Θάνατος είναι οι κάργιες
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοίνωσε την αναστολή της λειτουργίας του λόγω αδυναμίας να εκπληρώσει τον ετήσιο προγραμματισμό του απέναντι στους κινηματογραφιστές δημιουργούς. Σε μία ελπιδοφόρα περίοδο για το ελληνικό σινεμά, το κέντρο κινηματογράφου κατεβάζει τα κεπέγκια γιατί ο υπουργός Μισέλ, που έγινε ρεντίκολο με τις ιπτάμενες ποδοσφαιρικές περατζάδες του ανά την Ευρώπη, δεν τηρεί τις εξαγγελίες του για τη χρηματοδότηση, αφήνοντας το κέντρο κινηματογράφου άφραγκο τους τελευταίους έξι μήνες.
Η απουσία κεντρικής πολιτικής για τον κινηματογράφο είναι γνωστή. Όπως είναι επίσης δεδομένη και διαχρονική, τα τελευταία χρόνια, η παντελής άγνοια των πολιτικών προισταμένων του ΥΠΠΟ για το σινεμά. Όμως η εγκληματική αδιαφορία, η σκόπιμη υπονόμευση του σινεμά και τα άθλια ψεύδη είναι ασυγχώρητα. Λαγούς με πετραχήλια έταζε ο μόλις ενός μηνός γαλλοθρεμμένος υπουργός στους αφελείς ιθαγενείς, στο περσινό φεστιβάλ κινηματογράφου τον Νοέμβριο, στην Θεσσαλονίκη. Τι νέο νόμο για το σινεμά, τι υποσχέσεις για το 1,5 % του τζίρου των τηλεοπτικών καναλιών που είναι υποχρεωμένα να αποδίδουν στην ελληνική κινηματογραφία, τι θεσμοθέτηση οργάνων και δομών. Και να, τα τσάρλεστον και οι εναγκαλισμοί με την Δήμητρα Ματσούκα στο Σάρκ. Όλα αποδείχθηκαν αέρας κοπανιστός που εξατμίστηκε στους διαδρόμους του υπουργείου και στα κονδύλια που φαγώθηκαν με στυλ τριανταπεντάχρονης και άλλων πολιτιστικών "κιουρέιτορς", που μετέτρεψαν τον προηγούμενο γενικό γραμματέα σε σπάιντερμαν στους ακάλυπτους του Κολωνακίου. Το ότι φθάσαμε στο σημείο να αναπολούμε τις ημέρες κινηματογραφίας του Τατούλη στο ΥΠΠΟ είναι ένας μέγιστος πολιτιστικός άθλος των Λιαποβουλγαράκηδων.
Την ίδια στιγμή ο μοναδικός νομάρχης - Ζορό ακυρώνει το φετινό φεστιβάλ της μονής Λαζαριστών στην Θεσσαλονίκη γιατί το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος δεν μπορεί να εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του ύψους τετρακοσίων χιλιάδων ευρώ. Δηλαδή όσο ένα τιμολόγιο της οικοσυσκευής Ζίμενς ενός νιόπαντρου σοβαρού πολιτικού και πρώην υπουργού. Και ως γνωστόν το καλλίτερο φάρμακο για τον πονοκέφαλο είναι ο αποκεφαλισμός. Σιγά μην ασχολείται ολόκληρος Ζορό με τους ψευτοκουλτουριάρηδες και τις εκδηλώσεις τους. Αυτός ετοιμάζεται για τον μέγα πολιτιστικό Αύγουστο των καλλιστείων στην Χαλκιδική και στην Παναγία Σουμελά, στο μέγα πανοήρ.
Και αντί να δοθεί η λύση με την άμεση εγκατάσταση του Χριστοφοράκου ως υπουργού πολιτισμού, του Κορωνιά ως γενικού γραμματέα και της Ζίμενς ως επίσημου χορηγού του ΚΘΒΕ, σηματοδοτώντας επιτέλους μία ποιοτική στροφή στο πολιτιστικό προιόν, η τρισκατάρατη διοίκηση αναζητά λύσεις στον κρατικό προυπολογισμό και στον Αλογοσκούφη. Για δαύτους τελικά αλλού σέρνει τ' άλογο και κατ' αλλού κουνά ο σκούφος. Άμα ήταν να ξεπουλήσουν κανένα δημόσιο οργανισμό θα έβρισκαν τις λύσεις στο άψε σβήσε. Για το κρατικό θέατρο και το ελληνικό σινεμά προφανώς χέστηκαν με το συμπάθιο, στερώντας τους πετυχημένους μάνατζερς από τον ελληνικό πολιτισμό.
Η φωτογραφία είναι από την παράσταση "βατρα-χ" και απεικονίζει την Δήμητρα Ματσούκα με τις υπουργικές εξαγγελίες για το σινεμά.
26 σχόλια:
ΓΙΑΤΊ απορουμε αραγε?εδω ειχαν το θράσος λαμόγια ολκής να γιορτάζουν ανερυθρίαστα τα γενεθλια της 34χρονης και ουτε ενας δεν αυτοκτόνησε απο ...ανια...καλα που ηταν και το κορίτσι απο τη Σιέρα Λεόνε και εσπασε η μονοτονια
by the way,εχετε υποψη σας πού ειναι οι πνευματικοι ανθρωποι αυτου του τόπου και πώς αντεδρασαν στις περικοπες του Μισέλ????
τελικά είναι κυβερνητική μηχανή, αφήνω τους δημόσιους οργανισμούς που δεν γουστλαρω με χρέη..για να έχω επιχείρημα να τους κλέισω!
Δεν χρεωκοπήσαμε μόνο και μόνο γιατι δεν πληρώνονται βασικές υποχρεώσεις του κράτους. Το να διευρύνονται όμως τα ελλείματα ταυτόχρονα δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά.... Και μη χειρότερα.
Απολαυστικά καυστικό το κείμενο Βασικέ (όπως και η επιλογή των φωτό).
Το τρίτο το μακρύτερο, που λένε..
"Εν τω μεταξύ, οι άρπαγες δοκιμάζουν την αντοχή των θυμάτων τους. Άπλωσαν το χέρι τους μέσα στα ασφαλιστικά ταμεία και το έβγαλαν γεμάτο λάφυρα και χωρίς την παραμικρή γρατσουνιά μέχρι στιγμής. Η επιχείρηση συνεχίζεται. Ελεύθεροι χώροι, δάση, παραλίες, όσα μάθαμε να αποκαλούμε δημόσια αγαθά κατέληξαν να είναι ορεκτικό για τους ακόρεστους.
Φάνηκε καθαρά ότι η πείνα των χορτάτων είναι ένα πάθος που αυτοερεθίζεται ελλείψει αντίστασης.
Αξιωματούχοι του κράτους, διοικητές, πολιτικοί δεν διστάζουν να σφετεριστούν το παραπάνω, το ακόμη παραπάνω, μεθυσμένοι από το παιχνίδι:
«πάρε μέχρι να σε σταματήσουν». "
Β.Καραποστόλης
"Η πείνα των χορτάτων"
www.tanea.gr
Στην λεζάντα της τελευταίας φωτογραφίας θα μπορούσες να γράψεις "με τις υπουργικές εξαγγελίες για τον πολιτισμό εν γένει"...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Το αίτημα για ενίσχυση από το Κέντρο Κινηματογράφου δίκαιο φαντάζει υπό προϋποθέσεις. Μια από αυτές λέει πως οι χρηματοδοτούμενες ταινίες πρέπει να είναι ανταποδοτικές από πλευράς εισπράξεων ή από πλευράς βραβείων, ώστε να ευοδώνεται η όποια πολιτική από πλευράς κράτους. Εδώ έχουμε φτάσει στο περίεργο σημείο οι εγχώριοι κινηματογραφιστές να χρηματοδοτούνται από το κέντρο, να βραβεύονται μετά από το κράτος, να προβάλλονται οι δουλειές τους από την κρατική τηλεόραση και κάπου εκεί να λήγει πορεία τους. Αυτή η νοοτροπία παρήγαγε ένα στρατό δημοσίων υπαλλήλων-κινηματογραφιστών που με την πρώτη ευκαιρία απλώνουν πόδι ή χέρι στα κανάλια της Βουλής, στα Πανεπιστήμια, στα ΙΕΚ, ακόμα και στα σχολεία, προκειμένου να αυξήσουν τα εισοδήματα.Μια άλλη προϋπόθεση:δεν αρκεί να μιλάμε μόνο για χρήματα.Για να είναι σοβαρή μια προσέγγιση πρέπει να δούμε τα χρήματα που διατίθενται ανά ταινία και τα χρήματα τελικά που καταλήγουν στην ταινία.Έχει γίνει έλεγχος ποτέ πάνω σε αυτό;Μεγάλο το ζήτημα όντως. Και για κάθε φράση θα μπορούσε να γραφτεί ένα κεφάλαιο.Θέλω να πω πάντως ότι δεν με ενδιαφέρει τόσο αν χρηματοδοτούνται ή όχι οι Έλληνες κινηματογραφιστές.Με ενοχλεί όμως ότι οι Έλληνες κινηματογραφιστές αν δεν είναι κρατικοδίαιτοι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, δεν μπορούν να λειτουργήσουν.Ας παρουν μια ψηφιακή κάμερα, ένα μπουμ, κι ας βγουν στο δρόμο. Άπειρα τα θέματα. Αλλά όταν θέλουμε να κάνουμε τον Ταρκόφκσι,χωρίς να έχουμε τα φόντα, τότε μας φταίει πως δεν είχαμε τράβελινγκ και 5.000 μέτρα 35άρι για να υλοποιήσουμε το όραμά μας.Να γίνω πιο συγκεκριμένος:ο Τορνές άφησε έργο, χωρίς να πάρει χρήματα από το κέντρο.Άλλοι το έχουν ρουφήξει κυριολεκτικά και δε θυμόμαστε και τίποτα, με κορυφαίο τον σκηνοθέτη της τρίτης ηλικίας -ας μη λέμε ονόματα.Αρχή του παραμυθιού, καλησπέρα σας .
Επιτρέψτε μου να συνεχίσω με μια φανταστική ιστορία.Το κέντρο κινηματογράφου όπως γνωρίζετε δεν χρηματοδοτεί εξολοκλήρου μία ταινία.Καλύπτει ένα ποσοστό και το υπόλοιπο καλύπτεται από ιδιώτες παραγωγούς.Μέχρι εδώ δεν έχουμε πει τίποτα εξωπραγματικό.Ας αφήσουμε όμως τώρα τη φαντασία αχαλίνωτη, για να πούμε πράγματα που ΔΕΝ συμβαίνουν εδώ.Μια ταινία έχει προϋπολογισμό 200.000ευρώ,ας πούμε.Έρχεται το κέντρο, δίνει τα μισά και λέει στον Βασικό Μέτοχο (ας πούμε) "αγόρι μου βρες τα άλλα μισά από την ελεύθερη αγορά".Ο Βασικός Μέτοχος έρχεται στον Χ2.Ο Χ2 του λέει:"αγόρι μου, εγώ θα σου βάλω υπογραφή ότι δίνω χρήματα(για να εκταμιεύσουμε τα χρήματα του κέντρου), αλλά από πισω θα υπογράψουμε ότι δε σου δίνω τίποτα, έτσι;". Η ταινία λοιπόν που είχε προδιαγραφές 200.000ευρώ, ΑΝ ΣΥΝΕΒΑΙΝΑΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΑ, θα γυριζόταν με 100.000ευρώ.Είπατε τίποτα; Ε, από αυτά τα 100.000 ευρώ, εγώ ως παραγωγός δεν πρέπει να έχω 20.000 ευρώ κέρδος για τον κόπο μου;Και ο Βασικός Μέτοχος το 10%;?Βάλτε τα κάτω με κομπιουτεράκι και υπολογίστε πόσο θα άξιζε στο τέλος η ταινία, ΑΝ ΣΥΝΕΒΑΙΝΑΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ,ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΑ.Η κατακλείδα:αν συνέβαιναν αυτά, που δε συμβαίνουν κλπ.,κλπ,κλπ, θα ακούγατε ποτέ κανένα σκηνοθέτη να διαματυρόταν γιατί δεν τον χρηματοδοτούν οι ιδιώτες τους οποίους θα εμφάνιζε πλασματικά ως χρηματοδότες ή θα βολεύονταν άπαντες με τα κέρδη από το ποσοστό του κέντρου;Μπερδευτήκατε;Εγώ να δείτε...Εγώ να δείτε...Ευτυχώς πάντως τίποτα από τα παραπάνω δεν συμβαίνει στη χώρα μας όπου επαναλαμβάνω ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΧΏΡΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΝΟΜΙΜΑ.
υ.γ. Δεν είναι μόνο οι κάργιες θάνατος,Βασικέ Μέτοχε.Μια δεκαετία που πεθαίνω σ'αυτό τον τόπο συνειδητοποίησα ότι θάνατος είναι οι καργιόλες. Σε όλους τους χώρους.Με εκτίμηση.Χ2
Εχω την αίσθηση οτι όλες οι λειτουργίες μας ειναι σε "αναστολη" και κοντεύω να πιστέψω ότι ειναι και φυσιολογικό...
Εκείνοι που είναι σε πλήρη εγρήγορση ειναι κάποια λαμόγια παντός καιρού και χρώματος, που δεν αδειάζουν να τα κονομάνε και να δείχνουν άλλους για να μας μπερδεύουν...
Για τον Ζορό αρνούμαι να σχολιάσω, όσο και να λέω στον εαυτό μου ότι "δεν υπάρχει" δυστυχώς διαψεύδομαι κάθε φορά με το χειρότερο τρόπο...
Πολυ μα πολύ ενδιαφέροντα τα σχόλια του/της x2
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
@ χ2
Θίγεις πολλά και ενδιαφέροντα ζητήματα. Η άποψη μου είναι ότι σαφώς είναι καλό που υπάρχει το Κέντρο Κινηματογράφου, το οποίο λειτουργεί με προυπολογισμό γύρω στα 4 εκατομμύρια ευρώ. Γνωρίζουμε όλοι υποθέτω πολύ καλά ότι το σινεμά είναι δαπανηρή υπόθεση. Κινηματογράφος χωρίς χρήματα είναι ματαιοπονία. Η Γαλλία που κατέχει τα σκήπτρα του ευρωπαικού σινεμά διαθέτει 600 εκατομμύρια ευρώ από τον κρατικό προυπολογισμό. Στην Ελλάδα τα μεγέθη μας πρέπει να είναι ανάλογα με το προφίλ μίας ευρωπαικής χώρας όπως το Βέλγιο, η Σουηδία κλπ. Τα 4 εκατομμύρια που δίνονται στο κέντρο κινηματογράφου είναι τίποτα, τη στιγμή που 7 εκατομμύρια είναι ο προυπολογισμός του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Στη Γαλλία πάνω από 60 επιδοτημένες ταινίες το χρόνο δεν παίζονται πουθενά. Μένουν στα κουτιά. Έτσι όμως στηρίζεται το εθνικό σινεμά της Γαλλίας, που είναι πολύ σοβαρό εθνικό κεφάλαιο για τους Γάλλους.
Η λειτουργία του Κέντρου είναι κατώτερη των περιστάσεων. Συμφωνώ. Και το παράδειγμα σου μπορεί να είναι γεγονός. Ταινία όμως δεν θα υπάρχει. Θα έχουν φάει κάποιοι λεφτά για μία ακόμα φορά. Αυτό όμως είναι θέμα που αφορά στη λειτουργία του Κέντρου και όχι λόγος κατάργησης του.
Η περσινή παραγωγή σημαδεύτηκε από την ταινία του Γιάννη Σμαραγδή "Ελ Γκρέκο" με προυπολογισμό 8 εκατομμύρια. Κανονική υπερπαραγωγή. Πήρε από το Κέντρο 300.000 ευρώ. Είναι το μέγιστο ποσό που μπορεί να δώσει το Κέντρο. Έκανε 1,5 εκατομμύριο εισιτήρια. Η "Uranya" του Καπάκα έκανε 200.000, το "Πρώτη φορά νονός" της Μαλέα έκανε 500.000. Αυτά είναι τεράστια νούμερα, δεν είναι αστεία.
Μιλάμε για μία νέα ελπιδοφόρα εποχή στο σινεμά. Οι ταινίες της Βούλγαρη και του Αναστόπουλου στο περσινό φεστιβάλ άφησαν τις καλλίτερες εντυπώσεις.
Το Κέντρο είναι ζωτικής σημασίας για το ελληνικό σινεμά. Οι πουστιές της διοίκησης στόχο έχουν την απαξίωση του.
ΥΓ Για τις καργιόλες που λες, μαζί σου.
@mtryfo Είμαι "Ο":) Το παράδειγμά μου δεν αναφερόταν κατ' ανάγκην σε λαμόγια, κι αυτό είναι το χειρότερο.Σε άτολμα ανθρωπάκια αναφερόταν, που θέλουν να επιβιώσουν εκμεταλλευόμενα τα κενά του συστήματος,γιατί αλλιώς δεν.
@Βασικέ Μέτοχε:το κεντο αν θυμαμαι καλά δεν έχει έναν πάγιο προϋπολογισμό, αλλά διαχειρίζεται ετησίως ένα ποσοστό από τα έσοδα του ΟΠΑΠ.Ωστόσο δεν είναι μόνο εκεί το πρόβλημα.Οι ταινίες που έχουν εισπρακτική επιτυχία, θα έπρεπε υπό κανονικές συνθήκες να είναι δουλειά ιδιωτών παραγωγών.Των σύγχρονων Φίνος Φιλμ κατά κάποιο τρόπο.Το κέντρο υπάρχει για να προωθήσει την εθνική κινηματογραφία,ό,τι κι αν αυτό συνεπάγεται.Κυρίως όμως συνεπάγεται ταινίες όχι απαραίτητα εμπορικές ή προσοδοφόρες.Έχει γίνει λοιπόν σοβαρά κάποια συζήτηση για το μοντέλο κινηματογράφου που θα προέκρινε; Θα μπορούσε το Κέντρο να δίνει χρήματα για να γυρίζονται ουέστερν, ακόμα και αν έσπαγαν τα ταμεία; Να γυρίζονται πορνό, ακόμα και αν ο κόσμος έκανε ουρές; Έχει την πρόθεση το Κέντρο να χτυπήσει τις χολιγουντιανές υπερπαραγωγές; Έχει υπάρξει ποτέ μια σοβαρή προσέγγιση στα ζητήματα διανομής; Σε ποια κανάλια στο εξωτερικό πωλούνται ελληνικές ταινίες; Σε ποια σινεμά παίζονται; Ακριβώς, αυτό που λέω κι εγώ είναι ότι οι κινηματογραφιστές για τη συνολική λειτουργία του κέντρου θα έπρεπε να θέτουν ερωτήματα.Όχι να κάνουν τις πάπιες στα δύσκολα, γιατί αρκούνται στο δια ταύτα,δηλαδή στο ότι "κέντρο κερνάει, κράτος βραβεύει",άρα "λύσαμε το βιοποριστικό μας πρόβλημα με μια ταινία κάθε πέντε χρόνια". Οι άνθρωποι της Τέχνης είναι καλά παιδιά.Δεν γίνονται ενοχλητικοί.Χρήματα ζητάνε μόνο μια φορά στο τόσο, κι αν δεν τα παίρνουνε, το πιο εύκολο είναι να τα βάλουν με ένα κόμμα, βάζοντας ταυτόχρονα τις βάσεις για να γίνουν αρεστοί από το αλλο κόμμα.Αλήθεια, τι έγινε με το ποσοστό που θα έπρεπε να πληρώνουν τα ιδιωτικά κανάλια στις επαναπροβολές των ταινιών;Για τις πρεριπτώσεις Βούλγαρη και Αναστόπουλου θα μου επιτρέψεις να έχω τους ενδοιασμούς μου.Και τα παιδιά του μακαρίτη του Διονυσίου για σπουδαίοι τραγουδιστές διαφημίζονται, όταν φεύγουμε όμως από τα μαγαζιά, άλλα λέμε.Και ο Γιώργος γιος του Ανδρέα είναι. Με τρομάζουν τόσα κληρονομικά χαρίσματα.Ο Θάνος Αναστόπουλος,ναι, είναι ταλαντούχος.Και ευφυής.Γι'αυτό έκανε μια ταινία στα πλαίσια του πολίτικαλ κορέκτ.Κανέναν δεν ενοχλεί, γιατί η κοινωνία ήδη βρίσκεται δέκα βήματα πιο πέρα από την ταινία του.Καλημέρα σε όλους, κι αν κάτι δεν είναι σαφές ή καλοδιατυπωμένο,συμπαθάτε με,καλά καλά ούτε καφέ δεν έχουμε πιεί.
@ χ2
Τουλάχιστον ας ξεχωρίσουμε από την περσινή παραγωγή την "Ελλη" του Θανάση Καρανικόλα που ζει και εργάζεται στη Γερμανία και χρηματοδοτήθηκε από το Γερμανικό Κέντρο Κινηματογράφου για να δημιουργήσει μία γερμανική ταινία για ένα ελληνικό θέμα. Μία ελληνίδα μετανάστρια του Βούπερταλ. Τι λες?
Όσο πιο μακριά τόσο πιο καλά.Φυσικά συμφωνώ, μέσα στο τραίνο Γερμανίας-Αθηνών:)
Τελικά, αυτή η κυβέρνηση αρχικά μαθήτευσε στη λαμογιά του ΠΑΣΟΚ και τώρα κάνει πατροκτονία, διαλύοντας ό,τι πετυχημένο έκτισε εκείνο!
Όσο για εμάς, καθόμαστε και την παρακολουθούμε με γουρλωμένα τα μάτια, επειδή δεν πιστεύουμε πως είναι αληθινά αυτά που βλέπουμε!
Το ξύπνημα στον εφιάλτη!
Y.Γ. Η τελευταία φωτογραφία δεν παίζεται!
Μπράβο στον Χ2. Όσο για μένα, δεν πιστεύω πια στο μοντέλο πληρώνει το κράτος για να ζήσουμε.
Το κράτος πρέπει να προωθεί συγκεκριμένα πράγματα (ταινίες ειδικού ενδιαφέροντος, να βοηθήσει στην δημιουργία κινηματογραφικής βιομηχανίας ή ό,τι άλλο) αλλά να έχει συγκεκριμένους και δηλωμένους σκοπούς και να κρίνεται από το αν τους πετυχαίνει.
@ βάσκες
Η διακοπή της χρηματοδότησης του Κέντρου κινηματογράφου είναι επιζήμια για το ελληνικό σινεμά. Από όποια πλευρά να το προσεγγίσει κανείς. Στην ουσία δεν διαφωνούμε με τον Χ2. Η συζήτηση που προτείνει ο Χ2 για το τι σινεμά θέλουμε είναι πολύ σοβαρό ζήτημα και οφείλει να απασχολεί τους ανθρώπους του κινηματογράφου. Επίσης η θέση του Χ2 για τις επιλογές των ταινιών από το Κέντρο με βρίσκει σύμφωνο.
Και για να μην υπάρχουν παρανοήσεις. Δεν προκρίνω την κρατική επιχορήγηση ως μοναδική διέξοδο. Το αντίθετο. Η περσινή παραγωγή αφορούσε εκπλήξεις με ταινίες που κόπηκαν από το κέντρο. Σημείωσε ότι οι περσινές ταινίες που έκαναν τα εισιτήρια βασίστηκαν και σε πόρους εκτός του Κέντρου. Η "άνοιξη" του ελληνικού σινεμά για να δώσει και καρπούς χρειάζεται δυνατές και στέρεες βάσεις. Δηλαδή φορείς ικανούς να διαχειριστούν τα ζητήματα που προκύπτουν. Κλείσιμο του κέντρου κινηματογράφου σημαίνει αυτόματα και θάνατος του ελληνικού σινεμά.
Το στοίχημα πρέπει να είναι καλλίτερο ελληνικό σινεμά με ένα κατά πολύ ανώτερο κέντρο κινηματογράφου.
@Δε θυμάμαι πότε πρωτάκουσα την αισιόδοξη φράση "άνοιξη του ελληνικού σινεμά". Νομίζω τη χρονιά με τα έπη του μικροαστισμού: το Βαλκανιζάτέρ του Γκορίτσα, τον Δημακόπουλο του Χούρσογλου και το τέλος εποχής του Κόκκινου.Από τότε πολλά χρόνια έχουν παρέλθει και όπως φαίνεται δεν έχουμε αλλάξει σεζόν.Αυτό από μόνο του κάτι λέει.
@Μην λησμονούμε ότι το ελληνικό σινεμά έφτασε στο απόγειό του υπαγόμενο στο Υπουργείο Βιομηχανίας(αν δε γελιέμαι), χωρίς την ύπαρξη κανενός Κέντρου Κινηματογράφου. Όπως μπόρεσε να ζήσει τότε, θα μπορούσε κάλλιστα να πεθάνει σήμερα.Παρά το ότι Κέντρο σήμερα υπάρχει.
@Τι είναι εκείνο που μας κάνει να πιστεύουμε πως ένας διεφθαρμένος κρατικός μηχανισμός, μπορεί να είναι απόλυτα επιτυχημένος στην επιλογή των έργων τέχνης;Με άλλα λόγια: ο Χούρσογλου ή ο Βούλγαρης ή ο Σμαραγδής ή ο οποιοδήποτε μπορεί να είναι καλύτερος από τον μηχανισμό από τον οποίο χρηματοδοτείται; "Αγαπητέ μου η μουσική που ζητήσατε θα φτάσει με γρήγορο καλπασμό στην αυτοκρατορική σας αυλή", απαντούσε ο Μπετόβεν σε κάποιον που του ειχε απαιτήσει έναντι μεγάλης αμοιβής να συνθέσει μουσική για άλογα.
@ Στο σινεμά σήμερα απουσιάζει το "εναντίον".Κάτι σαν το πνεύμα του κειμένου "Ενάντια στον Κινηματογράφου του μπαμπα", με το οποίο εμφανίστηκε το γερμανικό νέο κύμα-άουφμπρουχ? Αν βρω και το ποίημα του Γκοντάρ "Γράμμα στους φιλους μου για να μάθουν να κανουν κινηματογράφο"...
@Θυμαμαι τον γιο του Σάουρα σε ένα συνέδριο.Είναι παραγωγός, δ/ντης παραγωγης δεν συγκράτησα.Κόλλησα στην πρώτη φράση με την οποία άρχισε την ομιλία του "πρέπει να ξέρετε ότι κάνετε ταινίες για να πουλάνε οι καντίνες στα σινεμά ποπ κορν". Αυτές ήταν οι οδηγίες της Ευρώπης για τις χρηματοδοτήσεις.
@ Τον Ελ Γκρέκο δεν τον είδα.Διάβασα κάποιες κριτικές που του χρέωναν σχεδόν παραχάραξη του θέματος.Δεν ξέρω. Φοβάμαι ότι όσοι είδαν και το προηγούμενο, τον Καβάφη, δεν έγιναν σοφότεροι.Αλλά υπάρχει ένας κοινος παρανομαστής, η πεπατημένη.Ταινίες πάνω σε ό,τι θεωρείται ήδη αποδεκτό. Ξέρετε τι θα ήθελα να δω; μια ταινια για τον Κάλα.Μια ταινία για τη "Σκηνή", τώρα που καποια από τα μέλη της βρίσκονται στη ζωή.Μιλάω για τον Πάνο τον Κουτρουμπούση, τον Μείμάρη, τον Πουλικάκο και κανα δυό ακόμη.Μια ταινία για τον Σκαλκώτα.Και άλλες φυσικά.
@Διάβασα ότι στο Φεστιβάλ Βενετίας δεν πήγε τελικά καμία ελληνική ταινία.Και ότι ο Αγγελόπουλος απέσυρε τη δική του,για κάποια θέματα διαδικαστικά.Να πώ την αλήθεια, και όπως λέμε όλοι "αν ήμουν Πρόέδρος του Κέντρου" με τέτοια συμπεριφρά, δεν θα το έκλεινα απλώς.Θα τους ζηταγα πίσω και τα χρήματα που τους έδωσα.Άκου να πάρει την ταινία,γιατί δεν μπορούν να έρθουν οι ηθοποιοί του...
@Αν τα διαβάσατε όλα μεχρι εδώ σας θαυμάζω απεριόριστά.Βασκες ευχαριστώ για τη δημόσια συμφωνία,Βασικέ Μέτοχε σ'ευχαριστώ για την υπομονή.
Δική μου η ευχαρίστηση για την συμμετοχή, Χ2 παρά τις επιμέρους μικροδιαφωνίες μας.
ΥΓ Ξέχασες τον Γιάνναρη από τη λίστα σου...
:) Τον παρέλειψα, σκόπιμα:)Μ' αρέσει ο Γιάνναρης,νομίζω όμως ότι από την ώρα που ήρθε εδώ δεν έκανε ούτε τα μισά από όσα θα είχε κάνει αν είχε μείνει έξω.Συν η δύσκολη προσωπικότητα.Αλλά να ζητήσω και μία χάρη; ο Αχιλλέας ο Ψαλτόπουλος τι κάνει τώρα στη Θεσσαλονίκη; Τον θεωρώ από τους αφανείς και αδικημένους εργάτες του χώρου, αν και δεν τον γνωρίζω προσωπικά.
Καλό μήνα στον οικοδεσπότη και τους σχολιάζοντες.
Γράφηκαν όμορφες και συγκροτημένες απόψεις σχετικά με το θέμα.
Πολύ κακώς σταματά η χρηματοδότηση, αλλά και απ την άλλη, έχω ακούσει και γιά κατασπατάληση του δημόσιου χρήματος, με τα στεγανά και τις κλίκες που δημιουργούνται στον χώρο του κινηματογράφου.
Πιστεύω πως κανόνας έχει γίνει να μη αμοίβεται ο πρωτοπόρος, ο καλύτερος ο ποιοτικότερος, αλλά ο ιντριγκαδόρος και ο γλειψειματίας.
Καλησπέρα. Απλά πέρασα να πω καλό μήνα και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού.
Το τρένο του πολιτισμού ήρθε,σφύριξε,πέρασε και τώρα είναι αργά. Δεν ξέρω τι γίνεται Βόρεια αλλά στο Αθενς επι πολλά χρόνια οι κινηματογραφιστές πέρνανε πολλά λεφτά και βγάζανε πολύ κακές ταινίες...
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα