοικητικούς παράγοντες για την εξασφάλιση αστρονομικών συμβάσεων με το ελληνικό δημόσιο, τον ΟΤΕ και την ασφάλεια των ολυμπιακών αγώνων. Πλήρης κατάργηση των αξιών. Οι Γερμανοί ως γνήσιοι ανατολίτες, λαδώνουν πλέον ανοιχτά για να πάρουν τις δουλειές στο κράτος που σχεδίασαν και έστησαν οι πρόγονοί τους πριν από 175 χρόνια! Κατάντια...

Φυσικά, όλα τα παραπάνω τα σαρώνει η επιτυχία του Όθωνα του νεώτερου. Του Όττο Ρεχάγκελ. Ο Γερμανός προπονητής κατάφερε να οδηγήσει την εθνική ποδοσφαιρική ομάδα στο ψηλότερο σκαλί του ευρωπαικού ποδοσφαιρικού βάθρου στο Euro του 2004 γεμίζοντας τους νεοέλληνες με εθνική περηφάνια και ενθουσιασμό. Το ευρωπαικό κύπελλο αξίζει όσο η βαυαροκρατία του Όθωνα, η γερμανική κατοχή, οι συμβάσεις της Χόχτιφ και της Ζίμενς, η πώληση του ΟΤΕ.

Της πατρίδας μου η σημαία έχει χρώμα βαυαρικό λοιπόν. Γι αυτό ας μην καίνε τις βελγικές (!!!) σημαίες με αγκυλωτούς σταυρούς, θεωρώντας ότι είναι γερμανικές, οι άσχετοι διαμαρτυρόμενοι μπροστά στα παλαιά ανάκτορα των επτά χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, που έκτισε ο Βαυαρός βασιλιάς, στην πλατεία συντάγματος που αιματοκύλισαν στα Δεκεμβριανά το 1944, οι ταγματασφαλίτες συνεργάτες των Γερμανών ναζιστών. Απλώς ας είμαστε έτοιμοι. Γιατί εάν γίνει κανένα θαύμα το καλοκαίρι στα γήπεδα της Αυστρίας και της Ελβετίας και η ελληνική ομάδα του Όττο Ρεχάγκελ ξαναπάρει το ευρωπαικό κύπελλο, ετοιμαστείτε σε στάση βαθιάς επίκυψης και σε κλίμα ευφορίας να υποδεχτούμε τους Γερμανούς στρατηγικούς επενδυτές. Και τώρα που έχουν πάρει φόρα και έχουν μάθει τα κόλπα, θα μας πάρουν όχι μόνο τον ΟΤΕ αλλά και τα σώβρακα...

34 σχόλια:

Τη 9 Μαΐου 2008 στις 8:51 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Ο άλλος είπε...

Επιτέλους εμφανίστηκες (φαντάζομαι αφού χώνεψες όσα καταβρόχθησες) Δεν μπορούσες να γράψεις ένα ποστάκι;Αλλά μας αποζημίωσες πάλι.
Να προσθέσω μόνο πως ο Μάουερ και η συμμορία του, ήταν απ αυτούς που καθόρισαν τις τύχες της Ελλάδας. Η βασιλεία Όθωνα δεν έλυσε το βασικό ζήτημα στην Ελλάδα της αγροτικής μεταρρύθμισης.Οι αγωνιστές του 21 περίμεναν να γίνει αυτό για το οποίο είχαν δεσμευθεί οι πάντες και ο Όθωνας. Να αποκτήσουν γη οι άκληροι αγωνιστές. Δεν έγινε ποτέ. Αυτό μάλιστα τροφοδότησε ένα δεύτερο κύμα "κλεφτών " και αρματωλών, τους λήσταρχους. Ως τις αρχές του 20ου αιώνα οι λήσταρχοι (Νταβέλης , Κορκόντζελος κλπ)απέδιδαν με τον τρόπο τους τη δικαιοσύνη που δεν απέδιδε το ελληνικό κράτος.
Το άλυτο αγροτικό ζήτημα, το μη μοίρασμα της γης,κράτησε ως αργά την Ελλάδα στο φεουδαρχικό σύστημα και αποτέλεσε την αιτία για την στρεβλή ανάπτυξη της χώρας.
Η δεύτερη αγγλική κατοχή δεν ήταν στα Δεκεμβριανά, αλλά μετά την απαγωγή βρετανών από τους λήσταρχους στο Δήλεσι το 1870(δεν είναι εξακριβωμένο αν ήταν απλή απαγωγή ή προβοκάτσια από τους ίδιους τους άγγλους)Η βρετανική αρμάδα ουσιαστικά κατέλαβε τον Πειραιά και απείλησε με πόλεμο
Τα της σημαίας απολύτως σωστά, όπως και τα της βαυαρικής βαρβαρότητας. Κατά τα λοιπά, οι γερμανοί είναι φίλοι μας, οι άγγλοι επίσης και εχθροί μας είναι κάτι ταλαίπωροι στα βαλκάνια.

 
Τη 9 Μαΐου 2008 στις 9:12 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger fpboy είπε...

Βασικέ καλησπέρα!
Μια ενστασούλα!
Το αεροδρόμιο των Σπατών
είναι απο τα καλύτερα της Ευρώπης.
Με πολλά βραβεία και επιτροπών και πελατών. Δε νομίζω να είχε κανένας την απαίτηση στις 19 Φλεβάρη να πέταγε. Όλα τα αεροδρόμια κλείνουν με τέτοιο χιονιά, ακόμα και της Νέας Υόρκης.
Απο προσωπική εμπειρία σου λέω,
πως τα αεροδρόμια του Μονάχου και του Βερολίνου είναι τριτοκοσμικά μπροστά στο ''δικό μας''.
Για τα υπόλοιπα μαζί σου !

 
Τη 9 Μαΐου 2008 στις 9:21 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

Τα αναφερόμενα στους ληστές είναι πράγματι όπως τα λες. Όσο για το Δήλεσι η σφαγή των ομήρων από τους Αρβανιτάκηδες ήταν πράγματι ταπεινωτικό ζήτημα για την κυβέρνηση του Θρασύβουλου Ζαίμη που ανατράπηκε. Το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε 25.000 στερλίνες στις οικογένειες των θυμάτων. Βεβαίως η δεύτερη αγγλική κατοχή δεν είναι στα Δεκεμβριανά. Είναι ενδιάμεσα πολλές. Όπως η απόβαση των αγγλογάλλων στην Θεσσαλονίκη της Τριανδρίας το 1917, οι απειλές του 1987 κλπ. Η πρώτη κατοχή του νεοελληνικού κράτος ήταν το 1854-57. Το διάβασα πρώτη φορά στην ιστορία (κωμικοτραγική) του νεοελληνικού κράτους του Βασίλη Ραφαηλίδη.
Όσο για το φινάλε του σχολίου σου απλώς προσυπογράφω, αγαπητέ.

 
Τη 9 Μαΐου 2008 στις 9:24 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ fp boy

Από πλευράς εγκαταστάσεων εννοείς και έχεις δίκιο. Αλλά το χιόνι του Φλεβάρη είναι καθημερινή ιστορία για τη Γερμανία καλέ μου φίλε. Για μπανανία μας έχουν.

 
Τη 9 Μαΐου 2008 στις 10:27 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger mtryfo είπε...

Πρώτα πρώτα να ζητήσω συγγνώμη για την αναστάτωση που προκάλεσα με τα σβυσμένα σχόλια παραπάνω. Κόλλησε το "εργαλείο" και μου επανέλαβε τετράκις το ίδιο σχόλιο...προσπαθώντας να σβύσω τα επιπλέον, τα "καθάρισα" ολα....
Εν πάση περιπτώσει να επαναλάβω...

προφανώς για τους λόγους που προανέφερες, σήμερα στη Βουλή ο Αλαβάνος απευθύνθηκε στον Αλογοσκούφη εις την γερμανικήν, εκείνος βεβαίως δεν αντελήφθη διότι
ήταν απασχολημένος με τον παρακαθήμενο συνάδελφό του...

 
Τη 9 Μαΐου 2008 στις 10:36 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ mtryfo

Φαίνεται πως είμαστε όλοι Γερμανοί, Μαρία. Ο Αλαβάνος πολλές φορές δεν μαζεύεται!!!

 
Τη 10 Μαΐου 2008 στις 10:55 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Βάσσια είπε...

Υπάρχει δηλαδή μία "δυνατή σχέση" μεταξύ μας και των Γερμανών.
Γιατί αγοράζουν όχι μόνο εταιρείες αλλά και γη, πολλή γη.

Όπως π.χ. στη Κρήτη που η δεύτερη γλώσσα στα super markets, στις ταμπέλες είναι τα γερμανικά.

Στο θέμα των αποζημιώσεων, τυχαίνει να εργάζομαι σε εταιρεία στην οποία έφθασε γερμανική αποζημίωση, μεγάλης αξίας, σε εγκαταστάσεις σύγχρονες, αλλά επιλογής αντικειμένου παραγωγής των Γερμανών, που είχε ως αποτέλεσμα η μία να μην αποδώσει ποτέ.

Δηλαδή καλύφθηκε η υποχρέωση- ομολογώ με άριστο τρόπο όσον αφορά στην τεχνολογία και ποιότητα, αλλά άνευ οικονομικού αντικρύσματος για εμάς.

Επίσης, δεν θα πρέπει να σκεφτούμε ότι, ο κάθε "Γερμανός" που εμπλέκεται σε οποιαδήποτε χώρα- πλην περιπτώσεων πολέμου- πρέπει να βρει και γόνιμο έδαφος;

Αυτά για την ώρα.

Καλώς ήρθες (μας έλλειψες)
:-)

 
Τη 10 Μαΐου 2008 στις 11:35 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ vassia

το ξεπούλημα της Κρήτης στους Γερμανούς αλλά και στους Εγγλέζους πρόσφατα είναι γεγονός. Ο πρώην μητροπολίτης Κισσάμου Ειρηναίος - ο παππούλης των Κρητικών - από χρόνια φωνάζει στους κρητικούς ότι ξεπουλώντας τη γη τους ξεπουλάνε και τα κόκαλα των προγόνων τους.

Όσο για το γόνιμο έδαφος που λες είναι προυπόθεση. Κάποιοι έφεραν τον Όθωνα για βασιλιά, αφού δολοφόνησαν τον Καποδίστρια, Έλληνες ήταν οι δικαστές που καταδίκασαν σε θάνατο τον Κολοκοτρώνη και τον Πλαπούτα, άσχετα εάν η ιστορία μνημονεύει μόνο τους ηρωικούς Τερτσέτη και Πολυζωίδη που αντιστάθηκαν στις εντολές του Μάουερ, το ελληνικό δημόσιο έφερε τη Χόχτιφ, Έλληνες τα πήραν από τη Ζίμενς, Έλληνες ξεπουλάνε τον ΟΤΕ χρόνια τώρα.

 
Τη 10 Μαΐου 2008 στις 3:08 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίο ποστ Βασικέ, άξιζε τον κόπο να σε περιμένουμε.
Οι Γερμανοί όντως έχουν εξαγοράσει τα πάντα στη χώρα μας. Μια φορά που κατορθώσαμε κι εμείς μέσω ΟΤΕ να εξαγοράσουμε έναν π ο λ υ π λ ό κ α μ ο ΓΕΡΜΑΝΟ μας τον ξαναπαίρνουν πριν χαρούμε το θρίαμβό μας…

 
Τη 10 Μαΐου 2008 στις 5:16 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Meropi είπε...

Ωραία τα λες Μέτοχε μου αυτά με τους Βαυαρούς και την Αντιβασιλεία κλπ, αλλά αυτά αφορούν την άσκηση της πολιτικής εξουσίας που πράγματι έγινε με δικτατορικό τρόπο. Τώρα (ΟΤΕ, αεροδρόμιο κλπ) δεν πρόκειται για πολιτική εξουσία, αλλά για επιχειρηματικότητα και νομίζω υπάρχει μια υπερβολή στις ανησυχίες.
Εξάλλου το ίδιο δεν κάναμε κι εμείς στα Βαλκάνια;;;

 
Τη 10 Μαΐου 2008 στις 5:51 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Αθ. Αναγνωστoπουλος είπε...

Δεν μας είχες συνηθίσει σε τέτοια ξενοφοβικά, Βασικέ. Μία ερώτηση μόνο: υποστηρίζεις, αν κατάλαβα καλά, ότι η ελληνική σημαία πήρε τα χρώματά της από το έμβλημα των Βιττελσβάχων;

 
Τη 10 Μαΐου 2008 στις 6:54 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ syneas

Ο εξαγορασμένος "γερμανός" ήταν και "αριστερός". Αυτό που το βάζεις?

@ meropi

Οι συμβάσεις της Χόχτιφ, Ζίμενς, Ντόυτσε Τέλεκομ αφορούν επιλογές της διοίκησης. Άλλο επιχειρηματική δραστηριότητα και άλλο πολιτικές επιλογές που καταλήγουν σε συμβάσεις αποικιοκρατικές. Και όπως αποδεικνύεται στην περίπτωση της Ζίμενς προέκυψαν με άφθονο "λάδι" αγαπητή Μερόπη.
Αφού όπως λες κάναμε τα ίδια στα Βαλκάνια, όπου ο ΟΤΕ πραγματοποιούσε επενδύσεις, γιατί τον ξεπουλάνε τώρα? Ποια μεγάλη ευρωπαική χώρα πούλησε τον οργανισμό τηλεπικοινωνιών της σε ξένα συμφέροντα?
Και μάλιστα στην Ελλάδα που ο ΟΤΕ συνδέεται με την ασφάλεια των επικοινωνιών των ενόπλων δυνάμεων, αυτό έπρεπε να ήταν αδύνατο.


@ αθ. αναγνωστόπουλος

Καλώς όρισες! Καιρό τώρα γράφω ξενοφοβικά. Καταδικάζοντας την εμπλοκή των Εγγλέζων από καταβολής Ελληνικού Κράτους, την εκστρατεία-οπερέτα των Γάλλων συνεργατών του Ιμπραήμ για την απελευθέρωση του Μωριά μετά το Ναυαρίνο, την εμπλοκή του Τσώρτσιλ στον Εμφύλιο, την στήριξη των Αμερικανών στην Χούντα, την στήριξη του Λένιν στον Κεμάλ για το ξεπάστρεμα του ελληνισμού της Μικρασίας. Και τώρα με τους Γερμανούς. Που έστησαν το ελληνικό κράτος με την ανάλγητη αντιβασιλεία, που αιματοκύλισαν την Ελλάδα το 41-44, που απείλησαν τον τόπο με γενοκτονία με την πείνα του χειμώνα του 1942. Και που εσχάτως με όχημα τις εταιρείες τους εκμεταλλεύονται αποικιοκρατικές συμβάσεις με το αργυρώνητο ελληνικό δημόσιο, πουλώντας φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Στα Σπάτα, στον ΟΤΕ στην Ολυμπιάδα. Απλά δεν μου αρέσει να μας περνάνε για ηλίθιους κάποιοι που νιώθουν μάγκες στις καρέκλες τους, ξεπουλώντας τον πλούτο της χώρας. Ναι. αν αυτό είναι ξενοφοβία, το παραδέχομαι, είμαι ξενοφοβικός. Και μου αρέσει.

Όσο για τη σημαία εκτός άλλων πηγών μπορείς να δεις στο wikipedia στο λήμμα "Σημαία της Ελλάδας" όπου αναφέρει χαρακτηριστικά "Το κυανό χρώμα της σημαίας σκούρυνε προκειμένου να ταυτίζεται τα χρώματα της Βαυαρίας, από τον βασιλικό οίκο της οποίας προερχόταν ο Όθωνας".

 
Τη 10 Μαΐου 2008 στις 7:08 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Αθ. Αναγνωστoπουλος είπε...

Αν σκούρυνε ή δεν σκούρυνε δεν το ξέρω και με χαρά να το μάθω. Απλώς νόμισα ότι υποστήριζες ότι τα χρώματα (κυανό-λευκό) ως τέτοια έχουν εισαχθή από την Βαυαρία, κάτι που είναι λάθος και έχω ακούσει Γερμανούς να το πιστεύουν καλόπιστα.

 
Τη 10 Μαΐου 2008 στις 7:25 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Βάσκες είπε...

Γειά σου Βασικέ. Στις φόρμες σου.

Οι συμβάσεις που κάνουμε είναι αποκλειστικά δική μας ευθύνη. Δεν έρχεται η DT και μας αναγκάζει να πάρει τον ΟΤΕ.

Τώρα μπορούμε να κάνουμε συμβάσεις μέσω διαγωνισμών και σωστών επιλογών, μπορούμε να τις κάνυμε και μπακαλίστικα και μιζαδόρικα.

Νομίζω όλοι ξέρουμε πως τις κάνουμε.

Όμως, όπως κάνουμε συμβάσεις, έτσι διοικούμε και τον ΟΤΕ. Συνεπώς, με όσα προβλήματα και να έχουν αυτές, αν οι DT λειτουργήσεις στοιχειωδώς τον ΟΤΕ όπως ξέρει, πάλι θα υπάρχει όφελος.

Μακάρι δηλαδή να κυνηγήσουμε τους πολιτικούς για τις συμβάσεις τους και για την διαχείρισή τους αλλά όχι τους Γερμανούς.

Αυτά τα λίγο αντιρρησιακά!

 
Τη 10 Μαΐου 2008 στις 7:39 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ βάσκες

Δεν διαφωνούμε. Οι συμβάσεις είναι επιλογή της διοίκησης. Οι Γερμανοί όμως δεν είναι άμοιροι ευθυνών από τη στιγμή που αποδεδειγμένα τα χώνουν στους λαδωμένους ποντικούς, στα καθάρματα με περιβολή πολιτικής εξουσίας. Αν το πρόβλημα ήταν το μανατζμεντ γιατί έπρεπε να πουληθεί ο ΟΤΕ. Ο Κορωνιάς πχ που θεωρείται πετυχημένος μάνατζερ αγόρασε τη βόνταφον?

ΥΓ Για να εξηγούμαστε: Δεν εγκρίνω το κάψιμο των σημαιών και μάλιστα των λάθος σημαιών όπως πολύ σωστά και εσύ καυτηρίασες στο μπλογκ σου.

 
Τη 10 Μαΐου 2008 στις 8:15 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Ο φύλαρχος μας που βρισκόταν τελικά και εξαφανίστηκε από τη χτεσινή συζήτηση στη βουλή;
Μάλλον θα εμφανίζεται μόνο σε συζητήσεις σχετικές με Μακεδονίες, βέτο, ενεργειακούς αγωγούς, Πούτιν κτλ. Σε ήσσονος σημασίας θέματα όπως πωλήσεις μικροεταιριών και λοιπά αντιδημοφιλή θα στέλνει φαίνεται τους υπουργούς. Αντρίκεια πράματα...

Με τέτοιους ταγούς αγαπητέ Βασικέ, και μη χειρότερα να λές...

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 12:47 π.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

΄Αλλο ένα εξαίρετα δομημένο ιστορικά πόστ,φίλε Βασικέ! Δεν θεωρώ ότι είναι ξενοφοβικό το να κρίνεις έτσι την υπόθεση τούτη. Εδώ δεν πρόκειται για καθαρά επιχειρηματικό ντήλ. Εδώ συναλάσσεται η Ελληνική Πολιτεία με την D.T. και εκχωρεί με αποικιακούς όρους τον ΟΤΕ,τις υποδομές του οποίου σημειωτέον τις έχουν χρυσοπληρώσει (δεδομένης και της διαχρονικής μίζας) οι Έλληνες πολίτες. Και μόνον χάρη σαυτές τις υποδομές,μέχρι σήμερα, μπορούν κι αναπτύσσονται οι εναλλακτικοί πάροχοι οι οποίοι σε καμιά περίπτωση δεν θα επένδυαν τέτοια κεφάλαια ώστε να υπάρχει τηλέφωνο,Ιντερνετ κτλ και στον τελευταίο και πλέον απομακρυσμένο οικισμό της ορεινής και νησιωτικής Ελλάδας.

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 1:52 π.μ. , Ο χρήστης Blogger squarelogic είπε...

εξαιρετικα εμπεριστατωμένη η αναδρομη σου ως συνηθως Βασικε.
Όμως για το τελευταιο κομμάτι, τον ΟΤΕ,έχω και γω τον σκεπτικισμό μου:
αν δεν κανω λαθος η Κυβερνηση Σημιτη είχε "μετοχοποιήσει¨γύρω στο 63 % του ΟΤΕ διατηρώντας βέβαια το μανατζμεντ.
Αποτέλεσμα αυτού ήταν (μέχρι να υποχρεωθεί ο ΟΤΕ να κανει χώρο για εναλλακτ.παρόχους) να ειμαστε καθηλωμένοι μεχρι πριν 2 χρόνια με dial up ή τις "προχωρημένες"ISDN συνδέσεις και ενω στην Αθήνα τουλάχιστον υπήρχε η ευκαιρια (λόγω του γενικού σκαψίματος για τους Ολυμπιακούς) να περαστεί παντού δίκτυο οπτ.ινών.Ακόμα και τώρα,ΟΤΕ και εναλλκτ.παροχοι ερίζουν για το τις πταίει για την απιστευτη ταλαιπωρία των περισσότερων που επιλέγουν ν'αφήσουν τον πανάκριβο ΟΤΕ για τις σειρήνες των "χωρίς πάγιο".
Απ την άλλη βεβαια,απ την στιγμη που στην αγορά κυκλοφορεί το 63% των μετοχών,δυναται καποιος-όπως η MIG ή η DT να αγοράσει ελεύθερα ποσοστό τέτοιο που να ελέγξει αμεσα ή έμμεσα τις εξελιξεις στον Οργανισμο.Αυτοί ειναι οι κανόνες του παιχνιδιού και ας μην καίνε τώρα (λαθος) σημαίες οι συνδικαλιστές που δεν αντιτάχθηκαν στις προηγούμενες μετοχοποιήσεις,επειδη έγιναν απ το κομμα που υποστηριζουν(-ζονται).

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 6:49 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ squarelogic

Προφανώς και δεν αποτελεί έργο της κυβέρνησης Καραμανλή το ξεπούλημα του ΟΤΕ. Ξεκίνησε πολύ νωρίτερα κι ας φωνάζουν τώρα οι ταχα δήθεν σοσιαλιστές.
Χρεώνεται όμως την συντονισμένη είσοδο, χωρίς διαγωνισμό ενός εν δυνάμει ανταγωνιστή, από την πίσω πόρτα. Δηλαδή ενώ έκανε τον νόμο για να περιορίσει την MIG στο 20% δίνει στα πλαίσια μίας δεσμευτικής συμφωνίας τον οργανισμό πακέτο στην DT. Υπάρχει διαφορά. Η DT δεν αγόρασε μόνο της μετοχές της MIG αλλά παίρνει προνομιακά τον οργανισμό από το δημόσιο με μία διαδικασία που μόνο διάφανη δεν είναι. Το δημόσιο θα μείνει με ένα 5 % σε μία στρατηγικής σημασίας επιχείρηση για την εθνική ασφάλεια της χώρας.
Όσο για τους γιαλαντζί συνδικαλιστές θα συμφωνήσω απολύτως μαζί σου.

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 7:34 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Locus Publicus είπε...

Toυς περιποιήθηκες τους Γερμανούς φίλε Βασικέ, και συμφωνώ με το ιστορικό σου. Σαν όλες τις μεγάλες δυνάμεις, έτσι και η Γερμανία έχει πολλά κρίματα στην πλάτη της. Το κυριότερο βέβαια είναι ο 2ος Παγκόσμιος και η Κατοχή, κατα την διάρκεια της οποίας, η Ελλάδα προφανώς καταληστεύτηκε, και εξοντώθηκε με τρόπο απολύτως οργανωμένο και μαθηματικό τρόπο.

Θα παραθέσω όμως, για χάριν της ωραίας συζήτησης και το γεγονός πως η εγκατάστηση Γερμανού βασιλιά και νομικού δικαίου στην Ελλάδα, δεν θα πρέπει κατα τη γνώμη μου να είναι καταδικαστέα. Το ελληνικό κράτος που προέκυψε απο την Τουρκοκρατία είχε πληθυσμό 700 χιλιάδες μάλλον αμόρφωτους κατοίκους, και η Ευρώπη συνέλαβε την ιδέα να ξαναχτίσει την Ελλάδα καθ' εικόναν και ομοίωσιν. Οι θεσμοί δηλαδή που εισήχθησαν στην Ελλάδα ήταν - κατα τη γνώμη μου, καλοί, και βοήθησαν στην οργάνωση του ελληνικού κράτους (μεταπρατικά που λέει και ο φίλτατος κ. Γιανναράς).

Στις μετέπειτα εποχές, η Γερμανία επίσης, ήταν η πρώτη χώρα που βοήθησε την Έλλάδα να μπεί στην ΕΕ, και την χρηματοδότησε αδρά. Για του λόγου το αληθές, θα πρέπει νομίζω να παραδεχτούμε πως η Γερμανία είχε την πρωτοπόρα ιδεολογική σύλληψη της ΕΕ (μαζί με την Γαλλία). Για δεκαετίες, η Ελλάδα χρηματοδοτήθηκε αδρά, κυρίως απο την Γερμανία.

Για τις μίζες, δεν έχω λόγο να φέρω αντίρρηση, εκεί όμως όλοι είναι ένοχοι, να σας θυμίσω και τους Αμερικανούς που έφεραν στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου τις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες των Γάλλων που μίζωναν τους Σαουδάραβες για τα Airbus.

Για το θέμα του ΟΤΕ δεν έχω πλήρη γνώση, αλλά μόνον απορίες. Ηταν ξεπούλημα ή απλώς βλακεία? Πώς είναι δυνατόν να υπάρχει το 63% της μετοχής μιας εταιρείας στη χρηματιστήριο και να περιμένουμε η εταιρία να έχει κρατικό μάνατζμεντ; Αν θέλεις κρατική εταιρεία, αποφεύγεις τα χρηματιστήρια.

Αγοράζουν η Γερμανοί γή στην Ελλάδα, γιατί αυτό είναι νόμιμο. Οπως και εμείς αγοράζουμε γή στη Γερμανία. Δεν είναι κατα τη γνώμη μου ξεπούλημα με την κακή έννοια. Είναι νόμινη αγοραπωλησία.

Το κάψιμο της Βελγικής σημαίας (!) μάλλον ήταν τεχνικό λάθος! Συγχωρούνται και μερικά λάθη στους συνδικαλιστές μας. Λέτε οι Βέλγοι να μας μπουκοτάρουν τη φέτα;

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 9:14 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ locus publicus

Ωραία θέματα θίγεις ως συνήθως αγαπητέ. Επαναλαμβάνω όμως και σε σένα, ότι στόχος μου δεν είναι οι Γερμανοί και το κράτος τους στα πλαίσια μίας ανόητης "εθνικής ανωτερότητας" που με διακατέχει, αλλά όπως συνήθως στόχος μου είναι να παρουσιάσω το εύρος της διαχρονικής υποτέλειας των προσκυνημένων Ελλήνων διαχειριστών όπως εκφράστηκε από το 1833 και μετά, σε σχέση με τους Γερμανούς.
Άλλωστε οι Γερμανοί δεν ήρθαν ποτέ να εγκαταστήσουν την ξενοκρατία στην Ελλάδα. Είχαν πάντα φροντίσει οι Έλληνες γι αυτό.

Η επιστημονική συνεισφορά του Μάουερ στη δόμηση του ελληνικού δικαίου είναι τεράστια. Ήταν ένας διανοούμενος με γενική αναγνώριση, το ευρύτερο επιστημονικό έργο του Μάουερ τιμήθηκε από τους Μάρξ και Ένγκελς. Η νομική κληρονομιά που άφησε πίσω του για την διαμόρφωση ενός θεωρείται από τους ειδικούς σημαντική.
Όσο όμως αφορά την αυταρχική διαχείριση οφείλω να του αποδώσω τα δέοντα.

Στην κατοχή πράγμα που δεν ανέφερα στο ποστ οι Γερμανοί εκτελούσαν τα διάφορα έργα χρησιμοποιώντας ΚΑΙ εργολάβους. Έλληνες φυσικά. Με το αζημίωτο φυσικά. Δεν υπέφεραν όλοι στην κατοχή όπως γνωρίζεις αγαπητέ, ούτε αντιστάθηκαν όλοι.

Πάμε στην Ευρωπαική Ένωση τώρα και στα κοινοτικά κονδύλια που εισέρρευσαν στην Ελλάδα. Δεν νομίζω ότι μας έκανε χάρη κανένας. Ακολουθήθηκε η λογική της στήριξης του οικονομικά ασθενέστερου μέλους. τακτική που ακολουθείται ακόμα περισσότερο σήμερα μετά την τεράστια διεύρυνση του 2003, αποτέλεσμα της ανασφάλειας για την επιβίωση ή όχι της Ένωσης. Πράγματι όμως η Γερμανία τήρησε μία στάση ανάλογη της Γαλλίας όσο αφορά στην στήριξη των ελληνικών θέσεων.

Η πώληση του ΟΤΕ αποτελούσε μία προσπάθεια "λαικού καπιταλισμού" ανάλογη με αυτή του ΒΤ που έγινε στην Βρετανία: "Οι μετοχές στον λαό και το χρήμα στον οργανισμό". Το βαρύ χαρτί του ΟΤΕ όμως άλλαξε χέρια και ο πολύς Ανδρέας Βγενόπουλος με την MIG μάζεψε τα χαρτιά στο χρηματιστήριο. Τότε κατάλαβαν οι κυβερνώντες ότι θα χάσουν τ' αυγά και τα καλάθια και προχώρησαν στον αντι-ευρωπαικό νόμο του πλαφόν του 20%. Η MIG ως άξιος παίχτης της αγοράς αφού διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε προοπτική για την ίδια, κουβάλησε τους Γερμανούς πουλώντας τις μετοχές της σε απίστευτα νούμερα, και προξενεύοντας ταυτόχρονα το συνολικό πακέτο του ΟΤΕ. Η κυβέρνηση πλέον βρέθηκε να συνομιλεί με έναν σχετικό με το άθλημα ευρωπαικό κολοσσό και βρήκε ευκαιρία να πουλήσει ότι είχε απομείνει για καθαρά ταμειακούς λόγους, που δεν απέχουν πολύ από την ιδεολογική πλατφόρμα των "ιδιωτικοποιήσεων". Με όρους αγοράς λοιπόν η MIG οικονόμησε γιατί τα κυβερνητικά λιγούρια έκοψαν τις μαγκιές μπροστά στην DT και κατέβασαν τα βρακιά τους.
Οι Γερμανοί αγοράζουν ένα καλοστημένο και εύρωστο μαγαζί που τους βάζει δυνατά στην αγορά της νοτιοανατολικής Ευρώπης και όχι μόνο.

Το ξεπούλημα της γης στην Κρήτη είναι σκανδαλώδης. Ολόκληρα χωριά ξεπουλιούνται στους ξένους. Δεν αντιδικώ στο θέμα της νομιμότητας. Υπάρχει τόσος πλούτος στο νησί και τόσες επενδυτικές ευκαιρίες που το ξεπούλημα είναι τραγωδία. Επιπλέον η Κρήτη είναι ένα μέρος της μεθορίου, όσο κι αν το ξεχνάμε αυτό, που πέρασε στην Ελλάδα με ποταμούς αίματος. Οι Κρητικοί θα έπρεπε να ήταν πιο φειδωλοί στις επιλογές τους και ιδιαίτερα απέναντι στους Γερμανούς που οι μνήμες από την κατοχή παραμένουν νωπές σε κάθε γωνιά του νησιού, σε κάθε χωριό, μέσα από τους νεκρούς και τα ολοκαυτώματα. Σε λίγες μέρες, στις 20 του Μάη, είναι η 67η επέτειος για την μάχη της Κρήτης. Για να μην ξεχνιόμαστε...

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 1:51 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Ψουξ Γκλώστερ είπε...

Το πρόβλημα με τον οτε είναι οτι δεν πουλήθηκε τόσο καλά όσο του άξιζε. (τόσο ξέρουν.. τόσο μπορούν τόσο κάνουν και οι παπαντωνίου και οι αλογοσκούφηδες)

τώρα πάει ο Οτε, έχει αρχίσει το αντίστροφο με την Δεη (ξεκίνησαν οι νεοδημοκράτες αυτήν τη φορά και θα ολοκληρώσουν οι πασόκοι-κάποτε.)


όμως εγώ ήθελα να πω κάτι ανεκδοτολογικό:
Στήθηκε ένας χορός στ' ανάκτορα του Οθωνα με καλεσμένους και έλληνες φουστανελάδες που πρώτη φορά στην ζωή τους αντίκριζαν χαλιά, πολυελαίους,και άκουγαν βαλσάκια. Ανήμποροι να συμμετέχουν με την ψυχή τους στον χορό έκαναν τους οικοδεσπότες να μαζέψουν τα χαλιά και ν΄αλλάξουν την μουσική με τσάμικα ...οι φουστανελάδες άρχισαν τον χορό αλλά με τα πηδήματα τους έφταναν τους πολυελαίους κάνοντας τους παρευρισκομένους να φωνάζουν στους χορευτές "σιγά τον πολυέλαιο".

από κει βγήκε η έκφραση που χρησιμοποιείται ακόμα.

καλημέρα σε όλους.

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 6:37 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Τdi είπε...

Πόσο πουλάς ένα πιόνι από τα πούλια σου σε ένα αντίπαλο;
(γιατί δυνητικά..όλα στην Παγκόσμια Σκακιέρα καταλήγουν στο να είμαστε αντίπαλοι..)

Είναι ψυχρή, αδιάλλακτη ΥΨΗΛΗ Στρατηγική.

Πόσους στρατηγικούς Τομείς μπορεί να έχει μια -κυρίως μεταπρατική- χώρα των 10.000.000 κατοίκων;

Πολλούς;

Ε σίγουρα ένας εξ αυτών είναι οι Τηλεπικοινωνίες!!

Θα είναι στη διακριτική ευχέρεια της DT η ποιότητα των υποδομών των τηλεπικοινωνιών στο Καστελλόριζο;; (ή θα τα χρηματοδοτήσει ο Στρατος...εε΄δω ας γελάσω..)

Θα είναι στη διακριτική ευχέρια της DT η προϊοντοποίηση των υπηρεσιών, η τιμολόγηση, η ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ, και η πρόσβαση στο know how;;

..του μεγαλύτερου φορέα τηλεπiκοινωνιών στα Βαλκάνια;;;

Ύμαρτον! Τι πουλάμε; Το σκαρί μας;

Άντε να το πάρουμε ανάποδα..
Απαξ και πουληθεί, έχουμε ένα σχέδιο, μια πλατφόρμα πάνω στην οποία να δημιουργήσουμε κάτι αντίστοιχο!?? Μια κρατική υποδομή που σε 'καιρούς χαλεπούς' να έχουμε ήσυχα τα κεφάλια μας.. Τι θα γίνει δηλαδή αν σε κάποιο διεθνές θέμα αντιπαρατεθούμε με την Γερμανία?

Το αντάλλαγμα τελικά ποιό θα είναι μετά την πώληση..Καλύτερο cashflow???

Και μετά τι...?

Σημειωτέον, απίστευτο άρθρο!

ΥΓ.Με την αυτονόητη αναφορά στην πηγη, θα μπορούσα να το αναδημοσιεύσω?

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 7:47 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Locus Publicus είπε...

Φίλε μου Βασικέ ούτε στιγμή δεν σκέφτηκα πως σε διακατέχει κάποιο σύνδρομο "εθνικής ανωτερότητας". Αλλωστε δεν διαφωνώ με τα σημεία του πόστ, απλά πιστεύω πως η συμπεριφορά των κρατών και των εταιριών υπακούουν σε συγκεκριμένους κανόνες, που δεν είναι πάντα συμβατοί με το πώς αισθάνονται οι άνθρωποι. Η Γερμανία είναι η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, και συμπεριφέρεται ανάλογα. Σε προσωπικό επίπεδο βέβαια, τα πράγματα διαφέρουν. Εκεί παίρνει ο καθένας τις αποφάσεις του, το ίδιο και οι Κρητικοί. Σε προσωπικό επίπεδο, δέχομαι όλα τα επιχειρήματα.

Μου άρεσε το σχόλιό σου για τον ΟΤΕ. Η εταιρία πάρθηκε στο χρηματιστήριο. Εκείνο που θεωρώ υπερβολικό, είναι oι μετέπειτα ανακοινώσεις της κυβέρνησης πως έψαχναν για στρατηγικό έταιρο. Τίποτα δεν έψαχναν οι άνθρωποι. Απλά τους πήραν τον ΟΤΕ μέσα απο τα χέρια. Ηταν λάθος, αλλά δυστυχώς ο λαός μας δεν καταλαβαίνει απο οικονομικά επιχειρήματα, άλλωστε η κυβέρνηση λέει συνέχεια αρλούμπες. Η παρουσία το Γλέζου στο χώρο του ΟΤΕ και οι αναφορές του στη γερμανική κατοχή, η όλη δηλαδή φόρτιση, προσωπικά με εκνευρίζει. Θα πρέπει κάποτε να βάλουμε στα σχολεία μας και μερικά μαθήματα Οικονομίας και Διοίκησης.

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 9:05 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ Ψουξ,

αυτός ο τόπος ο μικρός ο μέγας, το διαρκές εκτροφείο καθαρμάτων μας ξαφνιάζει σε κάθε βλέμμα. Περί πολυελαίου ο λόγος.

Νωρίτερα στο Μέγκα ένας λεβέντης κρητικός βενζινοπώλης εξηγούσε γιατί πουλούσε 1,60 ευρώ την αμόλυβδη, στο πρατήριό του στην λεβεντογέννα.
Περήφανος για την καταγωγή του, ντυμένος στα μαύρα ρούχα της μαγκιάς, τόνιζε στο συμπατριώτη του Στραβελάκη ότι αν δεν τον έπιαναν θα πωλούσε 2,00 ευρώ το λίτρο για "να καταγγείλει την αισχροκέρδια". Πάλι καλά που δεν εξήγησε πως γαμάει τα παιδιά του κάθε βράδυ για να καταγγείλει την παιδεραστία...

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 9:09 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ tdi

θα μας έχουν κλείσει το σπίτι αλλά θα έχουμε "cash flow", λες αγαπητέ, ζωγραφίζοντας το σχόλιό σου!

Και μπιντέ θα συμπλήρωνα γιατί είμαστε επιτέλους πολιτισμένοι, Ευρωπαίοι...

Βεβαίως και μπορείς να το λινκάρεις το κείμενο.

 
Τη 11 Μαΐου 2008 στις 9:46 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ locus publicus

Και μαθήματα ιστορίας θα συμπλήρωνα αγαπητέ...

@ oculus

Η κοινωνική ευαισθησία του νέου οργανισμού για τις παραμεθόριες και "μικρού εμπορικού ενδιαφέροντος" περιοχές αυτής της χώρας με τα δεκάδες μικρά νησιά και εκατοντάδες ορεινά χωριά θα εξαντληθεί στα ραπόρτα του "cost effective" μάνατζμεντ, με αποτέλεσμα την επιστροφή των περιοχών αυτών στην Ελλάδα του '60. Και δεν υπερβάλλω. Η εμπειρία του άνυδρου καλοκαιριού του 1995 στην Αγγλία όπου ο αγγλικός νότος (Κορνουάλη, Έσσεξ Ντέβον κλπ) δίψασε γιατί ο ιδιώτης ιδιοκτήτης του ξεπουλημένου από την κυβέρνηση δικτύου ύδρευσης δεν έδινε φράγκο για συντήρηση στηριζόμενος στο ... θεό που βρέχει συχνά!!! Αποτέλεσμα? Έμειναν οι Άγγλοι χωρίς νερό, γιατί οι δεξαμενές έχασαν το νερό τους από τις διαρροές. Και Αγγλία χωρίς νερό είναι κάτι σαν Ελλάδα χωρίς ήλιο...

Άλλο παράδειγμα? Η ιδιωτικοποίηση του Βρετανικού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, όπου μετά τα απανωτά ατυχήματα λόγω της μη συντήρησης του δικτύου από τους ιδιώτες η κυβέρνηση των εργατικών επανεθνικοποίησε το σιδηροδρομικό δίκτυο και τις υποδομές του.

Αφού όμως πρώτα είχαν καταργηθεί οι εμπορικά ασύμφορες γραμμές στη χώρα που εφευρέθηκε ο σιδηρόδρομος!!!

Τα παραδείγματα προέρχονται από την Βρετανία όπου οι ιδιωτικοποιήσεις έγιναν η σημαία του θατσερισμού και του φιλελευθερισμού.

@ tristan

Ο φύλαρχος είναι μόνο για τα πολύ μεγάλα. Και όταν τα πράγματα δυσκολεύουν θα τον καλεί ο Πούτιν για να τον ξελασπώνει. θα σχεδιάζουν αγωγούς. Βλέπεις χωρίς εμάς ο πούτιν δεν κάνει βήμα.

Ο ανθυποφύλαρχος εν τω μεταξύ θα πέφτει από το πατίνι γιατί όπως αποκαλύφθηκε από τον Χαρδαβέλα, η εσωκομματική αντιπολίτευση του ξεφουσκώνει συνεχώς την αλυσίδα...

 
Τη 12 Μαΐου 2008 στις 9:25 π.μ. , Ο χρήστης Blogger xasodikis είπε...

Να προσθέσω κι εγώ μια μικρή ιστορική πληροφορία: γερμανικής εμπνεύσεως ήταν και το πρώτο πολεοδομικό σχέδιο της Αθήνας, που προέβλεπε ένα τρίγωνο με τις κορυφές του σε τρεις πλατείες (σημερινές Ομονοίας, Συντάγματος, και μία τρίτη στη συμβολή περίπου των οδών Ερμού και Πειραιώς, εκεί που είναι σήμερα το γκάζι). Ως γνωστόν το σχέδιο εφαρμόστηκε μόνο κατά τα δύο τρίτα, προς δόξαν της ελληνοποίησης των γερμανικών μεθόδων: η τρίτη πλατεία έμεινε στα χαρτιά, ξεκινώντας μια παράδοση τυχάρπαστης πολεοδόμησης που συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας...

 
Τη 12 Μαΐου 2008 στις 3:00 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ xasodikis

Επίσης μετά την ακρόπολη η πλατεία Ομονοίας προτάθηκε ως θέση για την κατασκευή των ανακτόρων του νεαρού βασιλιά Όθωνα.
Η ελληνοποίηση των γερμανικών σχεδίων ήταν γενικότερο ζήτημα. Ειδικότερα στα θέματα δικαίου που τα γνωρίζεις καλλίτερα χασοδίκη μου, η χώρα προχώρησε από τον οθωμανικό τρόπο απονομής δικαιοσύνης με τον καδή και τους κοτσαμπάσηδες - φεουδάρχες στην διαμόρφωση ενός γερμανότροπου συστήματος δικαίου τις αρχές του οποίου ακολουθεί η χώρα μέχρι σήμερα. Γενικά ο Μάουερ δεν στήριξε τους παραδοσιακούς φεουδάρχες. Για το λόγο αυτό μάλλον εκδιώχθηκε από τον Όθωνα μετά από δεκαοχτώ μήνες διοίκησης ως αντιβασιλέας. Αυτά για τα λίγα θετικά της περιόδου...

 
Τη 12 Μαΐου 2008 στις 8:19 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Αυτό το ποστ με βάζει σε σκέψεις.Δεν υπήρξε κάποιο πολιτιστικό όφελος από την κάθοδο των Βαυαρών το 1833? Ο Ψουξ πχ ανέφερε τα βαλς και τα βασιλικά πάρτυ. Ο πολιτιστικά "ανώτερος" ηγεμόνας προφανώς κάτι θα προσέφερε στο μικρό κράτος.

 
Τη 12 Μαΐου 2008 στις 8:34 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ afroditi

Το πολιτιστικό αγαθό που θεωρώ ότι προσέφερε η βαυαροκρατία στην Ελλάδα ήταν η γνωριμία με των Ελλήνων με τον ζύθο. Όπως ο Καποδίστριας έμαθε στους Έλληνες την πατάτα με την γνωστή ιστορία.

Ο ειδικευμένος ζυθοποιός του Όθωνα που τον ακολούθησε από την Βαυαρία ονομαζόταν Fix.
Για τις καλές υπηρεσίες που προσέφερε στον βασιλιά αποζημιώθηκε δεόντως. Εξασφάλισε το προνόμιο της αποκλειστικής παραγωγής και διάθεσης μπίρας στην Ελλάδα.
Έτσι οι Ελληνες με αυτή την επωνυμία, με την επωνυμία Fix, γνώρισαν την μπίρα.Με τον καιρό μπίρα και Fix έγιναν ένα πράγμα.
Το βασιλικό προνόμιο του μονοπωλίου διατηρήθηκε για την οικογένεια Φιξ ως το 1963!!!

Μεγάλη προσφορά για τον πολιτισμό του τόπου στ' αλήθεια και αφορμή για ποστ το σχόλιό σου Αφροδίτη.

 
Τη 18 Μαΐου 2008 στις 1:27 π.μ. , Ο χρήστης Blogger doctor είπε...

Πολύ καλό το ποστ, με πολλές και χρήσιμες πληροφορίες.

Μία διευκρίνηση μόνο: Ο Όθωνας ήταν Βαυαρός και τότε δεν υπήρχε Γερμανία.
Η Γερμανία έγινε το 1871 με την ένωση όλων των γερμανικών κρατιδίων υπό την εποπτεία της πανίσχυρης Πρωσίας.

Ως εργαζόμενος στο αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος, οφείλω επίσης να πω ότι οι γερμανοί της Hochtief Aktiengesellschaft κάνουν εκπληκτική δουλειά και έχουν οργανώσει ένα από τα πιο αξιόλογα αεροδρόμια της Ευρώπης.

Ρίξτε μια ματιά στα βραβεία και τις διεθνείς διακρίσεις που έχουν:
http://www.aia.gr/pages.asp?pageid=490&langid=1

Ζω καθημερινά αυτή την άρτια οργάνωση και ειλικρινά δεν θα μπορούσα να φανταστώ κάποιον ελληνικό δημόσιο φορέα να διαχειρίζεται το αεροδρόμιο...
Μια ματιά στην Ολυμπιακή τα λέει όλα.

doctor

 
Τη 18 Μαΐου 2008 στις 1:31 π.μ. , Ο χρήστης Blogger doctor είπε...

Συγνώμη, βασικέ μου, αλλά αυτός ο πανύβλαξ που καίει την σημαία του Βελγίου που νομίζει ότι είναι η γερμανική, τι ακριβώς είναι;
Μην μου πεις συνδικαλιστής του ΟΤΕ γιατί θα τα πάρω αγρίως με όλα αυτά τα τεμπελόσκυλα που το μόνο που φοβούνται είναι μην χάσουν το κολοβάρεμα και το αραλίκι τους.
Ξαφνικά θυμήθηκαν ότι υπάρχει και Ελλάδα...

doctor

 
Τη 20 Μαΐου 2008 στις 5:59 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ doctor

η αναφορά στο ποστ στην Χόχτιφ αφορούσε δύο σκέλη.

Το πρώτο στην κατασκευή του αεροδρομίου και τον απαράδεκτο τρόπο που χρησιμοποίησε τις υπηρεσίες του ελληνικού τεχνικού δυναμικού και το δεύτερο στην αναστολή της λειτουργίας του αεροδρομίου τον περασμένο Φεβρουάριο λόγω χιονόπτωσης, όπου διαπιστώθηκε ότι έλειπε ο απαιτούμενος εκχιονιστικός εξοπλισμός. Δεν νομίζω ότι χιονίζει λιγότερο στην Γερμανία και τα αεροδρόμια εκεί δεν κλείνουν ποτέ. Απλά γιατρέ μου στο ...Ελλάντα ακόμα και οι Γερμανοί κάνουν πλάκα.

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα