Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2007

Ο Τυφλός Μπιγκ Μπράδερ

Μία από τις αγαπημένες μορφές της μυθολογίας ήταν ο μάντης Τειρεσίας. Ο τυφλός προφήτης και οιωνοσκόπος. Έζησε επτά γενιές ευλογημένος από τον Δία. Τυφλώθηκε όταν είδε γυμνή στο μπάνιο την θεά Αθηνά. Συνδέεται με όλα τα γεγονότα της Θήβας, της πόλης που έζησε στην αυλή των Λαβδακιδών. Στην Οδύσσεια συμβουλεύει-μαντεύοντας- ως νεκρός πια, τον Οδυσσέα όταν αυτός κατεβαίνει στον Άδη. Το καλοκαίρι του 1997 στην παράσταση "Βάκχες" του Ευριπίδη από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε σκηνοθεσία του γερμανοελβετού Ματίας Λάνγκχοφ, ο μάντης Τειρεσίας, είχε εμφανιστεί στη σκηνή με μαύρα γυαλιά σαν τον Μίμη Φωτόπουλο στην "κάλπικη λύρα", κρατώντας ακορντεόν ξεσηκώνοντας θύελλα διαμαρτυριών στις κερκίδες του θεάτρου δάσους μεταξύ των θεατών. Όταν παίχτηκε η παράσταση στην Επίδαυρο στα τέλη Αυγούστου της ίδιας χρονιάς έγινε ο χαμός. Είχα βρει την παράσταση πολύ πρωτότυπη και πετυχημένη τότε. Μου άρεσε πολύ εκείνη η προκλητική προσέγγιση - ύμνος στην νεοελληνική κακογουστιά - του Λάνγκχοφ. Θεωρούσα ότι όσοι αντιδρούσαν ένιωθαν ότι απειλείται η "σύμβασή" τους με την τέχνη. Ο Μηνάς Χατζησάββας ως Διόνυσος (φωτογραφία) με ενθουσίασε. Έβλεπα ως πολύ σπουδαίο το γεγονός ότι το κοινό διαφωνούσε έντονα φωνάζοντας για την απόδοση μίας αρχαίας τραγωδίας από τον βάρβαρο ξένο που τόλμησε -πρώτος αυτός- να εμφανίσει γυμνό τον Διόνυσο-Χατζησάββα στην Επίδαυρο, εικοσιπέντε αιώνες από τότε που γράφτηκε από τον Ευριπίδη, λίγο πριν πεθάνει, αντί να πλακώνεται για τον Πάοκ, τον Άρη και τον Ηρακλή.
Εκείνο που δεν ήξερα τότε ήταν ότι την ίδια χρονιά το 1997 η ένωση ελληνικών τραπεζών "ανέβασε" τον δικό της τυφλό μάντη σε ένα ιδιαίτερο θέατρο του παραλόγου ιδρύοντας την "τειρεσίας αε" για να ελέγχονται οι υψηλού κινδύνου δανειολήπτες-πελάτες των τραπεζών. Η ιστορία ξεκίνησε ως δημιουργία αρχείου για τις ακάλυπτες επιταγές. Από τότε η ανώνυμη εταιρεία "τειρεσίας" οργανώθηκε, στελεχώθηκε και σήμερα αποτελεί τον επίσημο ρουφιάνο των τραπεζών, παραβιάζοντας κάθε έννοια εμπιστευτικότητας, χρησιμοποιώντας τα προσωπικά δεδομένα των Ελλήνων πολιτών που συναλλάσσονται με τις τράπεζες και επιβάλλοντας ποινές σε παράβαση της έννομης συνταγματικής λειτουργίας, αποκλείοντας χιλιάδες πολίτες από την αγορά. Διαφημίζει μάλιστα το ποινολόγιο της με ολοσέλιδες καταχωρήσεις στον τύπο. Σήμερα ο τραπεζικός "τειρεσίας" ενημερώνεται για τις αποφάσεις διαταγών πληρωμής των πρωτοδικείων και ειρηνοδικείων όλης της χώρας, για τις κατασχέσεις, για τις υποθήκες, για τα δάνεια που συνάπτουν οι πολίτες είτε αυτά εξυπηρετούνται κανονικά είτε όχι. Έτσι μην απορείτε που αυτές τις ημέρες έχετε κατακλυστεί, από επιστολές και τηλεφωνήματα από τραπεζίτες που σας προτείνουν να σας δώσουν χαμογελαστοί κάρτες, δάνεια,γραμμές χρηματοδότησης και ότι άλλο φανταστεί ο νους σας. Πριν σας καλέσουν έχουν μπει στον μεγάλο αδελφό-τειρεσία, έχουν ελέγξει τα προσωπικά σας δεδομένα, έχουν δει εάν έχετε δάνεια, με ποια τράπεζα συνεργάζεσθε, έχουν εκτιμήσει τι θα σας πλασάρουν και ρίχνουν το δόλωμα. Τα προσωπικά μας δεδομένα είναι διαθέσιμα και στον τελευταίο τραπεζικό υπάλληλο για να κάνει παιχνίδι. Τέλος της χρονιάς είναι και οι τράπεζες έχουν ανάγκη να γράψουν νούμερα στους ετήσιους ισολογισμούς τους και πλειοδοτούν σε παροχές. Ότι θέλει ο λαός. Το τραπεζικό κατάστημα της γειτονιάς σας είναι εδώ να υλοποιήσει τα πλέον τρελά σας όνειρα. Με διαφορά επιτοκίων χορηγήσεων - καταθέσεων δεκαοκτώ μονάδων. Με άσκηση πίεσης στον δανειολήπτη για υποχρεωτική ασφάλεια ζωής ή λήψη συνδρομητικής πιστωτικής κάρτας από την τράπεζα. Και σε όποιον αρέσει. Η ασυδοσία σε όλο της το μεγαλείο. Οι τράπεζες ως επίσημοι τοκογλύφοι σε παρακαλάνε να σου δώσουν ότι λαχταρά η ψυχή σου και σε περιμένουν στην γωνία να σε ξεσκίσουν στην πρώτη καθυστέρηση πληρωμής. Επίσημοι τοκογλύφοι με υπερκέρδη και μηχανισμό ρουφιανιάς που φέρει το όνομα του μυθικού τυφλού μάντη. Σε ένα πλαίσιο που τους δίνει το δικαίωμα να βγάζουν στον πλειστηριασμό τα ακίνητα των οφειλετών τους για δέκα χιλιάδες ευρώ (παλαιότερα το όριο ήταν χίλια ευρώ) ξεσπιτώνοντας αφελείς δανειολήπτες που κυκλοφορούσαν με δέκα πιστωτικές ενώ είχαν μισθό επτακόσια ευρώ και ίσως πίστεψαν ότι έκαναν φίλους τους τραπεζίτες. Η θέση "ας πρόσεχαν και να μην δανείζονταν" είναι υβριστική. Να μην τους δάνειζαν. Δεν είναι δυνατό να δανείζουν οι τράπεζες ασύστολα, εξαπατώντας και παραπλανώντας με σκοπό την εξεύρεση θυμάτων. Όσο περισσότεροι κακοπληρωτές, τόσο το καλλίτερο. Το κοντέρ γράφει. Έτσι για παράδειγμα μία ληξιπρόθεσμη πληρωμή ύψους 6.000 - το παράδειγμα πραγματικό - διαμορφώνεται σε 21.000 μέσα σε δύο χρόνια με έξοδα πλειστηριασμών, δικηγόρων, δικαστικών επιμελητών, αρπακτικών και λοιπών αρουραίων. Αλλά να λέμε και τα καλά του πιστωτικού συστήματος. Υπάρχει η Τράπεζα της Ελλάδας, ο ελεγκτικός μηχανισμός που εγγυάται την άψογη λειτουργία του πιστωτικού συστήματος της χώρας. Με συγκίνησε ο κύριος διοικητής τις προάλλες. Τάχθηκε επιχειρηματολογώντας με το στυλ του άτεγκτου τεχνοκράτη υπέρ της μείωσης των συντάξεων και του παγώματος των μισθών για το νοικοκύρεμα της ελληνικής οικονομίας. Τις προηγούμενες ημέρες ο κύριος διοικητής με εγκύκλιό του αύξησε το μηνιαίο μισθό του διοικητή , δηλαδή του εαυτού του, από είκοσι σε εικοσιοκτώ χιλιάδες ευρώ. Γι αυτό βγαίνει με τα ροδαλά, παιδικά θαρρείς μαγουλάκια του στην τηλεόραση και λέει αυτά που λέει χωρίς ίχνος ντροπής. Εικοσιοκτώ χιλιάδες ευρώ μηνιαίως. Ο μισθός του δημοσίου λειτουργού που βγαίνει στα κανάλια και επιχειρηματολογεί για το πάγωμα των μισθών και των συντάξεων. Ένωση Ελληνικών Τραπεζών. Ελλάς Ελλήνων Τοκογλύφων. Στο τελευταίο τηλεφώνημα που μου έγινε από τράπεζα απάντησα ότι δανείζομαι μόνο από τοκογλύφους γιατί είναι φθηνότεροι και το πολύ-πολύ ο τοκογλύφος να με καθαρίσει σαν ορίτζιναλ μαφιόζος εάν δεν ξοφλήσω την υποχρέωσή μου, η οικογένειά μου όμως θα χει σπίτι για να μείνει. Η τράπεζα - σαν ιμιτασιόν μαφιόζος - θα μου το βγάλει στο σφυρί και θα μείνω στο δρόμο. Ο υπάλληλος στην άλλη άκρη της γραμμής τάχασε. Δεν του χε ξανατύχει φαίνεται. Μάλλον ανήκω σε μία μειοψηφία ρομαντικών που σαν φυσικό πρόσωπο δεν έχω πιστωτικές κάρτες, δεν δανείζομαι ποτέ και θεωρώ ότι είναι πολύ μεγάλη παραχώρηση που διατηρώ τραπεζικούς λογαριασμούς και εμπιστεύομαι χρήματα στις τράπεζες. Οι τράπεζες λειτουργούν ως επίσημοι ληστές χρεώνοντας ότι γουστάρουν. Έχουν βρει και τα κάνουν. Η δράση τους θα διορθωθεί μόνο όταν ο δανειολήπτης λειτουργήσει σαν συνειδητοποιημένος πολίτης και όχι σαν λιμασμένος καταναλωτής που αποδέχεται ότι του σερβίρουν οι τράπεζες για να ικανοποιήσει τις καταναλωτικές του διαστροφές.
Αν λοιπόν οι "Βάκχες" του Λάνγκχοφ ήταν μία προκλητική ή ακόμα και προβοκατόρικη παράσταση, ο "τειρεσίας" των τραπεζών είναι μία οργουελιανή πραγματικότητα. Έτσι οι τράπεζες αμαύρωσαν την εικόνα του αγαπητού από τα γυμνασιακά μου χρόνια μυθικού Τειρεσία και τον διέσυραν με τις πράξεις τους. Στις Βάκχες του Ευριπίδη η Αγαύη με τα μέλη στα χέρια του διαμελισμένου Πενθέα θρηνεί σπαρακτικά επί σκηνής τον τραγικό χαμό του γιου της που αγνόησε τις συμβουλές του μάντη Τειρεσία. Στη σύγχρονη Ελλάδα οι πρωταγωνιστές μίας άλλης νεώτερης τραγωδίας, οι τραπεζίτες, με φόντο τα διαμελισμένα μέλη των κατακρεουργημένων αλυσοδεμένων δανειοληπτών, ετοιμάζονται για το χριστουγεννιάτικο ρεβεγιόν έμπλεοι αυτοθαυμασμού για τα οικονομικά στοιχεία της χρονιάς που φεύγει, στηριζόμενα εν πολλοίς στο επιτυχές φακέλωμα των πελατών τους από τα αρχεία του δικού τους ανοιχτομάτη "τειρεσία".

60 σχόλια:

Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 11:47 π.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Βασικέ, διάβασα άλλο ένα εύστοχο και καίριο σχόλιο για το ''brave new world'' που μας ξημερώνει.
Απο τις πολλές πτυχές του θέματος που θίγεις επισημαίνω μία: ''Η θέση "ας πρόσεχαν και να μην δανείζονταν" είναι υβριστική.''

Είναι ακριβώς εκεί που, κατά την ταπεινή μου γνώμη την πατάνε πολλοί από τους ''νομοταγείς'' συμπολίτες. Δεν έχει σημασία αν η πρέζα κυκλοφορεί ελεύθερη εκεί έξω, νομίζουν, πρέπει εσύ να προσέχεις να την αποφεύγεις. Δεν φταίνε οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις (που κατέχουν δημόσιο αγαθό, τις συχνότητες) για τα τηλεσκουπίδια, πρέπει εσύ να φροντίσεις να τα αποφεύγεις. Και αν αυτά συνεχίζουν να μπαίνουν από τα ανοιχτά παράθυρα, είναι ευθύνη σου να αγοράσεις ένα καλό ζευγάρι ωτοασπίδες. Ο φιλελευθερισμός δοκιμάζει τα όρια του.

Προσωπικά, έγινα κάτοχος πιστωτικής κάρτας μιας τράπεζας χωρίς να το γνωρίζω. Μου εστάλη ταχυδρομικώς. ''Δωρεάν'' το πρώτο καιρό, με μια μικρούλα συνδρομή μετά. Ευτυχώς μου αναγνωρίστηκε το δικαίωμα να την ακυρώσω. Πάλι καλά.

Νομίζω ότι το σχόλιο περί ορίτζιναλ- ιμιτασιόν τοκογλύφου είναι απλά καταπληκτικό.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 12:19 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ tristan,

Ο φουκαράς ο υπάλληλος έπαθε σοκ όταν του το είπα. Ελπίζω να γλίτωσα από δαύτους.
Η λογική του "ας πρόσεχες" αντιστοιχεί στη ζούγκλα και όχι σε μία ευνομούμενη κοινωνία. Το αστείο είναι ότι οι τραπεζίτες λένε τέτοια και για τις μεταξύ των τραπεζών σχέσεις όπου κοιτά να "ρίξει" ο ένας τον άλλο. Ζούγκλα φίλε tristan, κανονική.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 12:41 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Το κοινό έκραξε την παράσταση των Βακχών τότε. Τους τραπεζίτες θα τους κράξει κανείς που μας ληστεύουν στο ίσωμα?

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 12:51 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

@ Tristan

" ...και αν τα σκουπίδια " κάθε συχνότητας συνεχίζουν να μπαίνουν από τα ανοιχτά παράθυρα,είναι ευθύνη σου ν' αγοράσεις ένα καλό ζευγάρι ωτοασπίδες. "
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 2:15 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger αθεόφοβος είπε...

Σε πολλά έχεις δίκιο ,αλλά τα πράγματα δεν έιναι παντα μαύρο,άσπρο.
Προσωπικά έχω πιστωτικές κάρτες δωρεάν με άμεση πληρωμή όλου του ποσού και με κέρδος μέχρι στιγμής τουλάχιστον 150 ευρώ από την έκπτωση που έχω με την πληρωμή μέσω κάρτας του κινητού.
Έχω αγοράσει πράγματα με πιστωτική κάρτα και άτοκη εξόφληση μέσα σε 2 χρόνια με τα λεφτά μου να τοκίζονται το διάστημα αυτό αντί να τα ξοφλήσω τοις μετρητοίς όπως είχα σκοπό.
Έχω πάρει στο παρελθόν δάνειο από τράπεζες και ήταν σημαντικό το κέρδος που απεκόμισα από αυτό φροντίζοντας βέβαια πάντα η αποπληρωμή του να είναι απόλυτα εφικτή και μέσα στις οικονομικές μου δυνατότητες.
Υπάρχει βέβαια και η κατηγορία που χρεώνεται χωρις ιδιαίτερη σκέψη και που πιστεύει ότι όλα θα τα βολέψει και κατά κάποιο μαγικό τρόπο όλα θα τους πάνε καλά και θα βρούν με θαυμαστό τρόπο τη λύση.
Γι΄αυτούς είχα γράψει στο παρελθόν το ποστ Ο μαγικός τρόπος σκέψης
http://atheofobos.blogspot.com/2006/09/blog-post_25.html

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 3:39 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Πολύ όμορφο ¨δέσιμο¨του Τείρεσία μάντη με τον Τειρεσία χαφιέ των τραπεζών.
Γενικά όμως είμαι κατά των αφελών(κουτοπόνηρων)που νομίζοντας ότι μπορούν να ξεγελάσουν τις τράπεζες,δανείζονται χωρίς να νοιάζονται για το πως θα επιστρέψουν αυτά τα δανεικά.
Δεν είναι ανάγκη να τα περιμένουμε όλα από την πολιτεία και να λέμε ότι πρέπει το κράτος να βάλει φραγμό ...στη βλακεία!
Έβλεπα πριν κάμποσο καιρό στην τιβι κάποια κυρία που έλεγε ότι έχει 42(!!!)κάρτες και ζητούσε βοήθεια να μπορέσει να ξεχρεωθεί γιατί οι ¨ληστρικές¨τράπεζες θα τις έπαιρναν το σπίτι!
Θα συμφωνήσω με τον αθεόφοβο ως προς την χρησιμότητα της πιστωτικής κάρτας,που πέραν του ότι σε απαλλάσσει από το να κουβαλάς μετρητά μαζί σου,σου ¨επιστρέφει¨ και χρήματα αν τη χειρίζεσαι σωστά.
Τέλος,ας μην ξεχνάμε πως μέχρι τις αρχές της δεκαετίας το '90 δεν μπορούσες να πάρεις δάνειο από καμία τράπεζα αν δεν είχες κάποια συγκεκριμένη οικονομική επιφάνεια.
Για να μη θεωρηθεί όμως ότι είμαι οπαδός και θαυμαστής του Γκαργκάνα και των θεωριών του περί μείωσης μισθών κλπ,θα πω ότι ας μην στεκόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα και περιμένουμε είτε με κατάρες είτε με ευχές,να ρθουν οι λύσεις εξ ουρανού.
Τις λύσεις αυτές δεν τις πιστεύει ούτε και ο Χριστόδουλος...

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 4:13 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ αθεόφοβος

το θέμα του ποστ είναι ο χαφιεδισμός μέσω του τειρεσία. Δευτερευόντως ασχολήθηκα με τις χρεώσεις και τις κάρτες. Αγαπητέ μου αθεόφοβε εάν οι τράπεζες είχαν πελάτες σαν και σένα θα είχαν κλείσει από χρόνια. Τους άλλους αυτούς με τη "μαγική σκέψη" θέλουν. Αυτούς που πληρώνουν την "ελάχιστη καταβολή" κάθε μήνα και συσσωρεύουν χρέη . Δεν αμφιβάλλω για ότι αναφέρεις. Εσύ και οι σαν και σένα συγκροτημένοι άνθρωποι με συνείδηση του κόστους και του χρήματος δεν κινδυνεύουν από την ασυδοσία των τραπεζών. Για τις "άτοκες" δόσεις που λες θα σου πω τι κάνω. Πάω στο ταμείο και λέω "dinners". Αμέσως ο ιδιοκτήτης στραβοκοιτάζει. Του κάνω ένα παζάρι για πληρωμή με μετρητά, κόβει ότι κόψει και ωφελούμαι τους τόκους που λες. Και πιάνει πάντα. Το ρευστό σήμερα είναι δύναμη στην αγορά. Επίσης πολλά καταστήματα σε παλιούς πελάτες και φίλους που έχουν εμπιστοσύνη έχουν "καρτέλα". Το αποτέλεσμα είναι άτοκες δόσεις για τον πελάτη, χωρίς προμήθεια της τράπεζας για τον καταστηματάρχη.

Για να μην χανόμαστε. Ο "τειρεσίας" χρησιμοποιεί τα προσωπικά μας δεδομένα και επιβάλλει ποινές κατά πλήρη παράβαση του συντάγματος. Ποινές δεν μπορούν να επιβάλλουν οι ιδιώτες και οι τράπεζες.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 4:19 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Βάσσια είπε...

vasike, εξαιρετικό κείμενο και αντιστοιχίες.
Ο Τειρεσίας της αρχαιότητας και το κακό του σημερινό συνονόματο, είναι μία από τις ορατές πλέον άσχημες πλευρές της πραγματικότητας που ζούμε.
Και είναι δύο ξέρετε, ο "Λευκός" και ο "Μαύρος", μαθαίνω από ένα φίλο, τραπεζικό.
Από τη μία "πλευρίζουν" τους πολίτες για να πάρουν δάνεια, και από την άλλη.τους ζωγραφίζουν κανονικότατα.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 4:22 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ syneas

Κουτουπόνηρους, φουκαράδες με 42 κάρτες που βγάινουν στα παράθυρα, βλαμμένους κλπ, τους αφήνουμε στην άκρη. Οι τράπεζες γιατί τους δανείζουν? Δεν τους βλέπουν?

Όπως είπα και στον αθεόφοβο το θέμα είναι ο χαφιεδισμός του "τειρεσία". Τι κάνουν γι αυτό οι ενώσεις καταναλωτών και δανειοληπτών, οι πολίτες γιατί δεν μηνύουν τον "τειρεσία" που επιβάλει ποινές? Αυτό είναι το θέμα και έχεις δίκιο που λες ότι δεν πρέπει να καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα.

Όταν θα μπει και ο xasodikis στα σχόλια θα μας πει εάν έχω δίκιο.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 4:25 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ vassia

Αυτό ακριβώς. Ελπίζω να υπάρξει αφορμή να ειπωθούν τα πράγματα με το όνομά τους : Τοκογλύφοι, ληστές, ρουφιάνοι,χαφιέδες, νταβατζήδες ανεξέλεγκτοι.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 4:39 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ leonidas

Το "κραξιμο" στην παράσταση του κθβε ήταν το κάτι άλλο. Ήμουν στην πρεμιέρα στο θέατρο δάσους. Οι αντιδράσεις ξεκίνησαν από τους αποκλεισμένους από τον Λάνγκχοφ ηθοποιούς του κθβε που ήξεραν την παράσταση από τις πρόβες. Όταν άρχιζαν να φωνάζουν από τις κερκίδες , γνωρίζοντας τα πρόσωπα νόμισα στην αρχή ότι ήταν μέρος της παράστασης!! Πολύ μου άρεσε που είδα ανθρώπους να μαλώνουν για μία παράσταση. Ήταν η χρονιά της πολιτιστικής πρωτεύουσας.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 6:33 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Μετεωρίτης είπε...

καλησπέρα, εξαιρετικός ο παραλληλισμός!!
Μου είχε φανεί τρομαχτικό "εύρημα" η ονομασία Τειρεσίας. Τον όρο τον συναντούσα πολλές φορές στην παλιά μου δουλειά όπου μαθαίναμε για τουα αξιόπιστους πελάτες και τους άλους, τους καλοπληρωτές...
Ως λαός όμως έχουμε μέσα μας το γονίδιο του ρουφιάνου!! Ας θυμηθούμε τον όρο στα χρόνια της κατοχής, ε;! Γενικά, συμφωνώ με την όλη προσέγγισή σου και μπράβο για την όλη ιδέα!!

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 7:58 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger ΣΠΙΘΑΣ είπε...

Υπέροχη αντιπαραβολή, αντιστοιχία.
"αντιπαράθεση"...που εξοργίζει.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 9:52 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ μετεωρίτης

Οπως πολύ καλά καταθέτεις αυτή η έννοια της ρουφιανιάς είναι επικίνδυνη πλέον και για την ελεύθερη αγορά. Οι πληροφορίες διακινούνται πανεύκολα σε ανταγωνιστές, συνεργάτες δημιουργώντας κλίμα στην αγορά. Οι τράπεζες κατέχουν πληροφορίες που δεν δικαιούνται να γνωρίζουν. Νοσηρές καταστάσεις και κανείς (κράτος, ρυθμιστική αρχή - ανταγωνισμού , ανεξάρτητη αρχή,δικαιοσύνη) δεν επεμβαίνει.

@ σπίθας

Εξοργιστική κατάσταση που θέλει απάντηση από συνειδητοποιημένους πολίτες. Ο χειρότερος εφιάλτης πραγματώνεται από το πλέον αντιπαραγωγικό κομμάτι της κοινωνίας.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 10:03 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Locus Publicus είπε...

Αγαπητέ μου Βασικέ,

Θα επανέλθω για εκτενέστερο σχόλιο, βρίσκω το θέμα σου πολύ καλό.

Μια γρήγορη σκέψη - η έννοια της συγκέντρωσης οικονομικών πληροφορίών σε ένα μέρος, και η πρόσβαση σ' αυτό για οικονομικές πληροφορίες πάνω στις οποίες παίρνονται αποφάσεις πωλήσεων, μάρκετινγκ, κλπ, έίναι αμερικανική ιδέα. Η διαφορά είναι πως η συλλογή αυτή πληροφοριών στην Αμερική καλύπτεται απο ενα μεγάλο νομικό πλαίσιο, για να προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα. Απ' ότι βλέπω στην Ελλάδα, αυτό το κάνουν ιδιωτικές τράπεζες. Αυτό είναι επικίνδυνο. Συμφωνώ μαζί σου πως ο χαφιεδισμός και η κατάχρηση αποτελούν στοιχεία του ελληνικού συστήματος.

Θα επανέλθω..

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 10:26 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ locus publicus

από όσα γνωρίζω στην Αμερική τα επιτόκια χορηγήσεων ποικίλουν ανά δανειολήπτη ανάλογα με τον βαθμό κινδύνου. Το πρόσφατο παράδειγμα με την κατάρρευση των πιστωτικών ιδρυμάτων χορηγήσεων υψηλού ρίσκου είναι χαρακτηριστικό.

 
Τη 8 Δεκεμβρίου 2007 στις 11:17 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Locus Publicus είπε...

Και ναί και όχι. Ναί όταν αγοράζεις αυτοκίνητο, και ο ένας πελάτης έχει άψογο credit ενώ ο άλλος έχει φέσια απο το παρελθόν, αλλά και εκεί παίζεται. Οχι στην περίπτωση στεγαστικών. Η εγκρίνεται το δάνειο ή δεν εγκρίνεται. Εκεί υπάρχουν άλλες εκλογές όμως, όπως συνδιασμός σταθερού και κυμαινόμενου δανείου, και άν ο αγοραστής είναι "επικίνδυνος", υπάρχει το HPI (homeowners private insurance) που πολλές φορές το απαιτούν οι τράπεζες.

Στο θέμα των δεδομένων τώρα. Αν κάποιος θέλει ας πούμε να αγοράσει αυτοκίνητο, ο dealer του ζητάει άδεια να πάρει πληροφορίες απο το Credit Bureau. Ο πελάτης συναινεί. Tο Credit Bureau παράγει ένα σκόρ (ανώτερο το 800 νομίζω). Το σκόρ καθωρίζει την αξιοπιστία του πελάτη. Οσοι πιο ψηλό, τόσο καλλίτερα. Στο Credit Report, επίσης γράφονται όσα δάνεια έχει πάρει κάποιος, όλες οι οικονομικές συναλλαγές. Είναι παράνομο να πάρει κάποιος πληροφορίες απο το Credit Bureau χωρίς συναίνεσεη πελάτη.

Και εδώ υπάρχουν απάτες βέβαια. Και μάλιστα πολλές. Οφείλονται σε ιδιωτικές εταιρείες που "ψωνίζουν" data απο πολλές πηγές, και φτιάχνουν λίστες για πούλημα. Εκεί ο νόμος μάλλον είναι πίσω πολύ. Πρίν μερικά χρόνια, η εταιρεία Lotus, παρήγαγε ένα CD με τα συμπτηγμένα προσωπικά δεδομένα 160 εκατ. αμερικανών (οικονομικά, ιατρικά, κλπ). Η κυβέρνηση απαγόρευσε την κυκλοφορία του CD.

Αλλη περίπτωση, μάθαμε πρόσφατα πως η Bell, εταιρεία τηλεφωνική του Καναδά, πουλούσε δεδομένα Καναδών σε εταιρείες των ΗΠΑ. Οσο το ψάχνεις Βασικέ, το βάθος μεγαλώνει..

 
Τη 9 Δεκεμβρίου 2007 στις 1:34 π.μ. , Ο χρήστης Blogger doctor είπε...

Τυφλώθηκε όταν είδε γυμνή στο μπάνιο την θεά Αθηνά.

***

Ε αν ήταν "Θεά" τι άλλο θα μπορούσε να πάθει;;;

doctor

 
Τη 9 Δεκεμβρίου 2007 στις 3:21 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Suspect είπε...

καθαρος ουρανος, αστραπες δεν φοβαται

 
Τη 9 Δεκεμβρίου 2007 στις 8:11 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ doctor

Ο τραπεζικός τειρεσίας έχει μάτια δεκατέσσερα και κάνει τις συναλλαγές σου κόσκινο.

@ suspect

το θέμα είναι η νομιμότητα. Στη λογική του "δεν έχω να κρύψω τίποτα απολύτως" γεμίζουν την αυλή μας με κάμερες, παρακολουθούν τα τηλέφωνα και τα email, τα προσωπικά δεδομένα είναι διαθέσιμα σε όποιον θέλει να κάνει "παιχνίδι" και πάει λέγοντας. Επικίνδυνα πράγματα δηλαδή.

 
Τη 9 Δεκεμβρίου 2007 στις 1:20 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Οι τράπεζες είναι ότι είναι. Αυτοί που δανείζονται με τέτοιους όρους δεν είναι για λύπηση. Υπογράφουν συμβάσεις λεόντιες, στις οποίες δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Δεν είναι δυνατόν να είναι όλοι αυτοί οι δανειολήπτες απελπισμένοι για χρήματα επειδή βρίσκονται σε ανάγκη. Γιατί υπάρχουν και αυτοί οι συμπολίτες μας. Η κατοικία είναι αγαθό. Σε κάποιες κοινωνίες προσφέρεται. Είναι προτιμότερο με αυτή την έννοια να χάσουν χρήματα οι τράπεζες από το να χάσει κάποιος το σπίτι του, όποιος και εάν είναι αυτός.

 
Τη 9 Δεκεμβρίου 2007 στις 1:57 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Ο Γκαργκάνας συμβούλευσε τις τράπεζες να πάρουν μέτρα για την "επαρκή κάλυψη των κινδύνων". Όχι, για την αύξηση των επιτοκίων καταθέσεων δεν είπε κουβέντα. Εμ βέβαια, με τους μαλάκες θα ασχολείται ο άνθρωπος?

 
Τη 9 Δεκεμβρίου 2007 στις 6:16 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ apollon2004

Αυτά τα μπολσεβίκικα τα 'χεις πει στον κ. Διοικητή?

@ alekos

Η αυτογνωσία είναι μέγιστη αρετή alekos!!!

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 10:43 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Βάσσια είπε...

Καλημέρα, :-)
διάβαζα στην εφημερίδα για το νέο επικείμενο σύστημα καρτών με τσιπ, όπου λέει, θα μειωθεί το επιτόκιο στο μισό και θα στείλει τον «δήμιο» Τειρεσίας στα αζήτητα. Έχει να κάνει με τα συστήματα της Ε.Ε.
Τι θα βρουν άραγε μετά;

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 11:42 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vassper είπε...

Οπως πάντα, στην Ελλάδα γινεται μιά βαλκανική, η μάλλον για να μην κατηγορώ τα λοιπά βαλκανικά κράτη, μιά ελληνική αντιγραφή ξένων προτύπων.Χωρίς εμπιστοσύνη στον πολίτη, με ανεπτυγμένη γραφειοκρατία και κρατιστική αντίληψη.Ετσι ώστε να είσαι δεμένος απο παντού και αυτοί καμία ευθύνη ή ρίσκο.
Οι τράπεζες πιέζουν τους πολίτες για να πουλήσουν χρήμα. Το πιό ακριβο χρήμα στην ΕΕ. Και οι πολίτες ανταποκρίνονται. Γιατί έτσι ζούν μιά πλασματική ευημερία. Και οι κυβερνώντες ποιούν την νήσσα. Γιατί κουκουλώνεται το πρόβλημα της χαμηλής ανάπτυξης και της έλλειψης ρευστότητας των πολιτών που θα πίεζε τις κυβερνήσεις. Και φτάσαμε να είμαστε οι πρώτοι σε δανεισμό στην ΕΕ, με 13,5% του ΑΕΠ (μέσος όρος ΕΕ : 8,5%), το οποίο αυξάνεται κάθε χρόνο. Λάθρα ζωή, διάγουμε φίλοι μου. Και για να μην την χάσουμε, δεχόμαστε να μας ξεφτυλίζουν οι Τράπεζες.
Το πόσο επικίνδυνο είναι αυτό, θα φανεί αν κάτι πάει στραβά στην Ελληνική οικονομία, όπου τότε όλα θα καταρεύσουν. Και να δώ τότε τί θα κάνουν οι τράπεζες, άν μείνουν με χιλιάδες σπίτια και αυτοκίνητα που δεν θα μπορεί να αγοράσει κανείς και μιά γενικευμένη κατακραυγή που θα απειλεί την ύπαρξή τους.
Να δώ τι θα κάνουν με ένα Τειρεσία που θάναι όλοι γραμμένοι μέσα.

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 1:52 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger xasodikis είπε...

Καλημέρα κι από μένα.
Βασικέ, εξήγησέ μας σε παρακαλώ τι εννοείς με τον όρο "ποινές", γιατί δεν έχω κάτι σχετικό υπ' όψιν μου... Μήπως καταλαβαίνω άλλο από αυτό που εννοείς;

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 3:22 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Λωτοφάγος είπε...

Καλημέρα, αγαπητέ Βασικέ. Να προσθέσω μερικά στοιχεία ακόμα:

α)ο Τειρεσίας καταδικάστηκε επειδή πήρε μάτι την Αθηνά και σε τύφλωση και σε αναξιοπιστία: από εκείνη τη στιγμή κανένας πίστευε τις προφητείες του! Σε... αντίθεση με τον σημερινό!

β)σε γράφουν στον "Τειρεσία" ακόμα κι αν σου έκλεψαν το πορτοφόλι όπου είχες τις κάρτες σου!

γ)αν είσαι καλός πελάτης και συνεπής στις υποχρεώσεις-δόσεις σου, σου προσφέρουν επιπλέον κάρτες με διάφορα προνόμια για να πέσεις κι εσύ στη λούμπα!

Τέλος, να πω ότι και στεγαστικό έχω πάρει και πιστωτική κάρτα, γιατί δεν τα βρήκα από τους γονείς μου. Ποτέ όμως δεν διανοήθηκα να πάρω... διακοποδάνειο για να πάω στις Μαλδίβες όταν μόλις και μετά βίας τα βγάζω πέρα! Προσπαθώ να βλέπω τη φάκα! Ακούω νέα παιδιά να αγοράζουν αυτοκίνητο μόλις πιάσουν δουλειά και τρελαίνομαι! Μετά, βέβαια, κλαίνε που το χάνουν! Άλλοι πάλι λένε: "Ε, τι κι αν μου το πάρει η τράπεζα (το σπίτι ή το αυτοκίνητο); Στο μεταξύ θα το έχω χαρεί!" Το γεγονός ότι δεν θα τους εγκριθεί ξανά τέτοιο δάνειο δεν το σκέφτονται!

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 4:13 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ xasodikis

Με τον όρο ποινές αναφέρομαι στους αποκλεισμούς σύμφωνα με τους "χρόνους τήρησης στοιχειών" όπως φαίνονται στον πίνακα εδώ

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 4:16 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ xasodikis

Δες τον πίνακα στο εικονίδιο "κώδικας οικονομικής συμπεριφοράς".

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 4:40 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ Λωτοφάγος

Σε καμία περίπτωση δεν βάλω κατά του πιστωτικού συστήματος. Ένα σωστό σύστημα που λειτουργεί με αρχές και κανόνες είναι εργαλείο ανάπτυξης για τη χώρα. Ούτε μιλώ κατά κύριο λόγο για τις κάρτες και τα δάνεια. Όλα χρήσιμα είναι, εγώ δεν είχα, έχω, ούτε θα έχω και το ομολογώ. Ότι έχω ξοδεύω, εάν έχω, και δεν βάζω θηλιά στο λαιμό μου ποτέ και για κανένα. Ο προβληματισμός μου έχει να κάνει με τη λειτουργία του συστήματος και κυρίως με το δικαίωμα ή όχι της "τειρεσίας αε" να διαθέτει τα προσωπικά μας δεδομένα στις τράπεζες και να επιβάλει "ποινές".
Η συνεισφορά σου πολύτιμη όπως πάντα, φίλε.

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 6:39 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ vassia

Σιγά μην μείνει άνεργος. Για ρίξε μια ματιά στο λινκ που έκανα για τον xasodikis και τα ξαναλέμε. Big Brother κανονικότατα, όχι αστεία. Και λειτουργεί ασύδοτα.

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 6:42 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ vassper

Όπως βλέπεις οι ταβέρνες μας πιάνουν τόπο. Σε λίγο θα μας παίρνουν στο κατόπι. Ότι λες το προσυπογράφω και με τα δύο χέρια...Εμείς άλλωστε έχουμε και ντοκουμέντα.

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 8:26 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger xasodikis είπε...

Φίλε Βασικέ

Θα μου επιτρέψεις να απλώσω ένα σεντόνι, για να διευκρινίσω μερικά πράγματα που νομίζω ότι έχουν παρεξηγηθεί...

1) Ο Τειρεσίας ΔΕΝ επιβάλλει ποινές οποιασδήποτε μορφής. Ο Τειρεσίας συγκεντρώνει οικονομικά δεδομένα (προσωπικά ναι, ευαίσθητα όχι), τα περισσότερα εκ των οποίων προέρχονται από δημόσια αρχεία προσβάσιμα στον καθένα (αρχεία δικαστηρίων, υποθηκοφυλακεία κλπ).

2) Αποδέκτες των στοιχείων μπορεί να είναι περιορισμένος αριθμός νομικών προσώπων (τράπεζες, Δημόσιο και παρεμφερή νομικά πρόσωπα).

3) Οι χρόνοι που αναφέρονται στον πίνακα είναι χρόνοι διατήρησης των στοιχείων, όχι ποινής: π.χ., ακάλυπτες επιταγές παραμένουν στο σύστημα και εμφανίζονται στους ενδιαφερομένους για 3 χρόνια.

4) Την ευθύνη για την αξιολόγηση των στοιχείων έχουν οι αποδέκτες και όχι η Τειρεσίας ΑΕ. Με άλλα λόγια, ο Τειρεσίας δεν βγάζει έναν δείκτη του τύπου "ο τάδε ιδιώτης είναι αξιόχρεος ή λιγότερο αξιόχρεος", απλά λέει στις Τράπεζες (κυρίως) ότι "ο τάδε έχει εκδώσει πέντε ακάλυπτες επιταγές τα τελευταία 3 χρόνια". Η τράπεζα μετά αποφασίζει αν π.χ. θα του δώσει μπλοκ ή όχι.

Θα μπορούσε να μην υπάρχει Τειρεσίας και οι τράπεζες να έκαναν τον ίδιο έλεγχο σε κάθε έναν πελάτη τους ξεχωριστά; Η απάντηση είναι "ναι". Το ίδιο μπορεί (θεωρητικά) να κάνει και κάθε ιδιώτης. Στην πράξη είναι εξαιρετικά χρονοβόρο και δύσκολο να το κάνει (θα πρέπει να πληρώσει δικηγόρο για να ελέγξει ένα σωρό αρχεία), έως αδύνατο πρακτικά (θα πρέπει να ελέγξει τα αρχεία όλων των δικαστηρίων, υποθηκοφυλακείων κλπ της χώρας...).

Τα στοιχεία που φαίνονται στον Τειρεσία και δεν προέρχονται από δημόσια αρχεία είναι κυρίως συμβάσεις δανείων/καρτών που τις έχουν καταγγείλει οι τράπεζες (συνήθως γιατί δεν πληρώνονταν οι δόσεις).

Επιπλέον: αν κάποιος το επιθυμεί, μπορεί με μία αίτηση να ζητήσει να μην μεταδίδονται πληροφορίες που τον αφορούν. Ο Τειρεσίας θα συμμορφωθεί, αλλά ο ενδιαφερόμενος (π.χ. η τράπεζα από την οποία ζητάς ένα δάνειο) θα μάθει ότι εσύ "κρύβεις" τα οικονομικά δεδομένα σου και μπορεί να το εκτιμήσει αναλόγως.

Αυτά όλα για την λεγόμενη "μαύρη λίστα". Υπάρχει και η "λευκή", στην οποία καταχωρίζονται όσοι έχουν εκκρεμείς οφειλές σε τράπεζες (δάνεια, κάρτες), ακόμη κι αν τις εξυπηρετούν κανονικά και στην ώρα τους.

Το αρχείο όσων έχουν χάσει ταυτότητες/διαβατήρια επίσης χρησιμοποιείται κυρίως για την προστασία τους: για να χτυπάει καμπανάκι στις τράπεζες όταν κάποιος που πιθανόν βρήκε μια ξένη ταυτότητα προσπαθεί να πάρει π.χ. ένα μπλοκ επιταγών σε ξένο όνομα (αυτά έχουν γίνει, και μιλάμε για μεγάλη ταλαιπωρία του άτυχου θύματος, με απανωτά δικαστήρια κλπ).

Ο Τειρεσίας, εφόσον χρησιμοποιείται σωστά, είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για την οικονομία της χώρας: επιτρέπει στις τράπεζες να αξιολογούν με μετρήσιμα δεδομένα την πιστοληπτική ικανότητα κάθε πολίτη (και ιδίως των μικροεπιχειρηματιών), και επομένως να διαμορφώνουν την πολιτική τους χορηγήσεων ώστε να μην δημιουργούν μεγάλα ανοίγματα (επισφάλειες).

Στην πράξη, το σύστημα μπάζει σε δύο κυρίως σημεία:
Α) Οι τράπεζες, παρά τα στοιχεία του Τειρεσία, συχνά χορηγούν δάνεια ή άλλες πιστώσεις (κάρτες π.χ.) πολύ παραπάνω απ' όσο υπαγορεύουν τα οικονομικά δεδομένα του πελάτη.
Ο λόγος είναι το τεράστιο μέγεθος της ελληνικής παραοικονομίας: ένας παράγοντας που οι τράπεζες τον αξιολογούν, έστω ρισκάροντας (κοινώς, λογαριάζουν ότι ο πελάτης έχει μεγαλύτερες δυνατότητες απ' όσες φαίνεται να έχει, γιατί δεν δηλώνει όλα τα εισοδήματά του).
Δεύτερος λόγος, η παραδοσιακή οικογενειακή συνοχή: με απλά λόγια, ο παππούς που θα πουλήσει το δυαράκι στο Περιστέρι για να ξελασπώσει τον εγγονό που χρωστάει τις δόσεις του διακοποδανείου για τις Σεϋχέλλες...

Αν κάποια στιγμή το σύστημα "κρεμάσει", θα έχουμε κανονικό κραχ: οι τράπεζες θα βρεθούν με πληθώρα περιουσιακών στοιχείων που δεν θα μπορούν να διαθέσουν, ή που θα είναι τρομερά υποτιμημένα (ακίνητα, αυτοκίνητα κλπ.), όπως σωστά επισημαίνει ο vassper.

Β) Το άλλο σημείο όπου μπάζει το σύστημα είναι η πατροπαράδοτη ελληνική πονηριά: έστω ότι εγώ, που δεν είμαι Τράπεζα και κανονικά δεν θα είχα πρόσβαση στα στοιχεία του Τειρεσία, έχω έναν γνωστό που δουλεύει σε τράπεζα και του ζητάω να τσεκάρει τον Τάδε, με τον οποίο έχω δοσοληψίες.

Τέτοιες "εξυπηρετήσεις" δυστυχώς γίνονται -και τότε πάνε περίπατο τα προσωπικά δεδομένα... Αλλά αυτό είναι δυσλειτουργία του συστήματος, εξόχως ελληνική, και όχι παθογένεια.

Χρήσιμες πληροφορίες μπορεί να βρει κανείς στο site του Τειρεσία, και ιδίως στην ενότητα Συχνές ερωτήσεις.

Και μία παρατήρηση, όχι γιατί παρεξηγήθηκα αλλά για να μην μας παίρνει αδίκως η μπάλα ως κλάδο. Γράφεις: "Έτσι για παράδειγμα μία ληξιπρόθεσμη πληρωμή ύψους 6.000 - το παράδειγμα πραγματικό - διαμορφώνεται σε 21.000 μέσα σε δύο χρόνια με έξοδα πλειστηριασμών, δικηγόρων, δικαστικών επιμελητών, αρπακτικών και λοιπών αρουραίων".
Στην πραγματικότητα, διαμορφώνεται σε αυτά τα ύψη επειδή οι τράπεζες επιβάλλουν τεράστια επιτόκια και ανατοκίζουν τις οφειλές με μεθόδους που συχνά έχουν κριθεί παράνομες και καταχρηστικές, αλλά το Κράτος αρνείται να τους επιβάλλει να συμμορφωθούν με τις αποφάσεις των Δικαστηρίων. Τα έξοδα δικηγόρων και δικαστικών επιμελητών είναι ελάχιστο μέρος του συνόλου (και άλλωστε πρόκειται για νόμιμες αμοιβές), οι δε συνάδελφοι των τραπεζών είναι από τους πλέον κακοπληρωμένους (μιλάω για όσους ασχολούνται με την δικαστική επιδίωξη απαιτήσεων, ειδικά τους νεώτερους).
Όχι ότι δεν υπάρχουν στον κλάδο μας αρπακτικά και αρουραίοι -αλλά στην προκειμένη περίπτωση, δεν φταίνε αυτοί...

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 9:38 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ xasodikis

αγαπητέ φίλε πολύτιμο το σχόλιό σου και κατατοπιστικότατο.

Κατά την ταπεινή μου γνώμη ο χρόνος διατήρησης των στοιχείων αποτελεί ουσιαστικά "ποινή" ή τιμωρία" αφού αποκλείει τον καταχωρημένο πολίτη από την αγορά.

Ή όπως πολύ σωστά λες τον φέρνει δεμένο στις τράπεζες για παζάρι. Η τράπεζα αποφασίζει. Επειδή όμως έχει δυσμενή στοιχεία από τον τειρεσία θα του πουλήσουν λίγo παραπάνω "σπρεντ" και θα χρυσωθεί το χάπι. Είναι κοινό μυστικό στην αγορά ότι υπάρχουν "ευέλικτες" τράπεζες που κάνουν τα "στραβά μάτια". Με το αζημίωτο πάντα.

Όσο αφορά τον επαγγελματικό σου κλάδο. Γράφω "έξοδα δικηγόρων, δικαστικών επιμελητών" και συνεχίζω "αρπακτικών και λοιπών αρουραίων". Στο συγκεκριμένο πραγματικό παράδειγμα που μου έδειξε ο vassper την Παρασκευή και υπήρξε η αφορμή για το ποστ, η αποζημίωση του δικαστικού επιμελητή ήταν 120 ευρώ (!!!) όταν όπως ξέρεις η πιάτσα πληρώνει 20 ευρώ περίπου. Επομένως η πρόταση του κειμένου αφορά τις εξωφρενικές χρεώσεις των τραπεζών και όχι τις επαγγελματικές ομάδες των επιμελητών και των δικηγόρων που συνήθως είναι με πάγια αντιμισθία και αποζημιώσεις πείνας, κακοπληρωμένοι όπως πολύ σωστά λες.

Πάμε τώρα εκεί που μπάζει το σύστημα. Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου. Συμπληρώνω με τις απορίες μου

1. Τι θα πάθει ο τραπεζικός υπάλληλος που θα έχει ψάξει κατά παραγγελία της τράπεζας για το πρόσωπό μου στον Τειρεσία χωρίς την έγγραφη συγκατάθεσή μου και θα το μάθω όταν ζητήσω εγγράφως τα ρεπόρτ από το σύστημα? Θα έχει προσωπικές ευθύνες για παραβίαση των προσωπικών μου δεδομένων? Θα τον αφήσει προφανώς η τράπεζα ακάλυπτο παρά το γεγονός ότι εκτελούσε εντολές? Γνωρίζουν οι υπάλληλοι της τράπεζας το προσωπικό ρίσκο που αναλαμβάνουν "βολτάροντας", όπως σωστά αναφέρεις, στο σύστημα για εξυπηρετήσεις τρίτων, για κουτσομπολιά ή και στην απλή περίπτωση του λάθους λόγω συνωνυμίας? Είναι σοβαρά τα αδικήματα?

2. Οι τράπεζες είναι ανώνυμες εταιρείες. Αντίστοιχα στοιχεία θα πρέπει να βρίσκονται στον Τειρεσία και γι αυτές. Σωστά? Και αν ναι, όπως είναι λογικό, θα πρέπει να υπάρχουν όλα τα ρέκορντς για παραβάσεις και πρόστιμα που τους έχουν επιβληθεί. Σωστά?
Και τα στοιχεία αυτά δεν θα έπρεπε να είναι διαθέσιμα μέσω του Τειρεσία στους καταθέτες προκειμένου να επιλέξουν σε ποιόν θα εμπιστευτούν τα χρήματά τους δηλαδή την πιο αξιόπιστη τράπεζα με το μικρότερο ρίσκο παραπτωμάτων (παραπληροφόρηση, εξαπάτηση, παραπλανητική διαφήμιση,υπερβολικές χρεώσεις, καταστρατήγηση συμβάσεων, παραβίαση προσωπικών δεδομένων κτλ)?

Απορίες απλώς έχω. Αλλά θα μου πεις τι σκαλίζω τώρα. Μεγάλο το βάθος που λέει και ο Locus Publicus...

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 9:47 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

Και συμπληρώνω. Οι τράπεζες μέσω του τειρεσία κατέχουν πληροφορία της αγοράς που δεν δικαιούνται.
Όπως γνωρίζεις στις υγιείς επιχειρήσεις οι τράπεζες κάνουν κολοτούμπες και τεμενάδες για να μπουν μέσα. Υπάρχει λοιπόν θέμα διαπραγμάτευσης. Γνωρίζοντας τις συναλλαγές της επιχείρησης η τράπεζα πάει διαβασμένη κάνοντας "ανοίγματα" στους τομείς που έχει επισημάνει από τα στοιχεία και ο επιχειρηματίας έχει περιορισμένες δυνατότητες για να διαπραγματευθεί.

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 9:57 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Ώστε ο vassper είναι η αφορμή για το ποστ και το κράξιμο στον τειρεσία. Στην ταβέρνα όπως λες. Κατάλαβα, καλά περνάτε εκεί πάνω...

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 10:03 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ afroditi

Πολύ σωστά. Ο vassper είναι ο πρωταγωνιστής της ιστορίας του ποστ πεντακόσια βήματα η σύλληψη του οποίου έλαβε χώρα στην ίδια καταπληκτική ταβέρνα της Καλαμαριάς. Του οφείλω πνευματικά δικαιώματα.

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 10:09 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger xasodikis είπε...

Μέτοχε

Ως προς το δεύτερο σχόλιό σου: Οι σοβαρές επιχειρήσεις, αυτές στις οποίες επενδύουν οι τράπεζες, δημοσιεύουν ισολογισμούς. Ο Τειρεσίας φτιάχτηκε κυρίως για τον έλεγχο μικρών-μικρομεσαίων-ατομικών επιχειρήσεων και ιδιωτών. Πληροφορία της αγοράς που δεν δικαιούνται, γιατί; Απλώς μαγειρεύουν πριν πεινάσουν, μαζεύοντας στοιχεία από δημόσια αρχεία και μοιράζοντας μεταξύ τους τα δικά τους...

Ως προς τα δύο ερωτήματα του πρώτου: στο (1) δεν έχω απάντηση, θα έχει ενδιαφέρον να το δούμε στην πράξη όταν -αργά ή γρήγορα- θα προκύψει.

Στο (2), η απάντηση είναι ότι ο Τειρεσίας δεν είναι δημόσια υπηρεσία, είναι μια ιδιωτική επιχείρηση δημιουργημένη από τις τράπεζες για την εξυπηρέτησή τους. Αυτόν τον "Αντι-Τειρεσία" που περιγράφεις, θα έπρεπε να τον φτιάξουν οι ενώσεις καταναλωτών...

Για τον δικαστικό επιμελητή του vassper, πρέπει να ξέρουμε τι υπηρεσίες αντιστοιχούν στα 120 ευρώ. 20 ευρώ κάνει η απλή κοινοποίηση, κατασχέσεις, προγράμματα κλπ χρεώνονται πολύ παραπάνω.

Μου έδωσες ιδέες για μελλοντικά ποστ, αλλά αν πιάσω τις τράπεζες και τα τερτίπια τους θα έχω δουλειά για κανένα χρόνο...

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 10:22 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ xasodikis

Στις μεγάλες επιχειρήσεις γίνεται το χοντρό παιχνίδι. Οι ισολογισμοί δεν μετράνε τόσο όσο οι ανάγκες των επιχειρήσεων για εισαγωγές πρώτων υλών και όρους πληρωμής(letters of credit),εγγυητικές κλπ. Ειδικά τώρα που το δολάριο είναι φθηνό και είναι ευκαιρία για δουλειές με την Αμερική (χώρα εκτός ΕΕ) και έχει δασμούς τελωνεία κτλ
Αν γράψω το τι έχω συναντήσει τα τελευταία χρόνια (ως βασικός μέτοχος βεβαίως !!!) θα κάνω διδακτορικό xasodiki μου.
Ήσουν πληρέστατος. Σ' ευχαριστώ.

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 10:41 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Παρά το μεγάλο βάθος, έχετε ηδη καλύψει ευρύ φάσμα του θέματος. Ωστόσο, θα ήθελα να παρέμβω σε κάποια σημεία: - Εκτός απο το μαγαζί-γωνία του Τειρεσία απ ότι φαίνεται υπάρχουν και παραμάγαζα. Δείτε καταχωρίσεις-μικρές αγγελίες για ....Αμεση τακτοποίηση δυσμενών Τειρεσία! Πρόκειται για νομότυπες και προβλεπόμενες τακτοποιήσεις ή για κάτι άλλο? Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με βεβαιότητα. 'Εχει δίκιο ο Χασοδίκης λέγοντας οτι με τον τρόπο αυτό οι τράπεζες προσπαθούν να περιορίσουν τις επισφάλειες γιατί δεν έχουν άλλους τρόπους με τέτοια ελαστικοποίηση των όρων δανεισμού στα πλαίσια της ιλιγγιώδους ανάπτυξής τους τα τελευταία χρόνια. Σε μια χώρα που θεριεύει η παραοικονομία αλλά και η "δημιουργική λογιστική" τι να σου κάνουν κι οι τράπεζες(ο πλέον κερδοφόρος κλαδος της οικονομίας μας). Κέρδη απροσμέτρητα, που επιτρέπουν στους τραπεζίτες να μοιράζουν στους εαυτούς τους και σε μικρό αριθμό ανώτατων στελεχών bonus απίστευτα,τα οποία φτάνουν για να ζήσουν,αυτοί και οι απόγονοί τους μεχρι τρίτης γενεάς,πλουσιοπάροχα. Ο μισθός του Γκαργκάνα που γράφεις Βασικέ μέτοχε,φαντάζει μπροστά τους ...αγροτική σύνταξη! Κλείνοντας,ασφαλώς και ειναι υβριστικό το "ας πρόσεχαν",το είχε πεί κι ο Σημίτης-αν δεν κάνω λάθος-μόλις ολοκληρώθηκε η μεγαλύτερη,οργανωμένη και αναίμακτη αναδιανομή του πλούτου στην Ελλάδα μεταπολεμικά (Χρηματιστήριο 1999-2000)!!!

 
Τη 10 Δεκεμβρίου 2007 στις 11:23 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ oculus

καλώς ήρθες!!! Το σχόλιό σου για "τακτοποίηση δυσμενών" αποδεικνύει απλώς το μέγεθος της φάμπρικας. Η "δημιουργική λογιστική" σε όλο της το μεγαλείο. Καταπληκτική παρέμβαση. Σ' ευχαριστώ.
Προφανώς τα μεγαλοστελέχη των τραπεζών έχουν στήσει πάρτυ. Με τις προβληματικές να δεις τι γίνεται. Κανονικό ξεπούλημα και έξαλλο πάρτυ ταυτόχρονα. Όσο για το χρηματιστήριο που λες θυμάμαι τον Βγενόπουλο που έλεγε πριν την κατάρρευση ότι θα σκουπίζουν από τους δρόμους τα αίματα των θυμάτων του επερχόμενου μακελειού. Την ίδια στιγμή ο Παπαντωνίου παρότρυνε τον κόσμο να συμμετέχει. Εκείνο το "ας πρόσεχαν" που ειπώθηκε αργότερα δεν μπορώ να το χωνέψω ακόμα...Παρότι ο ίδιος λόγω των προσωπικών μου επιλογών και "αγκυλώσεων" δεν έδωσα συμμετοχή (αίμα) στο κουρμπάνι.

 
Τη 11 Δεκεμβρίου 2007 στις 12:37 π.μ. , Ο χρήστης Blogger squarelogic είπε...

Το ωραιο ειναι οτι παρα τον Τειρεσια οι τραπεζες κυνηγανε καταρχην καθε "υποψηφιο θυμα-κακομοιρη" να του εγκρινουν δανεια.
Οικονομανε απο τις "εξασφαλισεις" τους και η κυρια δικαιολογια τους για τα μεγαλυτερα spread επιτοκιων μεταξυ καταθεσεων-χορηγησεων στν ΕΕ,ειναι οτι εχουν μεγαλυτρα κοστη λογω περισσοτερων defaults.
Δηλαδη μετακυλίουν στον καλοπληρωτη πελάτη την δικη τους ανεπαρκεια ή τις συνέειες της απληστίας τους!
Αντι ο καλοπληρωτης να εχει καλυτερους ορους,επιβαρυνεται και με τα φεσια των υπολοιπων.

Τωρα αυτο το "ας προσεχαν",δε δικαιουται να το λεει μια Πολιτεια που δεν παρεχει στοιχειωδη μαθηματα πρακτικων Οικονομικων στους μαθητες της(ετσι ωστε να μπορουν να χαραξουν ενα προυπολογισμο στη ζωη τους),και της οποιας ανωτατα θεσμικα στελεχη εχουν υπαρξει στο προσφατο παρελθον τα μεγαλυτερα 'παπαγαλακια"(Παπαντωνιου,Σημιτης).
Δυστυχως στο curriculum του Λυκειου θα ηταν παρα πολυ χρησιμα βιβλια σαν το "Η ανοδος και η πτωση των Χρηματιστηριων" του Chansellor.Οποιος το διαβασε μετα το 99(οπως εγω) θα αισθανθηκε πολυ ηλιθιος οταν θα καταλαβε οτι ολα αυτα γινονται απαραλλαχτα απο το 1750!Αλλ ας παρηγορηθουμε οτι την ειχε πατησει κι ο ιδιος ο Νευτωνας με την "Εταιρεια Ανατολικων Ινδιων¨"
Εξαιρετο ποστ ,οπως συνηθως,Βασικε!

 
Τη 11 Δεκεμβρίου 2007 στις 1:17 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Λωτοφάγος είπε...

Υπόψη ότι ο Παπαντωνίου -χρόνια μετά- αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι μας παρότρυνε να επενδύσουμε! Αν δεν τον είχα ακούσει με τα αφτιά μου, μπορεί και να αμφέβαλλα, δεδομένου ότι αναρωτιέσαι πώς είναι δυνατόν να μην γνώριζε για τη φούσκα κοτζάμ υπουργός!
Και πρόσφατα το έπαιζε αδικημένος επειδή παραμερίστηκε! Ρε, ουστ!

 
Τη 11 Δεκεμβρίου 2007 στις 7:39 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ squarelogic

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία μόλις το 3,4 % των στεγαστικών καθυστερεί. Σιγά τα ωά δηλαδή. Επίσης το 96% της παραγωγής γίνεται με δανεικά. Δηλαδή μιλάμε για τρελά γλέντια για τους τραπεζίτες. Κοινωνία σε ομηρεία. Η πληγή του χρηματιστηρίου συμφωνώ ότι πρέπει να αφορά πλέον το παιδαγωγικό μας σύστημα. Μάθημα του βασικού κορμού με τίτλο "που πας ρε Καραμήτρο" με αναφορές από το 1750 όπως λες.
Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

@ Λωτοφάγος

"Να επενδύσουμε". Να ματώσουμε δηλαδή. Ένας ολόκληρος λαός μετατράπηκε σε εξπέρ του χρηματιστηρίου, με τις ροζ σελίδες των εφημερίδων στην παραλία υπολογίζοντας τα κέρδη της ημέρας. Και μετά οι υπεύθυνοι να κάνουν τους "κινέζους".

 
Τη 11 Δεκεμβρίου 2007 στις 1:53 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Λωτοφάγος είπε...

Ξέχασα να σε ευχαριστήσω για το "Όλα είναι δρόμος"! Να είσαι καλά και πάντα ενημερωμένος (για δικό μας όφελος, φυσικά!).

 
Τη 11 Δεκεμβρίου 2007 στις 3:46 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Μετεωρίτης είπε...

καλησπέρα!!
Αναψε η συζήτηση και να, υπάρχει η ρουφιανιά που σχολιάσαμε (πολύ-πολύ παραπάνω, πάνω από τα σεντόνια!).
Σε μία πολύ γνωστή τράπεζα όπου πήγαμε να σφραγίσουμε μία επιταγή, μάθαμε από στέλεχος τα πάντα για τον (κακό) πελάτη και..
Οκ. Τότε δεν με χάλασε το γεγονός γιατί ο κακοπληρωτής είχε φεσώσει την εταιρία που εργαζόμουν.
Ηταν όμως ανήθικο αυτό που έκαναν.

Εμαθα και κάτι φοβερό (όχι και τόσο άσχετο).
Για τη ρουφιανιά μέσω internet, my space και τέτοια...
Ξέρουν τα πάντα για σένα, τις προτιμήσεις σου... το διάβασα σε εφημερίδα... πας για interview και ΔΕΝ σε παίρνουν επειδή για παράδειγμα ανέβασες βίντεο με χούλιγκανς !!

Αστα να πάνε!

 
Τη 11 Δεκεμβρίου 2007 στις 5:39 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ Λωτοφάγος

Χαρά μου. Ευχαριστώ.

@ Μετεωρίτης

Απλώς επιβεβαιώνεις την παρανομία. Όταν τους πλακώσουν με μηνύσεις και αγωγές θα δουν την γλύκα για τη ρουφιανιά και τα κοτσομπολιά. Είναι μέχρι να σκάσει η πρώτη. Μετά θα προσπαθούν όλοι να κόψουν ρόδα μυρωμένα...

Κι άλλο χαφιεδείο? Γράψε γι αυτό. Με λεπτομέρειες. Ακούγεται σοκαριστικό.

 
Τη 11 Δεκεμβρίου 2007 στις 9:09 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger xasodikis είπε...

@oculus

Όπου ακούς για "τακτοποιήσεις δυσμενών", μην πάει απαραίτητα ο νους σου στο κακό: σε πολλές περιπτώσεις, παραμένουν στο σύστημα αρνητικά στοιχεία λόγω αμέλειας του ενδιαφερομένου να μεριμνήσει για τη διαγραφή τους.

Παράδειγμα: εκδίδεις μια ακάλυπτη επιταγή και ο πιστωτής σου (άλλος ιδιώτης) βγάζει διαταγή πληρωμής σε βάρος σου. Αμέσως περνάς στη "μαύρη λίστα" του Τειρεσία. Μετά από, ας πούμε, τρεις μήνες αποπληρώνεις τον πιστωτή σου, αλλά αυτό δεν φαίνεται πουθενά. Πρέπει να πας με την εξοφλητική απόδειξη ανά χείρας και να ζητήσεις διαγραφή της καταχώρισης από τον Τειρεσία. Πολλοί (συνήθως μικρέμποροι) δεν το κάνουν, και καταλαβαίνουν το πρόβλημα αργότερα, όταν πάνε να ζητήσουν ένα δάνειο π.χ.

Άλλη περίπτωση: οι προσημειώσεις υποθηκών σε ακίνητα, που εγγράφονται στα υποθηκοφυλακεία. Όταν αποπληρωθεί το στεγαστικό δάνειο η προσημείωση δεν εξαλείφεται αυτόματα, χρειάζεται απόφαση ασφαλιστικών μέτρων (όπως και για την εγγραφή). Πολλοί το παραλείπουν, και το θυμούνται όταν βρουν το ζόρι (π.χ., θέλουν να πουλήσουν το ακίνητο).

Να μην επεκταθώ σε πονηρούληδες εμπόρους που αφήνουν εικονικές κατασχέσεις γραμμένες στα ακίνητά τους για να αποθαρρύνουν τους πιστωτές που έχουν φεσώσει...

Όλα τα ανωτέρω, παραδείγματα που έχω αντιμετωπίσει στην πράξη μέσα σε επτά χρόνια δικηγορίας...

 
Τη 11 Δεκεμβρίου 2007 στις 10:03 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ xasodikis
Σωστά όσα γράφεις αλλά γιατί όμως χρειάζεται μεσάζοντας να γίνει τακτοποίηση στον τειρεσία? Και ποια η ανάγκη του να βάζει αγγελία γι αυτή την υπηρεσία?
Xasodiki η εκτίμηση μου είναι ότι το σύστημα μπάζει από πολλές μεριές και τις αναλύσαμε επαρκώς νομίζω. Εάν οι ενώσεις καταναλωτών τους στριμώξουν θα τα βρουν σκούρα οι τραπεζίτες. Προς το παρόν γράφουν εκεί που δεν πιάνει μελάνι τις δικαστικές αποφάσεις αλλά μπροστά σε ομαδικές αγωγές θα τα βρουν σκούρα.
Οι πληροφορίες και η επαγγελματική συνδρομή σου ήταν πολύτιμες. Σ' ευχαριστώ γι αυτό. ελπίζω ο Vassper και ο νέος φίλος Oculus να απαντήσουν στα σχόλια σου.
Δεν έχω εικόνα από τους λιανεμπόρους και την κατάσταση της αγοράς. Μόνο ότι ακούω. Από τα γραφόμενά σου επιβεβαιώνεται ότι τα πράγματα είναι μάλλον χαοτικά. Και πως αλλιώς να ήταν άλλωστε όταν διαχειρίζονται "αέρα" φρέσκο στην εποχή των The Mall...

 
Τη 11 Δεκεμβρίου 2007 στις 10:38 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

@ xasodikis Έχεις απόλυτο δίκιο σε όσα αναφέρεις,τα γνωρίζω πάνω-κάτω. Ισως αν πρόσεχα λίγο περισσότερο στην παρέμβασή μου κι έβαζα το άρθρο τις πρίν τη λέξη νομότυπες,να ήμουν πιο σαφής. Εννοούσα φυσικά οτι άλλο πέρα απ αυτά που αναφέρεις,δηλ. για τυχόν διαγραφές που δεν έπρεπε να γίνουν... Πάντως σ' ευχαριστώ και σε συγχαίρω για την εξαιρετικά εμπεριστατωμένη παρέμβασή σου στο θέμα. Ένα είναι σίγουρο: Χασοδίκης δεν είσαι σε καμιά περίπτωση!

 
Τη 12 Δεκεμβρίου 2007 στις 11:32 π.μ. , Ο χρήστης Blogger Locus Publicus είπε...

..Θα μπορούσε να μην υπάρχει Τειρεσίας και οι τράπεζες να έκαναν τον ίδιο έλεγχο σε κάθε έναν πελάτη τους ξεχωριστά; Η απάντηση είναι "ναι". Το ίδιο μπορεί (θεωρητικά) να κάνει και κάθε ιδιώτης.

Θεωρώ πολύ σωστά τα σχόλια που παρέθεσε ο χασοδίκης σε παραπάνω σεντόνι.

Σωστότατες επίσης και τις επιφυλλάξεις του οικοδεσπότη και πολλών σχολιαστών για το αν η πρακτική του Τειρεσία θα κινηθεί σε γενικά αποδεχτό ηθικό επίπεδο.

Κρίνοντας απο την Αμερική -σημείο αναφοράς γιατί απο εδώ έρχονται όλα τα συστήματα στην Ελλάδα, προβλέπω μεγάλη κατάχρηση της πρακτικής στην Ελλάδα, όχι γιατί διαφωνώ μαζί της, αλλά γιατί το νομικό πλαίσιο που την περιβάλει είναι γενικά ασαφές, και οι Ελληνες γενικώς δεν έχουν τη νοοτροπία να ξεκινούν ποινικές διαδικασίες οι οποίες βεβαίως είναι και ακριβές.

Σήμερα υπάρχει ο Τειρεσίας, για οικονομικά δεδομένα. Στο μέλλον τα οικονομικά δεδομένα θα συνδιαστούν και με άλλα, απο άλλες πηγές (ιατρικές, καταναλωτικές). Θα δημιουργηθούν και στην Έλλάδα εταιρείες που φτιάχνουν λίστες πελατών για λόγους Marketing. Είναι αναπόφευκτο.

Θα έρθουν ακόμα πολλά στην Ελλάδα. Εύχομαι μόνον να υπάρξει στη μέλλον καλή προστασία του καταναλωτή. Επι του παρόντος επιφυλλάσομαι. Βλέπω την κυβέρνηση να μήν μπορεί πλέον να παρακολουθήσει τις εξελίξεις τις αγοράς.

 
Τη 12 Δεκεμβρίου 2007 στις 12:19 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ Locus Publicus

Νομίζω ότι το σχόλιο - αναφορά στο άμεσο μέλλον που ήδη γνωρίζεις, σαν κάτοικος της χώρας "από το μέλλον" για εμάς, δείχνει το μέγεθος του ζητήματος και που οδηγούνται τα πράγματα. Ειλικρινά σε ευχαριστώ για αυτό. Οι πρόνοιες για την προστασία του πολίτη πρέπει να μπουν νωρίς. Πολύ φοβάμαι ότι αν ξυπνήσουμε αργότερα και αρχίσουμε να τρέχουμε πίσω από τις οργουλιανές παγιωμένες καταστάσεις θα είναι πολύ αργά.

 
Τη 12 Δεκεμβρίου 2007 στις 12:44 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger xasodikis είπε...

@vasikos metoxos

Για να απαντήσω στην ερώτησή σου και να ευθυμήσουμε λίγο, ένα ανέκδοτο από το παρελθόν (όχι πολύ μακρινό...):

Κάποτε στην Αθήνα το γραφείο της Εισαγγελίας που χορηγούσε αντίγραφα ποινικού μητρώου ήταν σε ένα ισόγειο κατάστημα στην οδό Πριγκηποννήσων (λίγο πιο πάνω από τα δικαστήρια). Εκεί κάθε πρωί η ουρά ήταν μεγάλη, έβγαινε από το κτίριο και απλωνόταν πολλά μέτρα στο πεζοδρόμιο. Υπήρχαν λοπόν μερικοί κύριοι που πήγαιναν πάνω-κάτω στην ουρά και πουλούσαν... αιτήσεις (!): συμπλήρωναν τα στοιχεία σου στο χαρτί, κολλάγαν και τα μεγαρόσημα και στην έδιναν έτοιμη για το γκισέ (δεν θυμάμαι τι χρέωναν...).

Εννοείται ότι έντυπα αιτήσεων σου έδιναν στο γκισέ δωρεάν. Οι εν λόγω "επαγγελματίες" (συνήθως συνταξιούχοι) έβγαζαν μεροκάματο πουλώντας αέρα κοπανιστό!

Κάτι τέτοιο κάνουν και οι "υπηρεσίες διευθέτησης δυσμενών Τειρεσία"...

@oculus

Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια :)

Τέλος, και με αφορμή τον προβληματισμό του locuspublicus μία παρατήρηση: πολλά από τα δεδομένα μας που κυκλοφορούν δεξιά-αριστερά τα έχουμε αφήσει μόνοι μας απροστάτευτα, υπογράφοντας αιτήσεις/συμβάσεις στις οποίες υπάρχει σχετικός όρος (ότι τα στοιχεία μας μπορεί να χρησιμοποιηθούν για "διαφημιστικούς σκοπούς"). Επομένως λίγη προσοχή και από τον καθένα μας είναι απαραίτητη...

 
Τη 12 Δεκεμβρίου 2007 στις 12:52 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Locus Publicus είπε...

Σοφή η τελευταία παρατήρηση του χασοδίκή για τα "απροστάτευτα" δεδομένα. Εδώ η κατάσταση είναι νομίζω τραγική.

 
Τη 12 Δεκεμβρίου 2007 στις 1:24 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous Ανώνυμος είπε...

Αυτά που έρχονται και στην Ελλάδα, εκ της μητροπόλεως, αν δεν ληφθούν οι πρόνοιες, που σωστά αναφέρει ο τόσο ο Locus όσο και ο οικοδεσπότης μας,θα είναι εφιαλτικά. Συμβαίνουν όμως, γιατί οι νόμοι της αγοράς είναι πάνω απ τους ανθρώπους! Και μιά κοινωνία όντας ήδη αλυσσοδεμένη απο δάνεια, αν δεχτεί να της φορέσουν και τις σιδερένιες μπάλες,θα είναι μιά κοινωνία χωρίς μέλλον. Η λύση, όπως κατά κόρον έχει αναφερθεί,είναι οι συνειδητοποιημένοι πολίτες και κατ΄επέκταση και καταναλωτές. Αναλογιστείτε π.χ. τι αποτελέσματα μπορεί να έχει ένα οργανωμένο μποϋκοταζ προιόντων η υπηρεσιών εταιρειών που στα πλαίσια του Μarketing χρησιμοποιούν προσωπικά-ιατρικά και άλλα δεδομένα των πολιτών. Οι πολίτες έχουν τεράστια δύναμη στα χέρια τους,αρκεί μόνον να το καταλάβουν!

 
Τη 12 Δεκεμβρίου 2007 στις 1:26 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Μετεωρίτης είπε...

Καλημέρα,
θα προσπαθήσω να βρω στοιχεία...
Το μόνο που ξέρω είναι ότι καταχωρείσαι και εσύ και οι προτιμήσεις σου, τα στοιχεία, σου, ο κύκλος σου, το... τατράγωνό σου, ΟΛΑ!!!
Και όλα αυτά τα βρίσκεις μπροστά σου σαν ένα παλιό ποινικό μητρώο που εμφανίζεται μπροστά σου φάντης μπαστούνι-και φυσικά-μένει το... μπαστούνι!
Το ότι μας παρακολουθούν το ξέρουμε, έτσι; Που μπαίνουμε, τι γράφουμε... τι αγοράζουμε.

Τεράστιο θέμα
και οι γνώσεις μου είναι εντελώς επιδερμικές...

Καλημέρα!

 
Τη 12 Δεκεμβρίου 2007 στις 10:06 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger γ.κ. είπε...

Την εποχή της παράστασης στο "δασος" η Θεσσαλλονίκη δεν είχε θέατρα σε λειτουργία γινόντουσαν έργα- και τα έργα κάποιοι τα κάνουν και κάποιοι δεν τα κάνουν ! όμως πίσω και απο τους δύο υπάρχουν(υπήρχαν)"μηχανισμοί". Αυτοί διαφώνησαν και συγκρούστηκαν άκομψα,για να κυριολεκτώ,χυδαία,
(κινήθηκαν εναντίον ηθοποιών)
με αφορμή την παράσταση,
όπλα και ασπίδες είχαν τα συμφέροντα των 300 εργαζομένων στο ΚΘΒΕ
(των οποίων οι εκλογικές ψήφοι αντιστοιχουν σε κωμόπολη)

καιΟΧΙ δυστυχως οχι φιλότεχνοι-θεατρόφιλοι διαφορετικών "ρευμάτων".

Τώρα στο ίδιο το έργο "Βακχες" η κορυφαία κατα την γνώμη μου σκηνή ειναι η στιγμη που μετά απο σειρά εκπληκτικών ερωτήσεων του Κάδμου η Αγαύη συνηδητοποιεί την πραξη της!
"κρατάω στα χέρια μου του Πενθέα το κεφάλι" δηλώνει και γειώνεται.

αυτό που λείπει δηλαδη προς στιγμή (Ή ΠΆΝΤΑ ΈΛΕΙΠΕ Ή ΠΆΝΤΑ ΘΑ ΛΕΊΠΕΙ)για να γειώθει ο κάθε ανυποψίαστος- δραστήριος-χαρούμενος-και νοικοκύρης δανειολήπτης είναι ένας Κάδμος για να εκπροσωπήσει την δικαιοσύνη η την πολιτεία.

υγ.που είναι ο Κάδμος; οεο!

Χαιρετώ την συντροφιά και όλες τις απόψεις -

 
Τη 12 Δεκεμβρίου 2007 στις 11:42 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ Ψουξ

Με κατέπληξες φίλε. Μου επέστρεψες το φρεσκοβαμμένο κάγκελο με αυτό σου το σχόλιο.
ΚΘΒΕ 1997. Ακριβώς έτσι. Έργα ΟΠΠΕ 97. Φρίκη. Το θέατρο δάσους το μοναδικό που άρχισε και τελείωσε εγκαίρως για να φιλοξενήσει παραστάσεις.

Βάκχες. Κάδμος-Αγαύη : Καταπληκτικό "δέσιμο".

Ο Κάδμος Ψουξ μπορεί να είναι η χωμένη βαθιά, πολύ βαθιά, ένοχη συνείδηση του πολίτη που προς το παρόν ντρέπεται να ξεμυτίσει γιατί ο γήινος φορέας της προτιμά να αυτοξεφτιλίζεται στα γκισέ των τραπεζών. Η γείωσή του αργεί και πολύ φοβάμαι ότι θα είναι το ίδιο επώδυνη με αυτήν της Αγαύης.

Σ' ευχαριστώ πολύ Ψουξ.

 
Τη 13 Δεκεμβρίου 2007 στις 2:57 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vassper είπε...

χαιρετιζω την προβληματισμένη ομύγυρη και τον δημόσιο διάλογο που έχει ανοίξει.
Καθώς διάβαζα τα σχόλια, σκεφτόμουνα ότι η τοκογλυφία, δηλαδή ο δανεισμός με τόκο, που έχουν θεσμοθετήσει οι τράπεζες και υπερασπίζεται ο Τειρεσίας, ήταν καταδικασμένη σε πολλές κοινωνίες του παρελθόντος. Σε πολλές κοινωνίες του παρελθόντος,που μεγαλούργησαν χωρίς την ύπαρξή του,μεταξύ των οποίων και η αρχαία Ελλάδα, τιμωρούταν καθώς θεωρούταν υποχρέωση των εχόντων να δανείζουν τους μη έχοντες χωρίς κέρδος σαν δείγμα συνοχής της κοινωνίας.Στα πρώιμα χριστιανικά χρόνια ο τόκος καταδικάζεται καθότι δημιουργεί κέρδος απο την ανάγκη του άλλου (αγαπάτε αλλήλους). Στο ισλάμ απαγορεύται έως τώρα. Φυσικά δεν τοκιζόταν ούτε οι καταθέσεις,απλά φυλασόταν έναντι μικρής αμοιβής.Οι τράπεζες για πολλούς αιώνες ήταν απλά φύλακες τιμαλφών και χρημάτων. Οι ναίτες,απο τους πρώτους τοκογλύφους της ιστορίας,χρηματοδοτούσαν την συμμετοχή βασιλιάδων στις σταυροφορίες στους αγιους τόπους, προσδοκωντας μερίδιο απο τα λάφυρα (=τόκος).Σας θυμίζει τίποτα απο Ιρακ και Αφγανιστάν,μήπως ? Και το σύστημα που δημιούργησαν, με υποθήκες κτημάτων και τιμαλφών, εκπληκτική τήρηση εγγραφών και κιταπιών,χρησιμοποιήθηκε αργότερα σαν υπόδειγμα τραπεζικού συστήματος.
Μην έχετε καμμία αυταπάτη ότι τα φαινόμενα Τειρεσία θα ενταθούν στο μέλλον. Οταν όλη η οικονομία και η ανάπτυξη στηρίζεται σε δανεικά, αυτα πρέπει να διασφαλισθούν.Και τα κέρδη που προέρχονται απο αυτά.
Φιλοι μου, ο καπιταλισμός νίκησε. Και νίκησε κατά κράτος.Και τωρα θα υποστούμε τις συνέπειες.
ΥΓ.Φυσικα δεν υπονοώ ότι αν κυριαρχούσε ο σοσιαλισμός τυπου Σοβιετίας θα ηταν καλύτερα. Αντιθετα. Δεν υπάρχουν άραγε άλλα μοντέλα πιό ανθρώπινα? Σιγουρα υπάρχουν.Ας τα αναζητήσουμε.

 
Τη 14 Δεκεμβρίου 2007 στις 9:14 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ Vassper

Ωραία συνδρομή φίλε Vassper. Η τοκογλυφία αποτελούσε μιαρή πράξη για πολλές κοινωνίες όπως λες. Στις μέρες μας την κοινωνία την κατευθύνουν οι τοκογλύφοι. Σημεία των καιρών. Η θεοποίηση του χρήματος οδηγεί στην εξαχρείωση των ανθρώπων και στην εξαγρίωση των ηθών.

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα