Κυριακή, 16 Μαρτίου 2008

Η Μεταρρύθμιση

Σήμερα πρώτη Κυριακή της Σαρακοστής η Ορθόδοξη Εκκλησία εορτάζει την Κυριακή της Ορθοδοξίας. Η γιορτή καθιερώθηκε το 843 μχ από την Ενδημούσα Σύνοδο στην Κωνσταντινούπολη οι αποφάσεις της οποίας αναστήλωσαν με τελετουργικό τρόπο τις εικόνες και σήμαναν το τέλος της εικονομαχίας που συγκλόνισε το Βυζάντιο για περίπου ένα αιώνα.
Η Εικονομαχία κρύβει εξουσιαστικές έριδες και πολιτικές σκοπιμότητες ακόμα και ταξικούς αγώνες ανάλογα με την πολιτική ματιά του κάθε ιστορικού ερευνητή. Σε κάθε περίπτωση όμως αποτελεί ένα μέγιστο πολιτικό γεγονός που εκδηλώθηκε με αφορμή ένα εκκλησιαστικό ζήτημα και προκάλεσε την επέμβαση των αυτοκρατόρων, δημιούργησε ζητήματα αναφορικά με την διάρθρωση της πολιτικής εξουσίας και παγίωσε τις πολιτικές δομές για τις σχέσεις κράτους - εκκλησίας στο βυζαντινό κόσμο. Πολιτικές ίντριγκες, οικουμενικές σύνοδοι, δολοφονίες, σκοπιμότητες, εξορίες αντάμα με τεράστιες μοναστηριακές περιουσίες συνθέτουν ένα εκπληκτικό σενάριο βυζαντινής πολιτικής που ταλάνισε την αυτοκρατορία από το 726. Η εικονομαχία ωστόσο χωρίζεται σε δύο περιόδους. Η πρώτη καλύπτει τα χρόνια 726 έως 787 και η δεύτερη από το 813 μέχρι την αναστήλωση των εικόνων το 843.
Η αναστήλωση των εικόνων έγινε από την αυτοκράτειρα Θεοδώρα, η οποία ως επίτροπος του ανήλικου (μόλις τριών ετών) γιου της Μιχαήλ του Γ προκάλεσε τις απαραίτητες πολιτικές διεργασίες. Ο σύζυγός της, εικονομάχος αυτοκράτορας Θεόφιλος, που γνώριζε τις απόψεις της αυτοκράτειρας, φρόντισε πριν τον θάνατό του το 842, να ορκίσει την Θεοδώρα ότι δεν θα ακύρωνε τις επιλογές του για την κατάργηση των εικόνων. Η Θεοδώρα πάτησε τον όρκο και σήμερα τιμάται ως αγία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εξασφαλίζοντας την εκκλησιαστική μνημόνευση της στους αιώνες. Η παράβαση του όρκου της εξασφάλισε την αιωνιότητα. Ο Θεόφιλος διάλεξε την Θεοδώρα για σύζυγό του μέσα από καλλιστεία που διοργάνωσε η μαμά του (μητριά του για την ακρίβεια) Ευφροσύνη. Στα ίδια καλλιστεία συμμετείχε και η ποιήτρια Κασσιανή που έχασε. Το γνωστό τροπάριο της Μεγάλης Εβδομάδας το έγραψε αργότερα.
Την Κυριακή της Ορθοδοξίας εορτάζεται δηλαδή η πολιτική απόφαση της Θεοδώρας για την αναστήλωση των εικόνων. Πολιτικός εορτασμός ηλικίας χιλίων εκατό εξήντα πέντε ετών!
Ο πατέρας της ιστορίας του νέου ελληνισμού Κωνσταντίνος Παπαρρηγόπουλος ονόμασε την εικονομαχία "μεταρρύθμιση" και τους εικονομάχους αυτοκράτορες "μεταρρυθμιστές". Δηλαδή η Ορθόδοξη Εκκλησία γιορτάζει την ήττα της προσπάθειας για μεταρρύθμιση του 8ου αιώνα.
Στις μέρες μας που η έννοια της μεταρρύθμισης είναι ιερή και πολιτικά ορθόδοξη και επιπλέον δεν σηκώνει αντιρρήσεις γιατί επιθυμεί να είναι χρήσιμη και όχι αρεστή, οι δικαστικές αποφάσεις για την κήρυξη των απεργιών ως παράνομων και καταχρηστικών, λαμβάνονται σήμερα Κυριακή της Ορθοδοξίας σε μία απαραίτητη προσπάθεια της σύγχρονης πολιτικής νεοελληνικής εξουσίας να αποκαταστήσει την επιστημονικά ιστορική αλήθεια, δίνοντας ένα καθαρό πολιτικό μήνυμα ότι η μεταρρύθμιση δεν ηττάται. Ο υπερχιλιόχρονος βυζαντινός εορτασμός δεν είναι δυνατόν να καταργηθεί αλλά μπορεί να συνεορτάζεται με την ευκαιρία των κυριακάτικων ορθόδοξων δικαστικών αποφάσεων που θα σηματοδοτούν στο εξής την Κυριακή της Ορθόδοξης Πολιτικά Μεταρρύθμισης.

22 σχόλια:

Τη 16 Μαρτίου 2008 - 8:18 μ.μ. , Ο χρήστης Anonymous tristan είπε...

Βασικέ, η προσπάθεια τεκμηρίωσης της ιστορικής συνέχειας αυτής της γωνιάς των Βαλκανίων καλά κρατεί.
Η ίδια και απαράλλακτη προσκόλληση του έθνους στην επιφάνεια των πραγμάτων, στην εικόνα παρά στο βαθύτερο περιεχόμενο, δείχνει σαν να μην έχει περάσει ούτε μέρα από τότε. Μακάρι να δείχνανε(-με) την ίδια πρεμούρα στα πραγματικά σκουπίδια που μας κατακλύζουν και όχι μόνο στα απορρίμματα που παράγουμε πλέον με καταιγιστικούς ρυθμούς.
Ένα σχόλιο μόνο:
Ο προηγούμενος αρχιεπίσκοπος ήταν ο τυπικότερος εκφραστής της λατρείας της εικόνας. Πληθωρική παρουσία, φανταχτερά ή μάλλον εκτυφλωτικά άμφια και μπόλικες λιμουζίνες για τις μετακινήσεις που δεν επιτρέπουν σε κανένα αμφιβολίες για το ποιος έχει την πρωτοκαθεδρία.
Ο σημερινός αντικαταστάτης του Ιερώνυμος κινείται στην αντίπερα όχθη και με τις πρώτες κινήσεις του (απαρνήθηκε το φτωχικό της Φιλοθέης για ένα μικρό διαμέρισμα) έχει κερδίσει την προσοχή μας και τη ελπίδα μας για έναν πραγματικό χριστιανό στην κορυφή της ιεραρχίας μετά από καιρό. Ελπίζω μόνο να μην υποστεί καμία δίωξη από την πολιτική ηγεσία για αντιποίηση και παραχάραξη της σεμνότητας και της ταπεινότητας!

 
Τη 16 Μαρτίου 2008 - 8:23 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Suspect είπε...

καλως υπαρχουν οι εικονες...

 
Τη 16 Μαρτίου 2008 - 10:35 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger ο αλλος είπε...

Διαβάζοντας όσα έγραψες αναρωτήθηκα, αν οι εικονομαχίες, η μάχη της εικόνας δηλαδή, έχει κάποια κοινά στοιχεία με την σημερινή μάχη για την εικόνα. Το φαίνεσθαι. Αν το καλοσκεφθείς, και Θεοδώρες υπάρχουν που αναγορεύονται σε αγίες αναδεικνύοντας την εικόνα σε ουσία (από πατημένους δε όρκους, άλλο τίποτα), και η εξουσία συνεχίζει να βολεύεται αφήνοντας να εξελίσσεται η μάχη της εικόνας, και προβάλεται ως σωτηρία με την προυπόθεση να την προσκυνήσεις.
Για να μην μιλήσουμε για την μπογιά που έξυναν οι εικονολάτρες και την έπιναν για να γιατρευτούν που σήμερα έχει αντικατασταθεί από την άλλη μπογιά της σύγχρονης εικόνας. Το μακιγιάζ

 
Τη 16 Μαρτίου 2008 - 10:48 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger squarelogic είπε...

Αλλο ενα ωραιότατο ποστ -συγκερασμός
ευχάριστα δοσμένης Ιστορίας με τη Νεοελληνική ζοφερή πραγματικότητα.
Αν ομως με τις Κυριακατικες δικαστικες αποφάσεις εννοείς την αγωγή εναντίον των αναίσχυντων της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ,θα διαφωνήσω για πρωτη φορα μαζί σου!
Κατανοώ την αντίθεση στις μεταρρυθμισεις όσων Ταμείων είναι υγιή χάρη σε λογική σχέση εργαζομένων/συνταξιούχους και χαρη σε σωστή διαχείρηση της περιουσίας και των αποθεματικών τους(στο βαθμό βεβαια που κάτι τετοιο τους επιτρέπει η εκάστοτε Κυβερνηση).
Δεν μπορώ όμως να δεχτώ την επίδειξη δύναμης μιας συντεχνίας σε βάρος του κοινωνικού συνόλου με στόχο τη συνέχιση της χρηματοδότησης απ'όλους μας του προνομιακού μισθοδοτικού/συνταξιοδοτικού καθεστώτος που απολαμβάνουν.
Διάβασα οτι η κρατική χρηματοδοτηση του ασφαλιστ.ελλείματος τους ξεπερνά τα έσοδα απ την μετοχοποίηση της ΔΕΗ και μελλοντικά την ίδια την αξία της Εταιρείας!
Και η παράλογη αυτή απαίτηση τους να μοχλεύεται στερωντας ένα βασικότατο αγαθό απ το κοινωνικό συνολο!
Αντιλαμβάνεσαι οτι αν αυτό αληθεύει
είναι βλακώδες να στεκόμαστε αντανακλαστικά αρωγοί τους επειδή αντιτιθενται στην "κακή" κυβέρνηση.
Στην ουσία εδώ εχουμε πλέον Πόλεμο Γενεών!
Οι νεοι σήμερα εργαζόμενοι (μέχρι 45-50) θα πρέπει να πληρώσουν για να μην χάσουν τα προνόμια τους εκείνοι που τα έκαναν μούσκεμα,χωρίς καμία εγγύηση για το τι θα λάβουν οι ίδιοι.

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 9:23 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ tristan

Στην εποχή του "φαίνεσθαι" η ορθόδοξη παρουσία του Αρχιεπισκόπου αποτελεί όαση. Ένας πραγματικά σπουδαίος ιεράρχης που αποπνέει την ορθόδοξη προσέγγιση για τη ζωή και τα πράγματα.

@ suspect

Το θεολογικό θέμα των εικόνων έχει λυθεί για την ανατολική ορθόδοξη εκκλησία δώδεκα αιώνες πριν. Μετά από αυτό προέκυψαν σχίσματα και κοσμογονικές αλλαγές. Κατά τον Παπαρρηγόπουλο η μεταρρύθμιση ολοκληρώθηκε στην Δύση από τον Λούθηρο και τον Καλβίνο. Επίσης οι Πάπες κατά τη διάρκεια της εικονομαχίας ήταν υπέρμαχοι της διατήρησης των εικόνων. Τα πράγματα μπερδεύτηκαν αργότερα...

@ ο άλλος

Πως μπορεί κανείς να μείνει αλώβητος από την τόσο μαζική παραγωγή εικόνας και πλαστών προσδοκιών? Θέλει πολλά κότσια για να αρνηθεί κανείς την ματαιότητα και τη σαβούρα που μας περιτριγυρίζει. Κάθε εποχή έχει τους ρυθμούς της. Θέλω να πιστεύω ότι οι επόμενες γενεές μετά από αιώνες (εφόσον θα υπάρχει πλανήτης) που θα είναι σοφότερες θα αναφέρονται στην εποχή μας και θα μας λοιδορούν για την ανοησία που κουβαλούσαμε.

@ squarelogic

Δεν είναι κακό να διαφωνούμε καμιά φορά. Καλό κάνει. Η ομοφωνία πάντα μου προκαλούσε αρνητικά συναισθήματα.
Στο ποστ ανέπτυξα την εμπλοκή της δικαιοσύνης η οποία κυριακάτικα έβγαλε απόφαση που κήρυξε την απεργία παράνομη και καταχρηστική για "τυπικούς λόγους". Αυτό είναι σημείο ολοκληρωτισμού. Όταν ανέβασα το ποστ δεν ήταν γνωστή η απόφαση. Ήταν αναμενόμενη όμως...Το πόστ επιβεβαιώθηκε. Και αυτό είναι το χειρότερο.
Να δεχτώ όλες τις αναφορές σου για τους συνδικαλιστές της ΔΕΗ. Άλλωστε από την εποχή των "ρετιρέ" του Ανδρέα, το 1985 είναι στο στόχαστρο της πολιτικής εξουσίας (Πιπεργιάς, δημιουργία ΣΣΕΚ κλπ) χωρίς όμως κανείς να τους ακουμπήσει. Η ΔΕΗ πάντα ήταν μεγάλη δύναμη. Ένας σπουδαίος οργανισμός με τεράστιες δυνατότητες. Το σημερινό της κατάντημα μόνο θλίψη προκαλεί.
Η απορία μου ωστόσο είναι γιατί δέκα μέρες που απεργούν δεν κάλεσε η υπουργός τους συνδικαλιστές σε συνάντηση. Για να τους εκθέσει η ίδια δημόσια για όσα διαβάζουμε στις εφημερίδες σχετικά με τα προνόμια τους.
Για να μην αδικούμε και τους άλλους εργαζόμενους τώρα. Οι μηχανικοί του δημοσίου απέχουν από τις δημοπρασίες μήνες τώρα,διαμαρτυρόμενοι για την κατάργηση του τσμεδε, με αποτέλεσμα το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων να πάει περίπατο. Το γεγονός ότι η χώρα θα έχει λιγότερα σχολεία για παράδειγμα, την επόμενη χρονιά δεν είναι πρόβλημα? Μόνο το ρεύμα και τα σκουπίδια είναι το ζήτημα? Από τη στιγμή που η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει το θέμα οι αντιδράσεις ήταν αναμενόμενες. Η χώρα είναι υπό διάλυση.
Βεβαίως ας μην ξεχνάμε το θέμα των δημοσιογράφων που εξαιρέθηκαν από το "ταμείο επιστημόνων" γιατί κυκλοφορούν με DVD....
Η ληστεία των αποθεματικών των ταμείων τα τελευταία πενήντα χρόνια είναι η αιτία για το πρόβλημα. Ένα κοινωνικό έγκλημα για το οποίο κανείς δεν τιμωρήθηκε ποτέ, αγαπητέ φίλε.

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 9:38 π.μ. , Ο χρήστης Blogger αθεόφοβος είπε...

Δηλαδή για να γίνει κάποια σήμερα Αγία πρέπει να εκλεγεί σε καλλιστεία(στην επιτροπή θα είναι και ο Ψινάκης;) και να είναι επίορκη;
Για την ΔΕΗ απλά στο περελθόν ή ΔΕΗ πήρε από τους εργαζόμενους σε αυτήν τα λεφτά του ταμείου της αντί να δανειστεί από τις τράπεζες με την υπόσχεση ότι θα καλύπτει αυτή τις ανάγκες του ταμείου τους.

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 11:08 π.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ αθεόφοβος

Τα βασιλικά καλλιστεία του 8ου αιώνα μπορούν άνετα να συγκριθούν με την "προίκα της Σοφίας" που αποφάσισε σχετικά η ελληνική βουλή με νόμο την δεκαετία του '60 με κυβέρνηση της ένωσης κέντρου. Διαχρονικές αξίες αγαπητέ μου Αθεόφοβε, που της έζησες άλλωστε.
Εμείς οι νεώτεροι αρκούμαστε στα ειδύλλια, γάμους, διαζύγια του Κούγια, στα χαριτωμένα ελληνικά της Καλομοίρας και στην κριτική του Λάκη, που βρίσκει τζάμπα υλικό από τα τηλεοπτικά ψώνια. Που οι βασιλικές εποχές και τα μεγαλεία! Κατάντια.

Όσο αφορά τις απεργίες το έχω πάρει απόφαση. Όσο έχει ρεύμα θα ποστάρω.

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 3:50 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger xasodikis είπε...

Για να πούμε του στραβού το δίκιο, το πρόβλημα δεν είναι η έκδοση της απόφασης κυριακάτικα. Διαδικασία κατεπείγοντος (ασφ. μέτρων) εφαρμόζεται, αυτό προβλέπεται, και άλλωστε η ΓΕΝΟΠ εκπροσωπήθηκε κανονικά στο δικαστήριο.

Το πρόβλημα είναι, όμως, ότι η κυβέρνηση επιμένει σε μία ασφαλιστική δήθεν μεταρρύθμιση χρησιμοποιώντας τη δικαιοσύνη σαν εργαλείο πίεσης (βλ. ιδίως παραγγελία Σανιδά), καθώς και μεθόδους κοινωνικού αυτοματισμού, προκειμένου να θέσει τους απεργούς απέναντι στην κοινωνία.

Χώρια που δεν ακούει καμία κριτική, ούτε καν από συντηρητικές εφημερίδες.

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 4:30 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Vassia είπε...

Προσωπικά.... η μόνες εικόνες από "εικόνες" που έχω, είναι κάτι φορτωμένες με τιμαλφή.

Όσον αφορά στις μεταρρυθμίσεις.
Τι σημαίνει μεταρρύθμιση;
Μία ριζική αλλαγή- αναπροσαρμογή με σκοπό την βελτίωση.

Αλλαγές με σκοπό την είσπραξη βραχυπρόθεσμα, είναι πασαλείματα.

Στο "ασφαλιστικό" απαιτείται η συμμετοχή του κράτους, η είσπραξη των οφειλών και έπονται οι αλλαγές προς εμάς, που δεν μας χαρίστηκε ούτε ευρώ, εν αντιθέσειμε το γεγονός ότι μας έκλεψαν κιόλας.
Καλησπέρα :-)

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 7:39 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Βάσκες είπε...

Η διάσταση των είναι και φαίνεσθαι είναι κεντρική φιλοσοφικά από την ελληνική αρχαιότητα μέχρι και σήμερα.

Δεν μπορεί να υπάρξειαπόλυη λύση στο πρόβλημα αυτό και κάθε εποχή και κάθε γενιά δίνει τους δικούς της ορισμούς στις δύο αυτές έννοιες.

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 9:42 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΥΜΜΟΥΝΙ είπε...

Η εικονομαχία ήταν μία πολυπαραγοντική σύγκρουση,όπου συχνά το θέμα των εικόνων ήταν απλά το "μότο".
Αν έχει νόημα κάτι για μας σήμερα είναι ίσως η αντιμανιχαϊστική προσέγγιση εγράμματων εκκλησιαστικών σαν τον Δαμασκηνό.

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 10:03 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger vasikos metoxos είπε...

@ xasodikis

Ακριβώς αυτό είναι το ζήτημα. Η δικαιοσύνη που ανοιγοκλείνει σαν ακορντεόν στα χέρια της εκάστοτε πολιτικής εξουσίας που έλεγε και ο Ασημάκης Πανσέληνος.
Που εάν είναι να αποφασίσει δουλεύει και υπερωρίες παρά την τύφλα της...

@ vassia

Πασαλείματα. Σωστό Βάσσια. Η Κυριακή της πασαλειμένης μεταρρύθμισης.

@ Βάσκες

Η φιλοσοφική προσέγγιση δεν αφορά μάλλον τους σύγχρονους μεταρρυθμιστές. Το "είναι" και το "φαίνεσθαι" είναι ταυτόσημες έννοιες στην εποχή του "άσπρου πάτου"

@ κομμούνι

Ωραία παρατήρηση. Προσυπογράφω.

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 11:01 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Meropi είπε...

Βασικέ μου μέτοχε,
μου άρεσε πολύ η λεπτή ειρωνία σου για τη βυζαντινή μη "μεταρρύθμιση" και ο παραλληλισμός της με τη σημερινή ορθόδοξη πολιτική "μεταρρύθμιση".
Εγώ όμως θέλω να πάω και ένα βήμα παραπάνω και να μιλήσω και για τις Συντεχνίες που πεισματικά βάζουν τα στενά συμφέροντα τους πάνω από το Κοινωνικό Σύνολο και αρνούνται κάθε μεταρρύθμιση

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 11:06 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger glam είπε...

Έχω βαρεθεί να ακούω δημοσίους υπαλλήλους να λένε "ξέρεις πόσες κρατήσεις έχω κάθε μήνα ,για να πάρω αυτή την (καλή)σύνταξη",
το αν προσφέρουν και πόσο ουσιαστικά στην κοινωνία δεν λένε κουβέντα!!

Πάντα δυνατός!!

 
Τη 17 Μαρτίου 2008 - 11:40 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger giant13 είπε...

Oμορφη η ιστορική αναδρομή σου.
Τέλειος ο παραλληλισμός με τα συμβαίνοντα της μέρες μας.

Υ.Γ.Γιά ποιόν λόγο πρέπει η μέρα αυτή να είναι νηστεία;
Δεν βρίσκω τον λόγο στο παράλογο.

 
Τη 18 Μαρτίου 2008 - 1:29 π.μ. , Ο χρήστης Blogger doctor είπε...

Ο/Η Suspect είπε...
καλως υπαρχουν οι εικονες...

16 Μάρτιος 2008 8:23 μμ

*****

Και μένα μ'αρέσει αυτό το περιοδικό...

doc

 
Τη 18 Μαρτίου 2008 - 10:10 π.μ. , Ο χρήστης Blogger astanapan είπε...

Καλημέρα σας,

τελικά α΄. η ιστορία γράφεται από τους νικητές β΄. όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος Εμείς τώρα σε δουλειά να βρισκόμαστε. Τουλάχιστον γνωρίζουμε ότι είμαστε μ..... .

 
Τη 18 Μαρτίου 2008 - 6:29 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger syneas είπε...

Βασικέ,καλός ενημερωτικός και απολαυστικός,όπως πάντα…
Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα ήταν ο κόσμος μας αν είχαν επικρατήσει οι απόψεις των εικονομάχων.
Καταρχήν,χιλιάδες φουκαράδες ζωγράφοι που το έριξαν στην αγιογραφία, θα ήταν άνεργοι...
Στη συνέχεια,τρέμω στη σκέψη πως όλοι αυτοί οι δύστυχοι που κάθε δεκαπενταύγουστο σέρνονται στην ¨θαυματουργή¨ εικόνα της Τήνου περιμένοντας το θαύμα, θα έμεναν ανίατοι…
Μετά σκέφτομαι και το δύστυχο ιερατείο που χωρίς τις ¨θαυματουργές εικόνες¨
θα είχε λιγότερους πιστούς και σαφώς λιγότερα έσοδα...
Πολλά ακόμα σκέφτομαι και ανατριχιάζω από τη δυστυχία μας εξ αιτίας της έλλειψης των εικόνων. Θα σταθώ όμως σε ένα τελευταίο σημαντικό που θα συνέβαινε αν οι εικονομάχοι είχαν επιβάλει την άποψή τους:Ο Πολύδωρας δεν θα βρισκόταν ποτέ στην ευχάριστη θέση, παρουσία στρατιωτικού αγήματος,να αποδώσει τιμές στην κλαπείσα,και ανευρεθείσα τελικά, θαυματουργή εικόνα της Παναγιάς της Έλωνας στο Λεωνίδιο.
Για τον Ψωμιάδη και τη δική του θαυματουργή πόντια Παναγιά, δεν λέω τίποτα, επειδή μετά θα πρέπει να συνεχίσω και με άλλους με αποτέλεσμα να κουράσω…

 
Τη 18 Μαρτίου 2008 - 8:50 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger mtryfo είπε...

vasike
όπως πάντα γλαφυρότατος,

θα συμφωνήσω με τον syneas και θα προσθέσω ότι η πόντια παναγιά δεν είναι μόνο του Ψωμιάδη, είναι και του Γιωργάκη, του Βενιζέλου, του Καρατζαφέρη, του Παπαθεμελή. Είδατε τι ωραία συναντιούνται τα μεγάλα πνεύματα όταν θέλουν....

 
Τη 18 Μαρτίου 2008 - 9:52 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger LocusPublicus είπε...

Η ελληνική κοινωνία είναι νομίζω έτοιμη για μεγάλες ρήξεις. Η ώρα έχει έρθει για μεταρρύθμιση ουσιαστική. Γι' αυτό τα δευτερεύοντα κέντρα εξουσίας έχουν πλέον ξεσηκωθεί. Εχουν πανικοβληθεί. Κανείς δεν πρέπει να νοιάζεται για το πότε παίρνεται μια δικαστική απόφαση, αρκεί να είναι δίκαιη. Μέσα απο τις καθημερινές αδικίες που χρόνια πιά βιώνει ο ελληνικός λαός, σε όλα τα επίπεδα, μια ακόμα "Εικονομαχία" φαίνεται στον ορίζοντα. Θα είναι η οριστική ρήξη με το παρελθόν.

Και μετά τη ρίξη των ταμπού, το Βυζάντιο θα γίνει ένα όμορφο ιστορικό ανάγνωσμα, η Εκκλησία θα αποκτήσει μια πραγματική συμβολική και λογοτεχνική αίγλη, και εμείς θα αποκτήσουμε ένα τίμιο σύστημα για να αμοίβουμε την εργασία μας. Η Ιστορία πάντα παρήγαγε θύματα.

 
Τη 19 Μαρτίου 2008 - 2:30 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger Evangelos είπε...

Από τα πολύ ενδιαφέροντα κείμενά σου.

 
Τη 19 Μαρτίου 2008 - 10:59 μ.μ. , Ο χρήστης Blogger ο δείμος του πολίτη είπε...

Ιστορικά, η εικονομαχία δεν ήταν παρά ο θρησκευτικός μανδύας στον αγώνα εξουσίας των υπέρ της κεντρικής εξουσίας και των φεουδαλικών συμφερόντων γαιοκτημόνων ("δυνατών"). Αυτούς χτύπησε η εικονολατρική νομοθεσία και η Εκκλησία ήταν ακριβώς υπέρ της κεντρικής διοίκησης της αυτοκρατορίας και όχι των αποσχιστικών φεουδαλικών τάσεων.

Προτέινω να ξαναγράψεις απλούστερα την τελευταία παράγραφο, επειδή η μεγάλη πρώτη περίοδος δημιουργεί ασαφές μήνυμα.

 

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα